Bu arastırmanın temel amacı; ilkokul 1-4. sınıflarda oyun ve fiziki etkinlikler dersiniverecek olan sınıf ve beden eğitimi öğretmen adaylarının, is öncesi demokratik eğilimleriile sınıf yönetim anlayısları arasındaki iliskiyi incelemektir. Arastırmanın örneklemini2011-2012 eğitim yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi ĐlköğretimBölümü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim görmekte olan dördüncü sınıföğrencileri (n=108) ile Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu BedenEğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü’nde öğrenim görmekte olan, dördüncü sınıföğrencileri (n=30) olusturmustur. Verilerin toplanmasında Lütfü Ilgar’ın Sınıf YönetimiBecerileri Ölçeği (SYBÖ) (r=0,809 ve 0,790), Akbaslı, Yelken ve Sünbül tarafındangelistirilen Demokratik Eğilim Ölçeği (DEÖ) (r=0,74) kullanılmıstır. Verilerinçözümlenmesinde ise, korelasyon, t-testi ve varyans analizi istatistiksel tekniklerindenyararlanılmıstır. Arastırma sonuçları öğretmen adaylarının demokratik eğilimleri ile sınıfyönetimi anlayısları arasında pozitif yönde bir iliskinin olduğunu göstermektedir (r=,414)Ayrıca; öğretmen adaylarının demokratik eğilimleri ile sınıf yönetimi anlayısları arasındaokudukları bölüme göre anlamlı bir farklılasma olmadığı belirlenmistir.
Sınıf ve beden eğitimi öğretmen adayları sınıf yönetimi sınıf yönetimi anlayısları demokratik eğilim
The main aim of this study is to determine the relevance between democracy tendencies and classroom management perceptions of preservice physical education and homeroom teachers who will teach in primary schools at 1-4 classes. The sample of the research was comprised of 4th grade students of Marmara University Atatürk Faculty Department of Primary Education and Department of Classroom Teaching (n=108) and School of Physical Education and Sport, Department of Teaching of Physical Education (n=30). In order to obtain the data Lutfu Ilgar’s Classroom Management Skills Scale (r=0,809 and 0,790) and Democratic Tendency Scale which is composed by Akbaşlı, Yelken and Sünbül (r=0,74) were used. Correlation, t-test and variance analysis statistical techniques were used to analyze the collected data. Researh results show that there is a significantly positive correlation between democracy tendencies and classroom management perception of the preservice teachers (r=,414). Also it is determined that there is no significant difference between democracy tendencies and classroom management perceptions according to the departments of the preservice teachers.
Preservice Homeroom and Physical Education Teachers Classroom Management Classroom Management Perceptions Democracy Tendency
Diğer ID | JA36US75HH |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 1 - Cilt: 3 Sayı: 1 |