BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimlilik Düzeylerinin Belirlenmesi (Van İli Örneği)

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1 - Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 14, 15.07.2016

Öz

Türk kamu yönetimi, yaklasık son on yıllık bir dönemde gerek kamusal yapı gereksebunların hukuki alt yapısı açısından yoğun bir değisim süreci yasamakta ve bu süreç“yeniden yapılanma süreci” olarak tanımlanmaktadır. Türk kamu yönetimindeki budönüsüme paralel olarak denetim faaliyeti bir dönüsüm sürecinden geçmektedir. Bu kapsamda, 5018 sayılı Kanun’la kurumların stratejik plan hazırlamaları yoluna gidilmistir.Bu arastırmanın temel problemi ilköğretim kurumlarında hazırlanan stratejik planlarınyeni kurumsal kurama göre taklitçi esbiçimlilik düzeylerinin belirlenmesidir.Bu çalısma kapsamında Van ilinde bulunan ilköğretim okullarından seçilen 32 ilköğretim okuluna aitstratejik planlar doküman analizi yöntemiyle incelenmistir. Stratejik planlar arasındataklitçi esbiçimcilik olduğu görülmüstür.

The Determination of Mimetic Isomorphism Levels on Strategic Plans of Primary Schools (Van Province Sample)

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1 - Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 14, 15.07.2016

Öz

Turkish public administration has been having a changing process both in public structure and legal infrastructure and this process called “restructured period”. In parallel with this transformation in Turkish Public Administration, inspection activities have been also living the same process. In this term, institutions were asked to prepare their strategic plans according to the law, no 5018. The main problem of this study is to determinate the mimetic isomorphism levels according to new approach on strategic plans that prepared at primary schools. In this research, the strategic plans of the 32 primary schools in Van province were examined. Mimetic Isomorphism has been identified among these strategic plans.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA36US49SH
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Arslan Bu kişi benim

Songül Altınışık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 1 - Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arslan, M., & Altınışık, S. (2016). İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimlilik Düzeylerinin Belirlenmesi (Van İli Örneği). Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 3(1), 1-14.
AMA Arslan M, Altınışık S. İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimlilik Düzeylerinin Belirlenmesi (Van İli Örneği). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. Temmuz 2016;3(1):1-14.
Chicago Arslan, Mehmet, ve Songül Altınışık. “İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimlilik Düzeylerinin Belirlenmesi (Van İli Örneği)”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi 3, sy. 1 (Temmuz 2016): 1-14.
EndNote Arslan M, Altınışık S (01 Temmuz 2016) İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimlilik Düzeylerinin Belirlenmesi (Van İli Örneği). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 3 1 1–14.
IEEE M. Arslan ve S. Altınışık, “İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimlilik Düzeylerinin Belirlenmesi (Van İli Örneği)”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, c. 3, sy. 1, ss. 1–14, 2016.
ISNAD Arslan, Mehmet - Altınışık, Songül. “İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimlilik Düzeylerinin Belirlenmesi (Van İli Örneği)”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 3/1 (Temmuz 2016), 1-14.
JAMA Arslan M, Altınışık S. İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimlilik Düzeylerinin Belirlenmesi (Van İli Örneği). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;3:1–14.
MLA Arslan, Mehmet ve Songül Altınışık. “İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimlilik Düzeylerinin Belirlenmesi (Van İli Örneği)”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, c. 3, sy. 1, 2016, ss. 1-14.
Vancouver Arslan M, Altınışık S. İlköğretim Okullarındaki Stratejik Planların Taklitçi Eşbiçimlilik Düzeylerinin Belirlenmesi (Van İli Örneği). Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;3(1):1-14.