Aktaş, H. (2017). Genel ve İmam-Hatip Ortaokul öğrencilerinin okula bağlanma düzeyleri. Journal of Turkish
Studies, 12(Volume 12 Issue 27), 335–358. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.12316
Altundaş, İ. (2019). Amasya örneğinde İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin beklenti ve sorunları [Yayımlanmamış
Yüksek Lisans Tezi]. Amasya Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü.
Aşlamacı, İ. (2017a). Öğrenci ve öğretmenlerine göre imam-hatip liseleri: profiller, algılar, memnuniyet, aidiyet
raporu [Değerler Eğitimi Merkezi İmam Hatip Okulları Araştırmaları Projesi].
Aşlamacı, İ. (2017b). Paydaşlarına göre imam-hatip ortaokullarında din eğitimi (1. basım). Değerler Eğitimi
Merkezi Yayınları.
Aşlamacı, İ., & Eker, E. (2016). İmam-Hatip Lisesi öğrencilerinin okul aidiyet ve dinî tutum düzeyleri
arasındaki ilişkinin incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 14(32), 7–38.
Ateş, P. (2016). İmam Hatip Lisesi’nde okuyan öğrencilerin İmam Hatip Lisesi’ni tercih nedenleri ve beklentileri
[Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Atik, G., & Yerin Güneri, O. (2015). Ortaokul öğrencileri için okul iklimi ölçeği: Türkçe formu’nun geçerlik
ve güvenirlik çalışması. İlköğretim Online, 1(1). https://doi.org/10.17051/io.2016.42123
Balcı, A. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Başkale, H. (2016). Determination of validity, reliability and sample size in qualitative studies. Dokuz Eylül
Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
Bozkurt, E., & Sönmez, H. İ. (2016). İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerinin ergen öznel iyi oluşlarının kişisel
ve sosyal özelliklerine göre incelenmesi. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 0(7), 231–248.
https://doi.org/10.18498/amauifd.282875
Creswell, J. W. (2019). Karma yöntem araştırmalarına giriş (M. Sözbilir, Trans.; 2nd ed.). Pegem Akademi
Yayıncılık. https://doi.org/10.14527/9786053184720
Çalışkanoğlu, Ş. (2018). İmam-Hatip Lisesi öğrencilerinin sorun ve beklentileri (Çorum örneği)’ [Yayımlanmamış
Yüksek Lisans Tezi]. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Çepni, O., Kılınç, A. Ç. & Kılcan, B. (2018). Problems experienced in postgraduate education and solutions: a
qualitative study on graduate students’ views. International Online Journal of Educational Sciences,
10(1), 1-16.
Çiftçi, M. (2019). İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerinin okul motivasyonları (Erzurum ili örneği) [Yayımlanmamış
Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü.
Çınar, F. (2018). İmam Hatip Liselerinden beklentiler. Journal of International Social Research, 11(60), 1243–
1259. https://doi.org/10.17719/jisr.2018.2870
Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2018). Designing and conducting mixed methods research (Third Edition).
SAGE.
DOGM. (2017). İmam Hatip Okulları tanıtım kitapçığı. Din Öğretimi Genel Müdürlüğü.
http://dogm.meb.gov.tr/pdf/ImamHatipTanitimKitapcigi.pdf
Gencer, N. (2019). İmam Hatip Lisesi öğrencilerinde okul aidiyet duygusu (çorum örneği). Sakarya
Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (SAUIFD), 149–172. https://doi.org/10.17335/sakaifd.514384
Guba, E. G., & Lincoln, S. (2005). Paradigmatic controversies, contradictions and emerging confluences, in
N.K. Denzin, and Y.S. Lincoln (eds.), Handbook of Qualitative Research (2nd ed.), London: Sage.
Koç, A. (2019). Comparative investigation of the effective school characteristics of the project AIHHS and
non-project AIHHS. Journal of Ekev Academy, 80, 1–24. https://doi.org/10.17753/Ekev1273
Koç, A., & Bastas, M. (2019). The evaluation of the project school model in terms of organizational
sustainability and ıts effect on teachers’ organizational commitment. Sustainability, 11(13), 3549.
https://doi.org/10.3390/su11133549
Köylü, M., & Nazıroğlu, B. (2012). İlköğretimde din eğitimi. In Din Eğitimi (pp. 132–176). Gündüz Eğitim ve
Yayıncılık.
Özyiğit, M. (2018). Öğrencilerin İmam Hatip Okullarını tercih nedenleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimler
Enstitüsü.
Sarı, M. (2013). Lise öğrencilerinde okula aidiyet duygusu. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1),
147–160.
Şatır, F. (2019). İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin okul tercihlerinde rol oynayan faktörler (Isparta örneği)
[Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Süleyman Demirel Üniversitesi.
Taş Akarsu, N. (2018). Ortaokullarda moral iklim ile öğrencilerin okula bağlılıkları arasındaki ilişki
[Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Terlemez, V. (2019). İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin imam hatiplilik algısı ve deneyimlerinin incelenmesi
[Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi-Marmara Üniversitesi
Eğitim Yönetimi Ve Denetimi Ortak Yüksek Lisans Programı.
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10th ed.). Seçkin Yayıncılık.
A Qualitative Research on the Problems and Expectations of Imam Hatip Secondary School Students (The Case of Istanbul Province)∗
Imam Hatip Secondary Schools are the schools where the lessons related to religion (The Holy
Quran, Tafsir and Hadith etc.) are taught as a compulsory part of the curriculum. In other secondary
schools, only one religion lesson is compulsory, and the other religion-related lessons are taught as
elective. The aim of this research is to examine the problems of Imam Hatip Secondary School
students in school, to learn their expectations and to identify the school of their ideals. The research
was carried out through a semi-structured interview form, one of the qualitative research methods. It
was held in 2019 at the 13 Imam Hatip Secondary Schools in Istanbul with the participation of 156
students. The research in which the results are given by creating themes; reveals that the students are
generally satisfied with their schools, they love the school more to see their friends and participate in
the activities. In addition, students have emotional expectations from their teachers and
administrators; like showing them more interest and smiling. Students described their ideal schools
as follows; school uniform is not compulsory, they only attend lessons of interest and have longer
break hours. Teachers can have short conversations with their students before starting the lesson.
Motivation activities can be held for the lessons students are hesitant about whether they will benefit
them in the future. Most importantly, school can be developed in line with students wishes and
needs by holding frequent meetings with their.
Aktaş, H. (2017). Genel ve İmam-Hatip Ortaokul öğrencilerinin okula bağlanma düzeyleri. Journal of Turkish
Studies, 12(Volume 12 Issue 27), 335–358. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.12316
Altundaş, İ. (2019). Amasya örneğinde İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin beklenti ve sorunları [Yayımlanmamış
Yüksek Lisans Tezi]. Amasya Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü.
Aşlamacı, İ. (2017a). Öğrenci ve öğretmenlerine göre imam-hatip liseleri: profiller, algılar, memnuniyet, aidiyet
raporu [Değerler Eğitimi Merkezi İmam Hatip Okulları Araştırmaları Projesi].
Aşlamacı, İ. (2017b). Paydaşlarına göre imam-hatip ortaokullarında din eğitimi (1. basım). Değerler Eğitimi
Merkezi Yayınları.
Aşlamacı, İ., & Eker, E. (2016). İmam-Hatip Lisesi öğrencilerinin okul aidiyet ve dinî tutum düzeyleri
arasındaki ilişkinin incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 14(32), 7–38.
Ateş, P. (2016). İmam Hatip Lisesi’nde okuyan öğrencilerin İmam Hatip Lisesi’ni tercih nedenleri ve beklentileri
[Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Atik, G., & Yerin Güneri, O. (2015). Ortaokul öğrencileri için okul iklimi ölçeği: Türkçe formu’nun geçerlik
ve güvenirlik çalışması. İlköğretim Online, 1(1). https://doi.org/10.17051/io.2016.42123
Balcı, A. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Başkale, H. (2016). Determination of validity, reliability and sample size in qualitative studies. Dokuz Eylül
Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
Bozkurt, E., & Sönmez, H. İ. (2016). İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerinin ergen öznel iyi oluşlarının kişisel
ve sosyal özelliklerine göre incelenmesi. Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 0(7), 231–248.
https://doi.org/10.18498/amauifd.282875
Creswell, J. W. (2019). Karma yöntem araştırmalarına giriş (M. Sözbilir, Trans.; 2nd ed.). Pegem Akademi
Yayıncılık. https://doi.org/10.14527/9786053184720
Çalışkanoğlu, Ş. (2018). İmam-Hatip Lisesi öğrencilerinin sorun ve beklentileri (Çorum örneği)’ [Yayımlanmamış
Yüksek Lisans Tezi]. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Çepni, O., Kılınç, A. Ç. & Kılcan, B. (2018). Problems experienced in postgraduate education and solutions: a
qualitative study on graduate students’ views. International Online Journal of Educational Sciences,
10(1), 1-16.
Çiftçi, M. (2019). İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerinin okul motivasyonları (Erzurum ili örneği) [Yayımlanmamış
Yüksek Lisans Tezi]. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü.
Çınar, F. (2018). İmam Hatip Liselerinden beklentiler. Journal of International Social Research, 11(60), 1243–
1259. https://doi.org/10.17719/jisr.2018.2870
Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2018). Designing and conducting mixed methods research (Third Edition).
SAGE.
DOGM. (2017). İmam Hatip Okulları tanıtım kitapçığı. Din Öğretimi Genel Müdürlüğü.
http://dogm.meb.gov.tr/pdf/ImamHatipTanitimKitapcigi.pdf
Gencer, N. (2019). İmam Hatip Lisesi öğrencilerinde okul aidiyet duygusu (çorum örneği). Sakarya
Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (SAUIFD), 149–172. https://doi.org/10.17335/sakaifd.514384
Guba, E. G., & Lincoln, S. (2005). Paradigmatic controversies, contradictions and emerging confluences, in
N.K. Denzin, and Y.S. Lincoln (eds.), Handbook of Qualitative Research (2nd ed.), London: Sage.
Koç, A. (2019). Comparative investigation of the effective school characteristics of the project AIHHS and
non-project AIHHS. Journal of Ekev Academy, 80, 1–24. https://doi.org/10.17753/Ekev1273
Koç, A., & Bastas, M. (2019). The evaluation of the project school model in terms of organizational
sustainability and ıts effect on teachers’ organizational commitment. Sustainability, 11(13), 3549.
https://doi.org/10.3390/su11133549
Köylü, M., & Nazıroğlu, B. (2012). İlköğretimde din eğitimi. In Din Eğitimi (pp. 132–176). Gündüz Eğitim ve
Yayıncılık.
Özyiğit, M. (2018). Öğrencilerin İmam Hatip Okullarını tercih nedenleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimler
Enstitüsü.
Sarı, M. (2013). Lise öğrencilerinde okula aidiyet duygusu. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(1),
147–160.
Şatır, F. (2019). İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin okul tercihlerinde rol oynayan faktörler (Isparta örneği)
[Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Süleyman Demirel Üniversitesi.
Taş Akarsu, N. (2018). Ortaokullarda moral iklim ile öğrencilerin okula bağlılıkları arasındaki ilişki
[Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Terlemez, V. (2019). İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin imam hatiplilik algısı ve deneyimlerinin incelenmesi
[Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi-Marmara Üniversitesi
Eğitim Yönetimi Ve Denetimi Ortak Yüksek Lisans Programı.
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10th ed.). Seçkin Yayıncılık.
Koç, A. (2020). A Qualitative Research on the Problems and Expectations of Imam Hatip Secondary School Students (The Case of Istanbul Province)∗. International Journal of Psychology and Educational Studies, 7(4), 43-51.