Bu çalışmada, ilköğretim Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin demografik özelliklerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada tarama modeli ve tesadüfî örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu, İstanbul’da çalışan 204 Fen ve Teknoloji öğretmeni oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Sonuç olarak, İstanbul’da çalışan Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin demografik özellikleri ortaya çıkarılmıştır. Araştırma sonucunda, örneklem grubunun oluşturan öğretmenlerin sadece %16.18’inin lisansüstü eğitim yaptığı, %66.20’sinin kirada ikamet ettiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin %16.66’sı hayatını idame ettirebilmek için gelir getiren ek bir iş yapmak durumunda kalmaktadır.
In this study, it is was aimed to determine point out the demographic features Science and Technology teachers in primary educations schools. Survey model and random sample approach are used in this study. The sample of the research is composed of 204 Science and Technology teachers working in İstanbul. Educations Form of the Teacher’s Personal Properties is used for collecting data. As a result, the demographic characteristics of teachers of Science and Technology working in Istanbul were revealed. As a result, the sample group of teachers have only 16.18% a master degree, 66.20% appeared rented for the house. In addition, 16.66% of teachers additional revenue for the life of a business case put down as maintenance remains.
primary education science and technology demographic characteristics
Diğer ID | JA36ZV68VK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 3 - Cilt: 1 Sayı: 3 |