Öğrenilen bilginin sınıflandırılmasını ve anahtar kelimeler aracılığıyla bilgiler arası ilişkiningörsel bir sunumunu ifade eden kavram haritaları, öğrencilerin eski bilgilerini hareketegeçirerek anlamlı öğrenmelerini sağlamakta; problem çözme ve eleştirel düşünme becerilerinidesteklemektedir. Bu çalışmanın amacı, kavram haritalarının okuduğunu anlama ve kalıcılıküzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmada, ön test-son test ölçümlerine dayalı kontrolgruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2009–2010 Eğitim-ÖğretimYılında Manisa il merkezinde bulunan bir ilköğretim okulunun farklı iki 8. sınıfında öğrenimgören 53 öğrenciden oluşmakta olup sınıflardan biri kontrol (n=27), diğeri deney (n=26) grubuolarak rastgele seçilmiştir.Deney grubunda okuma çalışması kavram haritaları ile kontrol grubunda ise gelenekselöğretim ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak Okuduğunu Anlama BaşarıTesti (OABT) kullanılmış, elde edilen veriler U ve Z testi ile analiz edilmiştir. Araştırmasonucunda, OABT’de deney ve kontrol grupları arasında deney grubu lehine oldukça önemlibir farkın olduğu görülmüştür. Bu bulgudan hareketle, kavram haritaları tekniğinin okuduğunuanlama becerilerini geliştirmede önemli bir etkiye sahip olduğu söylenebilir.
The concept maps that state the categorization of the learned knowledge and a visual representation of inter-knowledge relationship by means of key words provide meaningful learning triggering their schematic knowledge, foster students’ problem solving and critical thinking skills. The purpose of this study is to determine the effect of concept maps on reading comprehension and retention level. In the study, experimental design with control group on the basis of pre-test and post-test scores was employed. The samples of the study were randomly selected (n= 53) from grade 8 students in the province of Manisa, with control (27) and experimental group (26). In the experimental group, reading activities were carried out via concept maps, and in the control group, traditional teaching was used. As the data instrument a Reading Comprehension Test (OABT) was used and the data were analyzed through frequency, U and Z test. As a result of the OABT, significant differences were seen in favor of the experimental group between control group and the experimental one. These findings suggest that the technique of concept maps has considerable effects on the improvement of the reading comprehension abilities.
Concept maps reading instruction language of Turkish education comprehension
Diğer ID | JA36ZC58EJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 4 - Cilt: 1 Sayı: 4 |