Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin önceki psikolojik yardım alma deneyimlerinin, algılanan sosyal destek düzeylerinin ve yalnızlık düzeylerinin psikolojik yardım almaya ilişkin tutumlarını yordayıp yordamadığını incelemektir. Araştırmanın katılımcıları 2011-2012 eğitim öğretim yılında Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin farklı lisans programlarında eğitime devam eden 278 (182 kadın, 96 erkek) öğrencidir. Araştırmada veriler Psikolojik Yardım Almaya İlişkin Tutum Ölçeği-R, UCLA Yalnızlık Ölçeği, Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu ile elde edilmiştir. Verilerin istatistiksel analizi için Çoklu Doğrusal Hiyerarşik Regresyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, eğitim fakültesi öğrencilerinin önceki psikolojik yardım alma deneyimleri kontrol edildiğinde, yalnızlık ve algılanan sosyal destek düzeylerinin psikolojik yardım almaya ilişkin tutumlarını anlamlı şekilde yordadığını göstermiştir. Bununla birlikte, öğrencilerin psikolojik yardım almaya ilişkin tutumlarını yalnızlık düzeylerinin negatif yönde; algılanan sosyal destek düzeylerinin ise pozitif yönde yordadığı sonucuna varılmıştır.
Psikolojik yardım almaya ilişkin tutum algılanan sosyal destek yalnızlık.
The aim of this study was to examine whether prior help-seeking experiences, perceived social support levels, and loneliness levels of faculty of education students predict or not their attitudes toward seeking psychological help. Participants were 278 (182 female, 96 male) students who were enrolled in different departments during 2011-2012 academic year at Faculty of Education, Ege University. Psychological Help-Seeking Attitudes Scale-R, UCLA Loneliness Scale, Multidimensional Scale of Perceived Social Support and Demographic Information Form were used for data collection. The Hierarchical Multiple Regression Analysis was conducted for data analysis. The results of the study showed that attitudes toward seeking psychological help was predicted by loneliness and perceived social support when the role of prior help-seeking experiences among faculty of education students was controlled. Also, it was concluded that attitudes toward seeking psychological help among students were negatively predicted by loneliness and positively predicted by perceived social support.
Attitudes toward seeking psychological help perceived social support loneliness
Diğer ID | JA36TB25UJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 4 - Cilt: 3 Sayı: 4 |