Turizm sektörü, geniş istihdam olanakları ile ülke ekonomisine önemli katkılar sunmaktadır. Bu önemli katkının yanı sıra, sektörün yapısı gereği, çalışanlar üzerinde belirgin fiziksel ve psikolojik baskılar etkileri olabilmektedir. Emek yoğun bir hizmet sektörü olan turizm sektörü, çalışanlar için yüksek iş talepleri ve stresli bir çalışma ortamı sunmaktadır. Bu çalışma ortamı, çalışanların motivasyonunu ve iş performansını doğrudan etkileyen faktörleri dikkate değer kılmaktadır. Bu çalışma, algılanan stres ve kişilik kaygısı, içsel ve dışsal motivasyon ile iş performansı arasındaki ilişkileri incelemektedir. Ayrıca çalışmada, stres ve kaygının iş performansı üzerindeki etkilerinde motivasyonun aracılık rolünü belirlemek amaçlanmaktadır. Çalışma, yapısal eşitlik modellemesi (SEM) metodolojisi kullanılarak 370 otel çalışanı üzerinde yürütülmüştür. Çalışmanın en ilginç sonucu ise kaygının turizm çalışanlarının iş performansı üzerinde olumsuz bir etkisinin olmamasıdır. Çalışmada, algılanan stres ve kaygının dışsal motivasyonu ve iş performansını etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Bulgular, algılanan stresin motivasyonu olumsuz etkilediğini ve dolayısıyla iş performansını düşürdüğünü göstermektedir. Ayrıca, algılanan stres ve iş performansı arasındaki ilişkide içsel veya dışsal motivasyon için aracılık rolü bulunmamaktadır. Bu sonuçlar, turizm sektöründe insan kaynakları yönetimi stratejileri geliştirmek için çeşitli çıkarımlar sunmaktadır.
Algılanan stres kişilik kaygısı iş performansı içsel ve dışsal motivasyon
Tourism significantly contributes to the country's economy with its vast employment opportunities. In addition to this significant contribution, the sector's structure can place considerable physical and psychological pressure on employees. Tourism, a labor-intensive service sector, presents high job demands and a stressful working environment for employees. This work environment makes the factors directly affecting employees' motivation and job performance remarkable. Therefore, this study examines the relationships between perceived stress and trait anxiety, intrinsic and extrinsic motivation, and job performance among employees in tourism. It is aimed to establish the mediating role of motivation in the effects of stress and anxiety on job performance. The study was conducted on 370 hotel employees using the structural equation modeling (SEM) methodology. The most interesting result of the study is that anxiety does not have a negative effect on the job performance of tourism employees. The study concluded that perceived stress and anxiety affect extrinsic motivation and job performance. Moreover, there is no mediating role for intrinsic or extrinsic motivation in the relationship between perceived stress and job performance. The findings show that perceived stress negatively affects motivation, thus reducing job performance. These results suggest various implications for developing human resources management strategies in tourism.
Perceived stress trait anxiety jop performance instrinc and extrinsic motivation
Etik kurul raporu dosyalar sayfasına eklenmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 4 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.