Okul öncesi eğitim; çocuğun doğduğu günden temel eğitime başlandığı güne kadar geçen 0-6 yaş arasındaki dönemi kapsayan ve çocukların daha sonraki yaşamlarında çok önemli bir yeri olan bedensel, sosyal, duygusal, zihinsel ve dil gelişimlerinin büyük ölçüde tamamlandığı, bu doğrultuda kişiliğin şekillendiği gelişim ve eğitim süreci olarak tanımlanabilir.Trafikte yaşadığımız problemlerin birçoğunun trafik eğitimi eksikliği yüzünden oluştuğu ortadadır. Trafik konusunda, bireyin hayatının her evresinde alacağı eğitim bir şeyler kazandırmakla birlikte, okul öncesi dönemde alacağı bilinçli trafik eğitimi, bireyin trafik kurallarına uymasını bir alışkanlık ve yaşam tarzı olarak görebilmesini sağlayacaktır.Bu çalışmada, Türkiye’de okul öncesi çocukların trafik bilgi ve algıları, 3-6 yaş arası 804 çocuğa uygulanan anket yardımıyla saptanmış; eksik ve yanlışlar tespit edilerek daha doğru ve kalıcı bir trafik eğitimi için yapılması gerekenler tartışılmıştır.
Pre-school education of children, which lasts until they began to their primary education, covers a period of the time between the ages of 0 and 6. This is the most important period of time in which they developed most of their physical, emotional, mental, social and linguistic skills, and their personality. It is apparent that a big part of traffic problems occurs due to the lack of traffic education. Although it is important to have traffic education in all ages, the pre-school education helps them to acquire a habit of obeying the traffic rules and affects their behaviors. In this study, the traffic information and perception of pre-school age children in Turkey is determined with the help of a survey applied to 804 children between aged 3-6; the missing and mistakes are identified, and the steps for a more accurate and permanent traffic education are discussed.
Diğer ID | JA36ZV39BR |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 3 - Cilt: 1 Sayı: 3 |