Bu araştırmanın amacı, kişiler arası sorun çözme beceri eğitiminin yetiştirme yurdundayaşayan ergenlerin yapıcı problem çözme becerilerine ve sürekli öfke düzeylerine etkisiniincelemektir. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu deneme deseni kullanılmış olup,deneme grubunda 8, kontrol grubunda ise 15 denek yer almıştır. Verilerin toplanmasındaKişiler Arası Problem Çözme Envanteri ve Sürekli Öfke Ölçeği kullanılmıştır. Deneklerin öntest son test puan farklarının anlamlılığı Mann Whitney U testi ile analiz edilmiştir. Araştırmabulguları, kişiler arası sorun çözme beceri eğitiminin deneme grubunda yer alan ergenlerinyapıcı problem çözme beceri düzeylerinin artmasında, sürekli öfke düzeylerinin azalmasındaanlamlı düzeyde etkisinin olduğunu göstermiştir.
Kişiler arası sorun çözme yapıcı problem çözme ve sürekli öfke
The purpose of this study is to examine the effect of the interpersonal problem solving skills training on the adolescents’ living in the orphanages constructive problem-solving skills and the level of trait anger. Pre-test post test control group experimental research design was used, there were 8 subjects in the experiment group and 15 subjects in the control group. For the collection of data Interpersonal Problem Solving Inventory and Trait Anger Scale was used. To decide differencies between group on scores Mann Whitney U test were conducted. The data of the research have shown that interpersonal problem solving skills training has the effect on the increase of the level of the experiment group adolescents’ constructive problem solving skills and a significant reduce in the level of trait anger.
Interpersonal problem solving constructive problem-solving and trait anger
Diğer ID | JA36YZ76FY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 4 - Cilt: 1 Sayı: 4 |