Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 134 - 143, 01.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Aslan, E. (2013). Fransızca Öğretim Yazılımlarına Genel Bir Bakış. Turkish Studies, 8/10, 37-44.
  • Bange, P. (1992). Analyse conversationnelle et théorie de lʼaction. [Coversational analysis and theory of action]. Paris : LAL, CREDIF, Hatier/Didier.
  • Ceyhan, E. (2007). Yabancı Dil Öğretim Teknolojisi. [Technology of foreign language teaching]. İstanbul: Morpa.
  • Çubukçu, Z. (2014). İşbirlikçi Öğrenme. B.Oral (Ed.). Öğrenme, Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. [Cooperative learning, learning teaching theories and approaches]. Ankara: Pegem Akademi, 509-522.
  • Demirel, Ö. (2012). Yabancı Dil Öğretimi. [ Foreign language teaching]. Ankara: Pegem.
  • Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni. [C.E.F.R]. (2001).
  • Hengirmen, M. (T.Y.). Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri ve Tömer Yöntemi. [ Foreign language learning methods]. Ankara, Engin.
  • İşman, A. (1998). Uzaktan Eğitim: Genel Tanımı, Türkiye’deki Gelişimi ve Proje Değerlendirmeleri. [Distance education].Sakarya: Değişim Yayınları.
  • Kartal, E. (2005). Çoklu-Ortamlı Yazılımların Fransızcanın Yabancı Dil Olarak Öğretimindeki Yeri ve İşlevleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XVIII (2), 231–244.
  • Kıyıcı, M. (2011). Çoklu Ortam Uygulamalarında Ölçme ve Değerlendirme. Ö.Ö. Dursun ve H.Ferhan Odabaşı (Eds.), Çoklu Ortam Tasarımı, 179-201.
  • Korkut, E. (2004). Pour apprendre une langue étrangère (FLE). [ To learn a foreign language]. Ankara: ELP Yayınları/Pegem.
  • Kuzu, A. (2011). Çoklu ortam uygulamalarının kuramsal temelleri. [Theoretical foundations of multimedia applicants]. Çoklu Ortam Tasarımı. Ö.Ö. Dursun ve H.Ferhan Odabaşı (Edt.) Ankara:Pegem Akademi, 1-35.
  • Mangenot, F. et Louveau, E. (2006). Internet et la classe de langue. [Internet and Language class]. Paris, Clé International.
  • Özmen, K.S. ve Balçıkanlı, C. (2012). Yabancı Dil Eğitiminde Web Tabanlı Ölçme ve Değerlendirme. [Web based measurement and evaluation in foreign language education]. A.Sarıçoban ve Z.M.Tavil (Eds.), Yabancı dil Öğretiminde Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. [Teaching techniques and material design in foreign language teaching]. Ankara, Anı, 229-251.
  • Paker, T. (2012). Yabancı dil öğretiminde yöntem ve yaklaşımlar.[Methods and approaches in foreign language teaching]. A.Sarıçoban ve Z.M.Tavil (Eds.), Yabancı dil Öğretiminde Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. [ Teaching techniques and materials design in foreign language teaching]. Ankara, Anı, 159-184.
  • Perrichon, E. (2008). Agir dʼusage et agir dʼapprentissage en didactique des langues-cultures étrangères, enjeux conceptuels, évolution historique et construction dʼune nouvelle perspective actionnelle. Université Jean Monnet de Saint Etienne, Thèse De Doctorat.
  • Puren C (2004). Usages des nouvelles technologies dans l'enseignement des langues étrangères. Ela : études de linguistique appliquée: revue de didactologie des langues-cultures et de lexiculturologie, 2004/2, N°134, 133-136.
  • Sarıçoban, A. ve Balaman, U. (2012). Yabancı dil eğitiminde teknoloji geliştirme. [Developing materials in foreign language education]. A.Sarıçoban ve Z.M.Tavil (Eds.), Yabancı dil Öğretiminde Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. [Teaching techniques and materials design in foreign language teaching]. Ankara: Anı, 97-114.
  • Seferoğlu, S.S. (2010). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. [Insructional Technologies and material design]. Ankara: Pegem.
  • Söylemez, A.S. (2012). Yabancı dil öğretim materyallerinin sınıflandırılması. [Classification of foreign language teaching materials]. Yabancı dil Öğretiminde Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. [Teaching techniques and materials design in foreign language teaching] Ankara, Anı, 115-130.
  • Surguladze, N. et Surguladze, M. (2013). L'utilisation des moyens informatiques au cours de l’apprentissage de la langue française. Revista Lingüistica, Batumi: ShotaRustaveli State University, 13, Ağustos 2013.
  • www.francaisfacile.com.

Action Oriented Method And Educational Software As Foreign Language Learning Tools And Materials

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 134 - 143, 01.12.2017

Öz

Today, increasing communication among
people from various countries of the world, the development of information and
communication technologies and widespread use of internet increase not only the
need of foreign language learning, but also bring up different teaching and
learning strategies, methods, techniques, tools and materials to the agenda. By
2000s, a new method called Action-oriented method especially beginning to be
widely used in Europe has emerged for foreign language/ teaching. The main
objective of this method is to be able to use the foreign language in social
environments such as school, daily life and work life. This method in question
foresees the integration of information and communication technologies to
foreign language education. No longer just a textbook, such as audio or video
recordings made for training purposes using traditional tools and materials is
enough to sustain the foreign language education so today benefiting from the
multimedia approach in teaching and learning tools and materials are adopted.



In this study, our aim is to investigate
the software which has an indispensable importance of foreign language study
and evaluate the software named francaisfacile as an example. The effect of
success using information and communication technology-based tools and
materials in foreign language education issue has been studied. The drastic
change in the Internet, which provides an important tool in terms of
educational software known as "education without walls''  provides to sustain  the teaching and learning activities without
being bound to any venue. Through distance education is now provided by the
Internet, it is not obliged to teach and learn at the same venue. Induction
courses, tasks, activities and exercises can be carried out without any time
limitation..

Kaynakça

  • Aslan, E. (2013). Fransızca Öğretim Yazılımlarına Genel Bir Bakış. Turkish Studies, 8/10, 37-44.
  • Bange, P. (1992). Analyse conversationnelle et théorie de lʼaction. [Coversational analysis and theory of action]. Paris : LAL, CREDIF, Hatier/Didier.
  • Ceyhan, E. (2007). Yabancı Dil Öğretim Teknolojisi. [Technology of foreign language teaching]. İstanbul: Morpa.
  • Çubukçu, Z. (2014). İşbirlikçi Öğrenme. B.Oral (Ed.). Öğrenme, Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. [Cooperative learning, learning teaching theories and approaches]. Ankara: Pegem Akademi, 509-522.
  • Demirel, Ö. (2012). Yabancı Dil Öğretimi. [ Foreign language teaching]. Ankara: Pegem.
  • Diller İçin Avrupa Ortak Başvuru Metni. [C.E.F.R]. (2001).
  • Hengirmen, M. (T.Y.). Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri ve Tömer Yöntemi. [ Foreign language learning methods]. Ankara, Engin.
  • İşman, A. (1998). Uzaktan Eğitim: Genel Tanımı, Türkiye’deki Gelişimi ve Proje Değerlendirmeleri. [Distance education].Sakarya: Değişim Yayınları.
  • Kartal, E. (2005). Çoklu-Ortamlı Yazılımların Fransızcanın Yabancı Dil Olarak Öğretimindeki Yeri ve İşlevleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XVIII (2), 231–244.
  • Kıyıcı, M. (2011). Çoklu Ortam Uygulamalarında Ölçme ve Değerlendirme. Ö.Ö. Dursun ve H.Ferhan Odabaşı (Eds.), Çoklu Ortam Tasarımı, 179-201.
  • Korkut, E. (2004). Pour apprendre une langue étrangère (FLE). [ To learn a foreign language]. Ankara: ELP Yayınları/Pegem.
  • Kuzu, A. (2011). Çoklu ortam uygulamalarının kuramsal temelleri. [Theoretical foundations of multimedia applicants]. Çoklu Ortam Tasarımı. Ö.Ö. Dursun ve H.Ferhan Odabaşı (Edt.) Ankara:Pegem Akademi, 1-35.
  • Mangenot, F. et Louveau, E. (2006). Internet et la classe de langue. [Internet and Language class]. Paris, Clé International.
  • Özmen, K.S. ve Balçıkanlı, C. (2012). Yabancı Dil Eğitiminde Web Tabanlı Ölçme ve Değerlendirme. [Web based measurement and evaluation in foreign language education]. A.Sarıçoban ve Z.M.Tavil (Eds.), Yabancı dil Öğretiminde Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. [Teaching techniques and material design in foreign language teaching]. Ankara, Anı, 229-251.
  • Paker, T. (2012). Yabancı dil öğretiminde yöntem ve yaklaşımlar.[Methods and approaches in foreign language teaching]. A.Sarıçoban ve Z.M.Tavil (Eds.), Yabancı dil Öğretiminde Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. [ Teaching techniques and materials design in foreign language teaching]. Ankara, Anı, 159-184.
  • Perrichon, E. (2008). Agir dʼusage et agir dʼapprentissage en didactique des langues-cultures étrangères, enjeux conceptuels, évolution historique et construction dʼune nouvelle perspective actionnelle. Université Jean Monnet de Saint Etienne, Thèse De Doctorat.
  • Puren C (2004). Usages des nouvelles technologies dans l'enseignement des langues étrangères. Ela : études de linguistique appliquée: revue de didactologie des langues-cultures et de lexiculturologie, 2004/2, N°134, 133-136.
  • Sarıçoban, A. ve Balaman, U. (2012). Yabancı dil eğitiminde teknoloji geliştirme. [Developing materials in foreign language education]. A.Sarıçoban ve Z.M.Tavil (Eds.), Yabancı dil Öğretiminde Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. [Teaching techniques and materials design in foreign language teaching]. Ankara: Anı, 97-114.
  • Seferoğlu, S.S. (2010). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. [Insructional Technologies and material design]. Ankara: Pegem.
  • Söylemez, A.S. (2012). Yabancı dil öğretim materyallerinin sınıflandırılması. [Classification of foreign language teaching materials]. Yabancı dil Öğretiminde Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. [Teaching techniques and materials design in foreign language teaching] Ankara, Anı, 115-130.
  • Surguladze, N. et Surguladze, M. (2013). L'utilisation des moyens informatiques au cours de l’apprentissage de la langue française. Revista Lingüistica, Batumi: ShotaRustaveli State University, 13, Ağustos 2013.
  • www.francaisfacile.com.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Murat Delibaş Bu kişi benim

Rıfat Günday

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Kabul Tarihi 30 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Delibaş, M., & Günday, R. (2017). Action Oriented Method And Educational Software As Foreign Language Learning Tools And Materials. Participatory Educational Research, 4(2), 134-143.