Bu çalışma ERASMUS öğrenci değişim programıyla Avrupa’nın çeşitli ülkelerinden Türkiye’ye gelip bir aylık süreçte bir yükseköğretim kurumunda Yabancı Dil olarak Türkçe (YDT) öğrenen 15 üniversite öğrencisiyle yürütülmüştür. Bu çalışmada katılıcıların hedef kültürle bütünleştirilmiş Türkçe dersleri hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç için kurs sonunda katılımcıların dil becerilerini, kültürel farkındalıklarını, hedef kültüre karşı tutumlarını ve mevcut kursu değerlendirmelerine dönük algılarını belirlemeye yönelik katılımcılara bir açık-uçlu ve dört kapalı-uçlu soru sorulmuştur. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseninin kullanıldığı bu araştırmada kapalı uçlu sorulardan elde edilen veriler betimsel bir yaklaşımla sayısallaştırılmıştır. Açık-uçlu soruya ait veriler ise QSR NVivo 8 programıyla tümevarımcı içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Sonuç olarak, hedef kültürle bütünleştirilmiş yabancı dil derslerinin başarıya, kültürel farkındalığa ve hedef topluma karşı tutuma olan etkisi üzerine öğrenci görüşleri ve uzman görüşleri arasında anlamlı bir benzerlik olduğu görülmüştür. Yani, hedef kültürle bütünleştirilmiş dil dersleri YDT öğrenen öğrencilerin motivasyonlarına, dil becerilerine, kültürel farkındalıklarına ve hedef kültüre karşı tutumlarına olumlu katkı sağlamıştır. Bu çalışma ayrıca yabancı dil öğretiminde hedef kültürün gerekliliğini savunan uzmanların görüşlerini somut olarak destekler görünmektedir. Bu çalışmanın temelleri henüz yeni kurulmaya çalışılan bir disiplin olmasından dolayı Yabancı Dil olarak Türkçe Öğretimi (YDTÖ) alanında kültür ve dil üzerine yapılacak olan çalışmalara bir örnek teşkil edeceği öngörülmektedir.
Yabancı dil olarak Türkçe hedef kültür kültürel farkındalık motivasyon.
This study was carried out with 15 university students who came from different European countries to Turkey within ERASMUS mobility program, for the purpose of learning Turkish as a Foreign Language in a Turkish University in one month period. It was, then, aimed to determine the participants’ beliefs on the Turkish courses which were integrated with target culture. To that end, one open-ended and four close-ended questions were asked to participants at the end of the courses, so as to determine their perceptions related to language skills, cultural awareness, attitude towards target culture, evaluation upon current courses. Within qualitative paradigm, by adopting a case study design, the data which were derived from close-ended questions were digitized in a descriptive manner. The data related to one open-ended question were analyzed by inductive content analysis with QSR NVivo 8 software. As a result, it was revealed that there was a meaningful conceptual similarity between scholars’ views and participants’ beliefs concerning the effects of culture-integrated language courses on success, cultural awareness, and attitude towards target society. Hence, it can be asserted that culture-integrated language courses have a positive influence on TFL learners’ motivation, language skills, cultural awareness, and attitude towards target society. The results of this study are also in parallel with the scholar views which assert the necessity of target culture in foreign language teaching. It can also be mentioned that this study would be a seminal research with regard to those of culture and language in this newly founded discipline which is titled as Turkish as a Foreign Language (TFL).
Turkish as a foreign language target culture cultural awareness motivation
Diğer ID | JA36UJ56SM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 2 - Cilt: 3 Sayı: 2 |