Bu çalışma, ilköğretim öğrencilerinin matematik dersinde performans görevihazırlama süreci hakkındaki görüşlerini ve yaşadıkları sorunları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Adana ili merkez (Seyhan ve Çukurova) ilçelerinde ilköğretime devam eden 1122 beşinci ve altıncı sınıf öğrencisi oluşturmuştur Nitel veriler için ise 18 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Performans Görevi Ölçeği (PGÖ)” ve performans görevi hazırlama sürecine ilişkin yarıyapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Performans görevi ölçeği dört faktörden ve 21 maddedenoluşmaktadır. Toplam varyansın %52.12’sini açıklayan bu dört boyutun Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayıları sırasıyla .84, .89, .88 ve .81, ölçeğin tamamı için de.82’dir. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik, açımlayıcı faktör analizi ve içerik analizinden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda, performans görevi hazırlama sürecinin öğrencilerin iletişim, ilişkilendirme ve araştırma becerilerini geliştirdiği sonucunaulaşılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin performans görevlerini hazırlama sürecinde zaman ve kaynağa ulaşma aşamasında sorunlar yaşadıkları belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Performans görevi, Alternatif ölçme ve değerlendirme, Matematiköğretimi
Performans görevi Alternatif ölçme ve değerlendirme Matematik öğretimi
The purpose of this study was to determine the primary school students’ views and challenges on performance task preparation process in terms of mathematic course. The population of this study was 1122 5th and 6th grade students who were attending the public primary schools in central districts (Seyhan and Çukurova) of Adana Province. As for the qualitative data, semi-structured interviewed was carried out with 18 students. Performance Task Scale (PTS) and semi-structured interview form were used as data collection tools. Performance Task Scale consists of four factors and 21 items. While the Cronbach Alpha Internal Consistency Coefficients for these four dimensions that explain 52.12% of the total variance were .84, .89, .88 and .81 respectively; it is .82 for whole scale. In the study descriptive statistics, exploratory factor analysis and content analyze were used for analyzing the data. At the end of the research, it was concluded that the performance task preparation process enhance the students’ communication, elaboration and investigation skills. Also, students stated that they had difficulty in reaching the necessary sources and having adequate time. For dissolving these problems, it can be suggested that the performance task preparation process should be done according to a schedule; in addition, the teachers should guide the students in terms of using proper resources.
Performance task Alternative assessment Mathematics education
Diğer ID | JA36YB55HD |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 1 - Cilt: 2 Sayı: 1 |