BibTex RIS Kaynak Göster

Ses Temelli Cümle Yöntemine Yönelik Öğretmen Görüşleri

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 3 - Cilt: 1 Sayı: 3, 17 - 22, 15.07.2016

Öz

Bu araştırma, Ses Temelli Cümle Yönteminde “harflerin öğretim sırası”, “hece, kelime, cümle ve metin oluşturma aşamasının birinci grupta uygulanması” ve “açık heceye ulaşma tekniği” ile ilgili öğretmen görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, Uşak ilinde görev yapan 123 sınıf öğretmenine yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Veri analizinde, betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenler, harflerin öğretim sırası ile ilgili önemli bir sorun olmadığını ancak son gruplarda yer alan p, ç, h, f ve ş harflerinin ilk gruplara kaydırılmasının hece ve kelime türetme de verimliliği arttıracağını belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin çoğunluğu açık heceye ulaşma tekniğinin akıcı okumayı zorlaştırdığını ve değiştirilmesi gerektiğini söylemektedirler. Ayrıca ilk grupta, hece, kelime, cümle ve metin üretme uygulamalarına yer verilmesinin sorun oluşturmadığı görüşündedirler.

Kaynakça

  • Acat, M. B. ve Özsoy U. (2006). Ses temelli cümle yöntemiyle ilkokuma-yazma öğretiminde karşılaşılan güçlükler. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Akyol, H. (2005). İlkokuma-yazma programı ve öğretimi. Eğitimde yeni yansımalar VII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Alver M. ve Durukan E. (2008). Ses Temelli Cümle Yönteminin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi The Journal of International Social Research, 1(5).
  • Amudson S. J. (2001). Prewriting and handwriting skills. Case-Smith J. Occupational Therapy for Children (4th.Ed.). St. Louis, Missouri: Mosby.
  • Bay, Y. (2010). Ses temelli cümle yöntemiyle ilk okuma-yazma öğretiminin değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 3 (1), 164-181.
  • Çelenk, S. (2007). İlkokuma-yazma öğretimi. Ankara: Maya Akademi Yayın Dağıtım.
  • Demirel, M. (2006). İlkokuma yazma öğretimindeki değişiklikler üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Dikmen, S. (1998). İlkokuma yazma öğretmen rehberi. Ankara: Öğretmen Kitapları Dizisi 1.
  • Güneş, F. (2007). Ses temelli cümle yöntemi ve zihinsel yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Hamacheck, D. E. (1979). Psychology in teaching, learning and growth. Boston: Allyn and Bacon.
  • Kavcar, C., Sever, S. ve Oğuzkan, F. (2004). Türkçe öğretimi. Ankara: Ergin Yayınları.
  • MEB. (2009). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Öz, F. (2001). Uygulamalı ilkokuma yazma öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Phelps J., Stempel L. ve Speck G. (1985). The children’s handwriting scale: A new diagnastic
  • Tool. Journal of Educational Research, 79 (1). Schneck, C. M. (1991). Comparison of pencil–grip patterns in first graders with good and poor writing skills. The American Journal of Occupational Therapy, 45 (8).
  • Şenol, M. (1999). Okuma yazma öğretiminin tasviri bibliyografyası (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Tosunoğlu, M., Tosunoğlu, N. ve Arslan, M. (2008). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programına göre yapılan öğretimin ilkokuma yazma becerisi açısından değerlendirilmesi. Ticaret ve Turizm Fakültesi Dergisi, 2, 117-133.
  • Tseng, M. H. & Cermak, S. A. (1993). The influence of ergonomic factors and perceptual motor abilities on handwriting perfprmance. The American Journal of Occupational Therapy, 47(10).
  • Turan, M. ve Akpınar, B. (2008). İlköğretim Türkçe Dersi ilkokuma yazma öğretiminde kullanılan ses temelli cümle ve bitişik eğik yazı yöntemlerinin değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 121-1.
  • http://www.2020site.org/writing/penmanship.html Penmanship: A practical system (2011).

Teacher Views about Sound Based Sentence Method

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 3 - Cilt: 1 Sayı: 3, 17 - 22, 15.07.2016

Öz

In this research aims to determine their views the teacher about "training sequence of letters", "syllable, word, sentence and text production in the first group stage of the implementation of " and the "technique to reach the open syllable” in sound based sentence method. For this purpose, working in the province of Uşak semi-structured interview administered to 123 classroom teachers. In data analysis, descriptive analysis technique was used. Teachers participating in the research, education regarding the order of the letters was not a major problem but the last groups of the p, ç, h, f and ş letters, bringing the first syllable and word derivation in the letters indicated that increase efficiency. The majority of teachers who participated in the survey make it more difficult to read fluently and should be replaced by an new technique to reach the open syllable. In addition, the first group, the syllable, word, sentence and text production practices in the administration stated that pose no problem

Kaynakça

  • Acat, M. B. ve Özsoy U. (2006). Ses temelli cümle yöntemiyle ilkokuma-yazma öğretiminde karşılaşılan güçlükler. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Akyol, H. (2005). İlkokuma-yazma programı ve öğretimi. Eğitimde yeni yansımalar VII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Alver M. ve Durukan E. (2008). Ses Temelli Cümle Yönteminin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi The Journal of International Social Research, 1(5).
  • Amudson S. J. (2001). Prewriting and handwriting skills. Case-Smith J. Occupational Therapy for Children (4th.Ed.). St. Louis, Missouri: Mosby.
  • Bay, Y. (2010). Ses temelli cümle yöntemiyle ilk okuma-yazma öğretiminin değerlendirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 3 (1), 164-181.
  • Çelenk, S. (2007). İlkokuma-yazma öğretimi. Ankara: Maya Akademi Yayın Dağıtım.
  • Demirel, M. (2006). İlkokuma yazma öğretimindeki değişiklikler üzerine bir araştırma (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Dikmen, S. (1998). İlkokuma yazma öğretmen rehberi. Ankara: Öğretmen Kitapları Dizisi 1.
  • Güneş, F. (2007). Ses temelli cümle yöntemi ve zihinsel yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Hamacheck, D. E. (1979). Psychology in teaching, learning and growth. Boston: Allyn and Bacon.
  • Kavcar, C., Sever, S. ve Oğuzkan, F. (2004). Türkçe öğretimi. Ankara: Ergin Yayınları.
  • MEB. (2009). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Öz, F. (2001). Uygulamalı ilkokuma yazma öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Phelps J., Stempel L. ve Speck G. (1985). The children’s handwriting scale: A new diagnastic
  • Tool. Journal of Educational Research, 79 (1). Schneck, C. M. (1991). Comparison of pencil–grip patterns in first graders with good and poor writing skills. The American Journal of Occupational Therapy, 45 (8).
  • Şenol, M. (1999). Okuma yazma öğretiminin tasviri bibliyografyası (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi) Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Tosunoğlu, M., Tosunoğlu, N. ve Arslan, M. (2008). İlköğretim Türkçe dersi öğretim programına göre yapılan öğretimin ilkokuma yazma becerisi açısından değerlendirilmesi. Ticaret ve Turizm Fakültesi Dergisi, 2, 117-133.
  • Tseng, M. H. & Cermak, S. A. (1993). The influence of ergonomic factors and perceptual motor abilities on handwriting perfprmance. The American Journal of Occupational Therapy, 47(10).
  • Turan, M. ve Akpınar, B. (2008). İlköğretim Türkçe Dersi ilkokuma yazma öğretiminde kullanılan ses temelli cümle ve bitişik eğik yazı yöntemlerinin değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 121-1.
  • http://www.2020site.org/writing/penmanship.html Penmanship: A practical system (2011).
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA36ZU79TZ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erol Duran Bu kişi benim

Okan Çoban Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 3 - Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Duran, E., & Çoban, O. (2016). Ses Temelli Cümle Yöntemine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 1(3), 17-22.
AMA Duran E, Çoban O. Ses Temelli Cümle Yöntemine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. Temmuz 2016;1(3):17-22.
Chicago Duran, Erol, ve Okan Çoban. “Ses Temelli Cümle Yöntemine Yönelik Öğretmen Görüşleri”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi 1, sy. 3 (Temmuz 2016): 17-22.
EndNote Duran E, Çoban O (01 Temmuz 2016) Ses Temelli Cümle Yöntemine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 1 3 17–22.
IEEE E. Duran ve O. Çoban, “Ses Temelli Cümle Yöntemine Yönelik Öğretmen Görüşleri”, Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, c. 1, sy. 3, ss. 17–22, 2016.
ISNAD Duran, Erol - Çoban, Okan. “Ses Temelli Cümle Yöntemine Yönelik Öğretmen Görüşleri”. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi 1/3 (Temmuz 2016), 17-22.
JAMA Duran E, Çoban O. Ses Temelli Cümle Yöntemine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;1:17–22.
MLA Duran, Erol ve Okan Çoban. “Ses Temelli Cümle Yöntemine Yönelik Öğretmen Görüşleri”. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, c. 1, sy. 3, 2016, ss. 17-22.
Vancouver Duran E, Çoban O. Ses Temelli Cümle Yöntemine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 2016;1(3):17-22.