Eğitim bir ülke için en önemli unsurdur. Bu süreç içerisinde yüksek öğretim basamağıda bir ülkenin geleceğinin belirlenmesindeki en belirleyici basamaktır. Bir ülkenin gittikçe artan bilgi-tabanlı küresel toplum ve ekonomiler içinde gelisimini sağlaması, sürdürmesi ve yasaması, iyi eğitilmis nüfusa sahip olmasına bağlıdır.Son birkaç on yıldır ekonomideki ve is hayatındaki sasırtıcı derecedeki hızlı değisimve sonucunda çalısanlardan istenen temel beceriler, asli görevleri öğrencileri is ve normal hayatlarında karısılacakları zorluklara hazırlamak olan yüksek öğretim kurumları üzerine çok büyük sorumluluk yükledi. Küresellesme, acımasız yarısma kosulları, sık is değistirmeler, giderek artan kendi isini kurma veya bulunduğu il, bölge veya ülke dısında çalısma isteği, ise uygun tavır vetutum sergileme, yeni teknolojileri kullanma, bu tür bilgilere sahip olma, iyi bir seviyede uluslar arası iletisim dili olan İngilizce bilgisi ve/veya bir ya da bir den fazla yabancı dil bilgisine sahip olma gibi gerçekler eğitim kurumları ve öğrenciler için artık göz ardı edilemeyecek birer olmazsa olmazdır.Bütün bu değisimin sonucu olarak ortaya çıkan ekonomi ve is eğitimi arasındaki yakın iliski girisimcilik ruhuna ve girisimci kültürüne çok daha fazla önem verilmesine ve bunların eğitim sistemleri içinde vazgeçilmez değerler haline gelmesine sebep olmustur. Okullarımızdaki mevcut “silo” tarzı öğretim ve yetistirme göz önüne alınırsa günümüz gereksinimlerinden ne kadar uzak olunduğu bariz bir sekilde ortaya çıkacaktır.Bu Makalede girisimciliğin ne olduğu, neden önemli olduğu, girisimciliğin öğretilebileceği, girisimci öğretim üyelerine neden ihtiyaç duyulduğu ve girisimci bir öğretim üyesi neler yapar gibi temel konularına değinilecektir.
Education is the most important issue for nations. Higher education, among the educational process, is the most important determiner for the future of Nations. The ability of the nations to prosper and to thrive in an increasingly knowledge-based global society and economy largely depends on having a progressively well-educated population. The profound changes in the economy and the labor market in the past ten years and, consequently, in the competencies required by employers, have begun to have a serious impact on higher education institutions, whose primary mission is to qualify students by equipping them to meet the challenges ahead, both life and work. Challenges posed by globalization, fierce competition, frequent job changes, the growing need to create one’s own job or to work outside one’s home province or country, the importance of the appropriate behavior, new technologies, knowledge of English which is considered to be the medium of international communication and/or a second or third language became sine qua non which cannot be ignored by educational institutions and students. Close relationship between economics and the education for work force emerged as a result of this massive change caused in paying more emphasis to the philosophy of entrepreneurship and entrepreneurial culture and became one of the indispensable values of educational systems. Considering the “silo” type of education and teaching common in our schools, it becomes clearer how far we are away from the realities of the present time. This article discusses the basic topics such as: what is entrepreneurship? Why is entrepreneurship important? Is entrepreneurship a teachable skill? Why do we need entrepreneurial teaching and Faculty members
Entrepreneurship Entrepreneurial Teaching Entrepreneurial Faculty members
Diğer ID | JA36VA26MD |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 4 - Cilt: 2 Sayı: 4 |