BibTex RIS Kaynak Göster

Sanal Okullar

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 4 - Cilt: 1 Sayı: 4, 19 - 27, 15.07.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı uzaktan eğitim kapsamında sanal okullar (virtual schools) kavramınıalanyazın taramasına bağlı olarak incelemektir. Sanal okul, öğrencilerin çevrimiçi bilgisayarkullanmaları yoluyla uzaktan eğitim almalarıdır. Sanal okullar “okul dışı” model olarakadlandırılmakta; öğrencilerin çalışmalarını evden çevrimiçi bilgisayar yoluyla tamamlamalarıve öğretmenlerle uzaktan etkileşime geçmeleri şeklinde yürütülmektedir. Sanal okulların temelamacı çeşitli nedenlerle eğitime ulaşamayan vatandaşların ulaşabilmesini sağlamaktır. Sanalokullar ilk olarak Amerika Birleşik Devletleri’nde kurulmaya başlanmış ardından diğerülkelerde de yaygınlaşmaya başlamıştır. Sanal okullar bir eğitim programına sahip, öğretmeniolan profesyonel kurumlar olarak çalışmaktadır. Bu çalışmada sırasıyla şu konularincelenmiştir: uzaktan eğitim; uzaktan eğitimin gelişimi; sanal okul; sanal okul tipleri; sanalokulun olumlu ve olumsuz yanları; sanal okul sistemi; sanal okulda örgüt tipleri; sanal okulhakkında göz önünde bulundurulması gerekenlerdir.Anahtar sözcükler: Uzaktan eğitim, sanal okul, sanal okul sistemi

Virtual Schools

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 4 - Cilt: 1 Sayı: 4, 19 - 27, 15.07.2016

Öz

The purpose of this article is to examine the concept of virtual schools in the scope of distance education based on a literature review. The virtual school is that the students have distance education by using online computers. The virtual school is named as a “out of school” model and these schools are administered that students complete their studies from their homes by online computers and they interact with their teachers distantly. The main purpose of the virtual schools is to provide access to citizens who cannot have education due to some reasons. Virtual schools were launched in the United States of America for the first time and then they have spread to other countries. Virtual schools operate as professional institutions which have curriculums and teachers. In this review following topics are examined: distance education; development of distance education; virtual school; types of virtual schools; positive and negative sides of the virtual school; virtual school system; organization types in virtual schools; the points to be considered about virtual schools.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA36ZD54DC
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çiğdem Apaydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 4 - Cilt: 1 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Apaydın, Ç. (2016). Sanal Okullar. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 1(4), 19-27.
AMA Apaydın Ç. Sanal Okullar. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. Temmuz 2016;1(4):19-27.
Chicago Apaydın, Çiğdem. “Sanal Okullar”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi 1, sy. 4 (Temmuz 2016): 19-27.
EndNote Apaydın Ç (01 Temmuz 2016) Sanal Okullar. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 1 4 19–27.
IEEE Ç. Apaydın, “Sanal Okullar”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, c. 1, sy. 4, ss. 19–27, 2016.
ISNAD Apaydın, Çiğdem. “Sanal Okullar”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 1/4 (Temmuz 2016), 19-27.
JAMA Apaydın Ç. Sanal Okullar. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;1:19–27.
MLA Apaydın, Çiğdem. “Sanal Okullar”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, c. 1, sy. 4, 2016, ss. 19-27.
Vancouver Apaydın Ç. Sanal Okullar. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;1(4):19-27.