Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 192 - 213, 01.01.2022
https://doi.org/10.17275/per.22.11.9.1

Öz

Kaynakça

  • Abd-El-Khalick, F.,& Lederman, N.G. (2000). Improving science teachers' conceptions of the nature of science: A critical review of the literature. International Journal of Science Education, 22, 665-701.
  • Adedoyin, A. O., & Bello, G. (2017). Conceptions of The Nature of Science Held by Undergraduate Pre-Service Biology Teachers in South-West Nigeria. Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 5(1), 1-9.
  • Arı, Ü. (2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının ve sınıf öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Aydemir, S., Ugras, M., Cambay, O. ve Kilic, A. (2017). Prospective Pre-School Teachers’ Views On The Nature Of Science And Scientific İnquiry. Üniversitepark Bülten, 6(2), 74-87.
  • Ayyılmaz Çelik, H. (2019). Ortaokul fen bilimleri öğretmenlerinin ve fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası ve bilimsel sorgulama hakkındaki bilgi ve görüşleri. (Unpublished master’s thesis). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Baykara, H., Yakar, Z. & Liu, S.Y. (2018). Preservıce scıence teachers’ vıews about scıentıfıc ınquıry. European Journal of Education Studies, 4(10), 128-143.
  • Bingöl, G. & Demir, A. (2011). Amasya Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. Göztepe Tıp Dergisi, 26(4), 152-159.
  • Büyüköztürk, S. (2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bulut, B.N. (2004). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin iletişim becerilerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 443-452.
  • Çakmak, S. (2017). Fen bilgisi öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının bilimin doğasına ilişkin görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çakmak, S. (2017). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasına İlişkin Görüşleri. (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi üniversitesi, Ankara.
  • Çepni, S., Ayvacı, H.Ş. & Bacanak, A. (2006). Fen eğitimine yeni bir bakış: Fen Teknoloji-Toplum (3.Baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çetinkaya Z. (2011). Türkçe öğretmen adaylarının iletişim becerilerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19, 567-576.
  • Çetinkaya, G. (2012). Investigation of the relationship between preservice science teachers understandings of nature of science and their personal characteristics. (Unpublished master thesis). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Chang, H.-P., Chen, C.-C., Guo, G.-J., Cheng, Y.-J., Lin, C.-Y., & Jen, T.-H. (2011). The development of a competence scale for learning science: Inquiry and communication. International Journal of Science and Mathematics Education, 9(5), 1213–1233.
  • Çiftçi, S., & Taşkaya, S.M. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının öz yeterlik ve iletişim becerileri arasındaki ilişki. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (ss. 509-512), 20 -22 Mayıs 2010 Elazığ.
  • Colagrande, E. A., Martorano, S. A. A., & Arroio, A. (2016). Assessment on how pre-service science teachers view the nature of science. Journal of Turkish Science Education, 13(4), 293-307.
  • Crespo, S. & Nicol, C. (2003). Learning to investigate students’ mathematical thinking: The role of student interviews. In N. Pateman, B. Dougherty & J. Zilliox (Eds.) Proceedings of the 27th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education held jointly with the 25th Conference of PME-NA. Honululu, Hawaii, July 2003, (pp. 2-261 – 67).
  • Creswell, J. W. (2008). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
  • Dilekmen, M., Başçı, Z., & Bektaş, F. (2008). Eğitim fakültesi öğrencilerinin iletişim becerileri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 223-231.
  • Doğan, N., & Abd-El-Khalick, F. (2008). Turkish grade 10 students’ and science teachers’ conceptions of nature of science: A national study. Journal of Research in Science Teaching, 45(10), 1083–1112.
  • Driver, R., Leach, J., Millar, R., & Scott, P. (1996). Young people’s ımages of science. Buckingham: Open University Press.
  • Erdoğan, R. (2004). Investigation of the preservice science teachers’ views on nature of science. (Master’s thesis unpublished), Middle East Technical University, Ankara.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. New York, NY: McGraw-Hill.
  • Gücüm, B. (2000). Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin bilimsel bilginin yapısını anlama düzeyleri üzerine bir araştırma, IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, ss. 147-150.
  • Güneş, G. (2010). Öğretmen adaylarının temel astronomi konularında bilgi seviyeleri ile bilimin doğası ve astronomi özyeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Güven, A., & Akyüz, M.Y. (2001). Öğretmen adaylarının iletişim ve problem çözme becerilerine ilişkin görüşleri. Ege Eğitim Dergisi, 1(1), 13-22.
  • Kara, K. (2019). Araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının kimya öğretmen adaylarının öğrenme öğretme anlayışlarına ve öğretim tasarım becerilerine etkisi: Bir eylem araştırması. (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Kenar, Z. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kesgin, D. (2019). Öğretmen adaylarının bilimin doğası ve stem’e yönelik görüşlerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Klahr, D., & Dunbar, K. (1988). Dual space search during scientific reasoning. Cognitive Science, 54, 1–48.
  • Korkmaz, D. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Korkmaz, D. (2018). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Köseoğlu, F., Atasoy, B., Kavak, N., Akkuş, H., Kadayıfçı, H., Budak, E., & Taşdelen, U. (2003). Yapılandırıcı öğrenme ortamı için bir fen ders kitabı nasıl olmalı. Türkiye: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kremer, K., Specht, C., Urhahne, D. & Mayer, J. (2014). Relationship in biology between nature of science and scientific ınquiry. Journal of Biological Education (JBE), 48(1), 1- 8.
  • Lederman, N.G. (1992). Students’ and teachers’ conceptions of the nature of science: A review of the research. Journal of Research in Science Teaching, 29(4), 331-359.
  • Lederman, N.G. (2007). Nature of science: Past, present, and future. In S.K. Abell, & N.G. Lederman, (Ed.), Handbook of research in science education (pp 831-879). Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Publishers.
  • Lederman, N.G., Lederman, J.S., & Antink, A. (2013). Nature of science and scientific inquiry as contexts for the learning of science and achievement of scientific literacy. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 1(3), 138-147.
  • McComas, W.F., Clough, M.P., & Almazroa, H. (1998). The Role and Character of the Nature of Science in Science Education’. Science & Education, 7(6), 511-532.
  • Ministry of National Education (MONE) (2005). Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı (6. 7. ve 8. ), Ankara.
  • Ministry of National Education (MONE) (2013). Fen Bilimleri Dersi (3. 4. 5. 6. 7. ve 8. ) Öğretim Programı, Ankara.
  • Ministry of National Education (MONE) (2017). Fen Bilimleri Dersi (3. 4. 5. 6. 7. ve 8. ) Öğretim Programı, Ankara.
  • National Research Council [NRC]. (1996). National Science Education Standards. Washington: National Academies Press.
  • National Research Council [NRC]. (2000). Inquiry and the national science education standards. Washington: National Academies Press.
  • Nielsen, K.H. (2012). Scientific communication and the nature of science. Science & Education, 22(9), 2067-2086.
  • Ordu, S. (2019). Fen bilimleri öğretmenlerinin araştırma sorgulamaya dayalı öğretim ile ilgili epistemolojik inançlarının ortaya konularak bu inançların sınıf içi uygulamalara etkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Özcan, I. (2011). Bilimin doğası inanışlarına yönelik bir ölçeğin geliştirilmesi ve fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası inanışlarının tespiti. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Özcan, I., & Turgut, H. (2014). Öğretmen adaylarının bilimin doğası inanışlarının tespiti: bir ölçek geliştirme çalışması. Sakarya University Journal of Education, 4(2), 38-56.
  • Özerbaş, M. A., Bulut, M., & Usta, E. (2007). Öğretmen adaylarının algıladıkları iletişim becerisi düzeylerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 8(1), 123-135.
  • Pehlivan Baykara, K. (2005). Öğretmen adaylarının iletişim becerisi algıları üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 4(2), 17-23.
  • Roberts, D. A. (2007). Scientific literacy/Science literacy. In S.K. Abell & N.G. Lederman (Ed.), Handbook of research on science education (pp. 729-780). London: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Roberts, R., & Gott, R. (1999). Procedural understanding: Its place in the biology curriculum. School Science Review, 81, 19-25.
  • Şahin, A. (2007). The effects of types, quantity, and quality of questioning in improving students’ understanding. (Unpublished doctoral dissertation). Texas A&M University, Texas, USA.
  • Saif, A. D. A. (2016). The Nature of Science as Viewed by Science Teachers in Najran District, Saudi Arabia. Journal of Education and Practice. 7(12), 147-153.
  • Saracaloğlu, A. S., Özkütük, N. & Silkü, A. (2001). Üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Bolu: 7-9 Haziran 2001. Cilt III, 1754-1762. Saracaloğlu, A.S., Yenice, N., & Karasakaloğlu, N. (2009). Öğretmen adaylarının iletişim ve problem çözme becerileri ile okuma ilgi ve alışkanlıkları arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 186-206.
  • Schwartz, R. S. & Crawford, B. A. (2003). Critical elements for teaching about the nature of science in the context of authentic scientific inquiry: Practical guidelines for science teacher educators. Paper presented at the Association for the Education of Teachers of Science, St. Louis, MO.
  • Şeker, A. (2000). Sınıf öğretmenlerinin iletişim becerileri ile sınıf atmosferi arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Şenler, B. (2014). Fen öğrenme becerisi ölçeği’nin türkçe uyarlaması: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 393-407.
  • Şenler, B. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik öz- yeterlik inançları ile bilimsel sorgulamaya ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırma Dergisi, 3(2), 50-59.
  • Shaakumeni, S. N., & Csapó, B. (2019). Exploring the Factorial Validity of the Beliefs about Nature of Science Questionnaire. Science Education International, 30(1), 38-44.
  • Stott, A. & Hatting, A. (2020). Pre-service teachers’ views about the nature of science and scientific inquiry: The South African case. South African Journal of Education, 40(1), 1-12.
  • Taale, K. D. (2014). Gender and location influence on Ghanaian students’ perceptions of energy and classroom learning. International Journal of Education and Practice, 2(3), 51-66.
  • The American Association for the Advancement of Science (AAAS) (1993). Science for all Americans: Project 2061. New York: Oxford University Press.
  • Torres, J., Moutinho, S., & Vasconcelos, C. (2015). Nature of science, scientific and geoscience models: Examining students and teachers’ views. Journal of Turkish Science Education, 12(4), 3-21.
  • Tsai, C-C. (1999). “Laboratory exercises help me memorize the scientific truths”: A study of eighth graders’ scientific epistemological views and learning in laboratory activities. Science Education, 83, 654–674.
  • Tümkaya, S. (2011). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin iletişim becerileri ile öğretmenlik tutumlarının incelenmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(2), 49-62.
  • Ural, E. (2016). Comparison of Pre-Service Science and Pre-Service Primary School Teachers' Nature of Science Views. International Journal of Social Sciences and Education, 6(1), 98-108.
  • Yaman, C. (2020). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilişim teknolojileri ve iletişim becerileri ile fen ve teknoloji okuryazarlığına yönelik öz yeterlik algıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Yenice, N., Özden, B., & Balcı, C. (2015). Fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının bilimin doğasına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 237-281.
  • Yılmaz, M., Üstün, A., & Odacı H. (2009). Okul öncesi öğretmen adaylarının iletişim becerileri düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Giresun Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 8-19.

The Relationship between Scientific Inquiry and Communication Skills with Beliefs about the Nature of Science of Pre-Service Science Teachers’

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 1, 192 - 213, 01.01.2022
https://doi.org/10.17275/per.22.11.9.1

Öz

The aim of the study was to determine the correlations between pre-service science teachers’ beliefs about the nature of science and their scientific inquiry and communication skills. The study group of the research was composed of 329 pre-service science teachers who are studying at Aydın Adnan Menderes and Muğla Universities of Turkey during the academic year of 2018-2019. The data were obtained by using “Beliefs about the Nature of Science Scale” and “Skills Learning Science Scale”. In addition to descriptive statistics, independent samples t test, one-way analysis of variance and stepwise multiple regression analyses were used in the analysis of the data. The result of the study indicated that pre-service science teachers had nearly “Acceptable” beliefs about the nature of science. Their scientific inquiry and communication skills were found to be nearly “High”. In this study, it was concluded that imagination and creativity, assumptions and boundaries of science and observation and inference, explained approximately 12 % of the variance in scientific inquiry skills. In addition, it was concluded that assumptions and boundaries of science, imagination and creativity and observation and inference, explained approximately 13 % of the variance in communication skills. In light of the findings, suggestions were presented at the end of the study.

Kaynakça

  • Abd-El-Khalick, F.,& Lederman, N.G. (2000). Improving science teachers' conceptions of the nature of science: A critical review of the literature. International Journal of Science Education, 22, 665-701.
  • Adedoyin, A. O., & Bello, G. (2017). Conceptions of The Nature of Science Held by Undergraduate Pre-Service Biology Teachers in South-West Nigeria. Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 5(1), 1-9.
  • Arı, Ü. (2010). Fen bilgisi öğretmen adaylarının ve sınıf öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Aydemir, S., Ugras, M., Cambay, O. ve Kilic, A. (2017). Prospective Pre-School Teachers’ Views On The Nature Of Science And Scientific İnquiry. Üniversitepark Bülten, 6(2), 74-87.
  • Ayyılmaz Çelik, H. (2019). Ortaokul fen bilimleri öğretmenlerinin ve fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası ve bilimsel sorgulama hakkındaki bilgi ve görüşleri. (Unpublished master’s thesis). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Baykara, H., Yakar, Z. & Liu, S.Y. (2018). Preservıce scıence teachers’ vıews about scıentıfıc ınquıry. European Journal of Education Studies, 4(10), 128-143.
  • Bingöl, G. & Demir, A. (2011). Amasya Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. Göztepe Tıp Dergisi, 26(4), 152-159.
  • Büyüköztürk, S. (2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Bulut, B.N. (2004). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin iletişim becerilerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 443-452.
  • Çakmak, S. (2017). Fen bilgisi öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının bilimin doğasına ilişkin görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çakmak, S. (2017). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasına İlişkin Görüşleri. (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi üniversitesi, Ankara.
  • Çepni, S., Ayvacı, H.Ş. & Bacanak, A. (2006). Fen eğitimine yeni bir bakış: Fen Teknoloji-Toplum (3.Baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çetinkaya Z. (2011). Türkçe öğretmen adaylarının iletişim becerilerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19, 567-576.
  • Çetinkaya, G. (2012). Investigation of the relationship between preservice science teachers understandings of nature of science and their personal characteristics. (Unpublished master thesis). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Chang, H.-P., Chen, C.-C., Guo, G.-J., Cheng, Y.-J., Lin, C.-Y., & Jen, T.-H. (2011). The development of a competence scale for learning science: Inquiry and communication. International Journal of Science and Mathematics Education, 9(5), 1213–1233.
  • Çiftçi, S., & Taşkaya, S.M. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının öz yeterlik ve iletişim becerileri arasındaki ilişki. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (ss. 509-512), 20 -22 Mayıs 2010 Elazığ.
  • Colagrande, E. A., Martorano, S. A. A., & Arroio, A. (2016). Assessment on how pre-service science teachers view the nature of science. Journal of Turkish Science Education, 13(4), 293-307.
  • Crespo, S. & Nicol, C. (2003). Learning to investigate students’ mathematical thinking: The role of student interviews. In N. Pateman, B. Dougherty & J. Zilliox (Eds.) Proceedings of the 27th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education held jointly with the 25th Conference of PME-NA. Honululu, Hawaii, July 2003, (pp. 2-261 – 67).
  • Creswell, J. W. (2008). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
  • Dilekmen, M., Başçı, Z., & Bektaş, F. (2008). Eğitim fakültesi öğrencilerinin iletişim becerileri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 223-231.
  • Doğan, N., & Abd-El-Khalick, F. (2008). Turkish grade 10 students’ and science teachers’ conceptions of nature of science: A national study. Journal of Research in Science Teaching, 45(10), 1083–1112.
  • Driver, R., Leach, J., Millar, R., & Scott, P. (1996). Young people’s ımages of science. Buckingham: Open University Press.
  • Erdoğan, R. (2004). Investigation of the preservice science teachers’ views on nature of science. (Master’s thesis unpublished), Middle East Technical University, Ankara.
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education. New York, NY: McGraw-Hill.
  • Gücüm, B. (2000). Fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin bilimsel bilginin yapısını anlama düzeyleri üzerine bir araştırma, IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, ss. 147-150.
  • Güneş, G. (2010). Öğretmen adaylarının temel astronomi konularında bilgi seviyeleri ile bilimin doğası ve astronomi özyeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Güven, A., & Akyüz, M.Y. (2001). Öğretmen adaylarının iletişim ve problem çözme becerilerine ilişkin görüşleri. Ege Eğitim Dergisi, 1(1), 13-22.
  • Kara, K. (2019). Araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının kimya öğretmen adaylarının öğrenme öğretme anlayışlarına ve öğretim tasarım becerilerine etkisi: Bir eylem araştırması. (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Kenar, Z. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Kesgin, D. (2019). Öğretmen adaylarının bilimin doğası ve stem’e yönelik görüşlerinin incelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Klahr, D., & Dunbar, K. (1988). Dual space search during scientific reasoning. Cognitive Science, 54, 1–48.
  • Korkmaz, D. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Korkmaz, D. (2018). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Köseoğlu, F., Atasoy, B., Kavak, N., Akkuş, H., Kadayıfçı, H., Budak, E., & Taşdelen, U. (2003). Yapılandırıcı öğrenme ortamı için bir fen ders kitabı nasıl olmalı. Türkiye: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kremer, K., Specht, C., Urhahne, D. & Mayer, J. (2014). Relationship in biology between nature of science and scientific ınquiry. Journal of Biological Education (JBE), 48(1), 1- 8.
  • Lederman, N.G. (1992). Students’ and teachers’ conceptions of the nature of science: A review of the research. Journal of Research in Science Teaching, 29(4), 331-359.
  • Lederman, N.G. (2007). Nature of science: Past, present, and future. In S.K. Abell, & N.G. Lederman, (Ed.), Handbook of research in science education (pp 831-879). Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Publishers.
  • Lederman, N.G., Lederman, J.S., & Antink, A. (2013). Nature of science and scientific inquiry as contexts for the learning of science and achievement of scientific literacy. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 1(3), 138-147.
  • McComas, W.F., Clough, M.P., & Almazroa, H. (1998). The Role and Character of the Nature of Science in Science Education’. Science & Education, 7(6), 511-532.
  • Ministry of National Education (MONE) (2005). Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı (6. 7. ve 8. ), Ankara.
  • Ministry of National Education (MONE) (2013). Fen Bilimleri Dersi (3. 4. 5. 6. 7. ve 8. ) Öğretim Programı, Ankara.
  • Ministry of National Education (MONE) (2017). Fen Bilimleri Dersi (3. 4. 5. 6. 7. ve 8. ) Öğretim Programı, Ankara.
  • National Research Council [NRC]. (1996). National Science Education Standards. Washington: National Academies Press.
  • National Research Council [NRC]. (2000). Inquiry and the national science education standards. Washington: National Academies Press.
  • Nielsen, K.H. (2012). Scientific communication and the nature of science. Science & Education, 22(9), 2067-2086.
  • Ordu, S. (2019). Fen bilimleri öğretmenlerinin araştırma sorgulamaya dayalı öğretim ile ilgili epistemolojik inançlarının ortaya konularak bu inançların sınıf içi uygulamalara etkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Özcan, I. (2011). Bilimin doğası inanışlarına yönelik bir ölçeğin geliştirilmesi ve fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası inanışlarının tespiti. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Özcan, I., & Turgut, H. (2014). Öğretmen adaylarının bilimin doğası inanışlarının tespiti: bir ölçek geliştirme çalışması. Sakarya University Journal of Education, 4(2), 38-56.
  • Özerbaş, M. A., Bulut, M., & Usta, E. (2007). Öğretmen adaylarının algıladıkları iletişim becerisi düzeylerinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 8(1), 123-135.
  • Pehlivan Baykara, K. (2005). Öğretmen adaylarının iletişim becerisi algıları üzerine bir çalışma. İlköğretim Online, 4(2), 17-23.
  • Roberts, D. A. (2007). Scientific literacy/Science literacy. In S.K. Abell & N.G. Lederman (Ed.), Handbook of research on science education (pp. 729-780). London: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Roberts, R., & Gott, R. (1999). Procedural understanding: Its place in the biology curriculum. School Science Review, 81, 19-25.
  • Şahin, A. (2007). The effects of types, quantity, and quality of questioning in improving students’ understanding. (Unpublished doctoral dissertation). Texas A&M University, Texas, USA.
  • Saif, A. D. A. (2016). The Nature of Science as Viewed by Science Teachers in Najran District, Saudi Arabia. Journal of Education and Practice. 7(12), 147-153.
  • Saracaloğlu, A. S., Özkütük, N. & Silkü, A. (2001). Üniversite öğrencilerinin iletişim becerileri. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Bolu: 7-9 Haziran 2001. Cilt III, 1754-1762. Saracaloğlu, A.S., Yenice, N., & Karasakaloğlu, N. (2009). Öğretmen adaylarının iletişim ve problem çözme becerileri ile okuma ilgi ve alışkanlıkları arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 186-206.
  • Schwartz, R. S. & Crawford, B. A. (2003). Critical elements for teaching about the nature of science in the context of authentic scientific inquiry: Practical guidelines for science teacher educators. Paper presented at the Association for the Education of Teachers of Science, St. Louis, MO.
  • Şeker, A. (2000). Sınıf öğretmenlerinin iletişim becerileri ile sınıf atmosferi arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Şenler, B. (2014). Fen öğrenme becerisi ölçeği’nin türkçe uyarlaması: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 393-407.
  • Şenler, B. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik öz- yeterlik inançları ile bilimsel sorgulamaya ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırma Dergisi, 3(2), 50-59.
  • Shaakumeni, S. N., & Csapó, B. (2019). Exploring the Factorial Validity of the Beliefs about Nature of Science Questionnaire. Science Education International, 30(1), 38-44.
  • Stott, A. & Hatting, A. (2020). Pre-service teachers’ views about the nature of science and scientific inquiry: The South African case. South African Journal of Education, 40(1), 1-12.
  • Taale, K. D. (2014). Gender and location influence on Ghanaian students’ perceptions of energy and classroom learning. International Journal of Education and Practice, 2(3), 51-66.
  • The American Association for the Advancement of Science (AAAS) (1993). Science for all Americans: Project 2061. New York: Oxford University Press.
  • Torres, J., Moutinho, S., & Vasconcelos, C. (2015). Nature of science, scientific and geoscience models: Examining students and teachers’ views. Journal of Turkish Science Education, 12(4), 3-21.
  • Tsai, C-C. (1999). “Laboratory exercises help me memorize the scientific truths”: A study of eighth graders’ scientific epistemological views and learning in laboratory activities. Science Education, 83, 654–674.
  • Tümkaya, S. (2011). Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin iletişim becerileri ile öğretmenlik tutumlarının incelenmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(2), 49-62.
  • Ural, E. (2016). Comparison of Pre-Service Science and Pre-Service Primary School Teachers' Nature of Science Views. International Journal of Social Sciences and Education, 6(1), 98-108.
  • Yaman, C. (2020). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilişim teknolojileri ve iletişim becerileri ile fen ve teknoloji okuryazarlığına yönelik öz yeterlik algıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Yenice, N., Özden, B., & Balcı, C. (2015). Fen bilgisi ve sınıf öğretmeni adaylarının bilimin doğasına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 237-281.
  • Yılmaz, M., Üstün, A., & Odacı H. (2009). Okul öncesi öğretmen adaylarının iletişim becerileri düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Giresun Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 8-19.
Toplam 70 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Bariş Özden 0000-0002-2049-6766

Nilgün Yenice 0000-0002-9995-1134

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2022
Kabul Tarihi 11 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özden, B., & Yenice, N. (2022). The Relationship between Scientific Inquiry and Communication Skills with Beliefs about the Nature of Science of Pre-Service Science Teachers’. Participatory Educational Research, 9(1), 192-213. https://doi.org/10.17275/per.22.11.9.1