Medya günlük hayatımızın her alanını kusattığından, çesitli biçimlerdeki medyamesajlarına ulasma, onları analiz etme, değerlendirme ve olusturma yeteneği olaraktanımlanan medya okuryazarlığı önem kazanmıstır. Günümüzde bireylerin baskaokuryazarlıkların yanı sıra medya okuryazarı da olması beklenmektedir. Çalısmanın amacı,Elazığ Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerinin medya okuryazarlıklarına iliskin görüslerinibelirlemektir. Nitel desende düzenlenen arastırma, durum çalısması desenine uygun olarakyürütülmüstür. Arastırmada çalısma grubu olarak, Elazığ Bilim ve Sanat Merkezi ortaöğretim grubundan 11 öğrenci (6 kız-5 erkek) belirlenmistir. Arastırmada veri toplamaaracı olarak yarı yapılandırılmıs sekiz sorudan olusan bir görüsme formu kullanılmıstır.Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıstır. Arastırma sürecinde toplam 11öğrenci ile görüsülmüstür. Arastırma ile Elazığ Bilim ve Sanat Merkezine devam edenöğrencilerin medya okuryazarlığı konusunda bilgi sahibi oldukları belirlenmistir.Öğrencilerin en fazla kullandıkları iletisim araçları internet, televizyon ve cep telefonlarıdır.Televizyonda en çok dizi seyretmektedirler. Öğrencilerin en çok kullandıkları aramamotoru Google’dır ve sosyal paylasım sitelerine sıklıkla girmektedirler. Öğrenciler en çokyalan haberlerden ve zararlı sitelerden sikâyet ederken; güvenli siteleri tercih ettiklerinibelirtmislerdir. Sosyal medyayı arkadaslarıyla iletisim kurmak için kullanmaktadırlar.Bütün bunların yanı sıra öğrenciler, medyanın zararlarından korunmak için bilgilendirilmekve oto kontrol kazanmak istemektedirler.
Medya medya okuryazarlığı Bilim ve Sanat Merkezi internet sosyal medya
Media literacy, which is defined as accessing, analyzing, evaluating and producing media messages in a variety of contexts, has gained importance as media covers every part of our daily life. Individuals are expected to be media literate as well as other kinds of literacy. In this context, the aim of this study is to explore opinions of Science and Art Center students in Elazığ toward media literacy. This is a qualitative study and case study design which is one of the qualitative research methods was adopted. Study group of this research includes 11 gifted and talented students (six female- five male) enrolled at Elazığ Science and Art Center. Data of the study were collected with an interview form including eight semi-structured questions. Totally 11 high school students were interviewed during study process. Descriptive analysis was utilized to analyze the data. Study results revealed that the students had information about media literacy. They mostly used internet, television and cell phones. The students indicated that they watched serials on television. Google is the most used search engine and they frequently use social forums. They complained about false news and harmful web-sites and indicated that they preferred reliable sites. They used social media to communicate with their friends. They demanded to be informed and to gain auto control to save themselves from the harmful sides of media.
Media media literacy science and art center internet social media
Diğer ID | JA36VC36MP |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 4 - Cilt: 2 Sayı: 4 |