BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 3 - Cilt: 1 Sayı: 3, 1 - 9, 15.07.2016

Öz

Öğretmenlerin sınıf yönetimi stratejileri, eğitim öğretim etkinliklerinin sağlıklı yürütülmesinde, çocukların akademik ve sosyal başarılarının artmasında ve çocukların yaşam becerileri kazanmasında önemli yer tutmaktadır. Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf içi etkinliklerde kullandıkları sınıf yönetimi stratejilerinin gözlem yoluyla incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara il merkezinde çalışan altı okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi stratejileri “Yapılandırılmamış ve Katılımcı Olmayan Gözlem” tekniği ile gözlemlenmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğretmenlerin sınıf içi etkinliklerde kullandıkları olumsuz ifade toplamının olumlu ifadelerden daha fazla olduğu görülmektedir. Olumsuz ifade kullanan öğretmenlerin çoğunlukla önlisans mezunu olduğu görülmektedir.

The Evaluation of Classroom Management Strategies of Preschool Teachers in Classroom Activities

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 3 - Cilt: 1 Sayı: 3, 1 - 9, 15.07.2016

Öz

Classroom management strategies of teachers are of particular importance for carrying out educational activities effectively, enhancing academic and social achievement of children, and enabling children to acquire life skills. The purpose of this study is to examine classroom management strategies of preschool teachers in classroom activities through observation. The participants of this study were six preschool teachers in Ankara. The classroom management strategies of preschool teachers were observed by “unstructured and nonparticipant observation” technique. Content Analysis was used for data analysis. The research findings show that the number of negative expressions used by teachers is higher than that of positive expressions they used. Most of the teachers using negative expressions were holding an associate’s degree.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA36ZR99HP
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ege Akgün Bu kişi benim

Melike Yarar Bu kişi benim

Çağlayan Dinçer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 3 - Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Akgün, E., Yarar, M., & Dinçer, Ç. (2016). Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 1(3), 1-9.
AMA Akgün E, Yarar M, Dinçer Ç. Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. Temmuz 2016;1(3):1-9.
Chicago Akgün, Ege, Melike Yarar, ve Çağlayan Dinçer. “Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi 1, sy. 3 (Temmuz 2016): 1-9.
EndNote Akgün E, Yarar M, Dinçer Ç (01 Temmuz 2016) Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 1 3 1–9.
IEEE E. Akgün, M. Yarar, ve Ç. Dinçer, “Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, c. 1, sy. 3, ss. 1–9, 2016.
ISNAD Akgün, Ege vd. “Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 1/3 (Temmuz 2016), 1-9.
JAMA Akgün E, Yarar M, Dinçer Ç. Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;1:1–9.
MLA Akgün, Ege vd. “Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, c. 1, sy. 3, 2016, ss. 1-9.
Vancouver Akgün E, Yarar M, Dinçer Ç. Okul Öncesi Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinliklerde Kullandıkları Sınıf Yönetimi Stratejilerinin İncelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;1(3):1-9.