Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Are the Learning Styles of Elementary School Students Related to Their Academic Success? A Study of Mixed Research Methods

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 4, 110 - 124, 31.10.2021

Öz

The aim of this study is to point out the relationship between learning styles and the academic. The purpose of this study is to show the relationship between learning styles and academic achievement of 4th grade elementary students. The study was designed according to the convergent parallel design, one of the mixed research designs in which quantitative and qualitative research methods are used together. While the quantitative and qualitative data are collected together in accordance with the convergent parallel design, the data analysis is presented separately in the results section. The study group of the research consists of 163 grade 4 primary school students, 74 girls (n=74) and 89 (n=89) boys, taught in a government primary school in Istanbul Turkey. To find out whether learning styles predict academic achievement, linear regression analysis was conducted. On the other hand, descriptive analysis and content analysis were used in the qualitative data analysis. In this study, it was found that learning styles predict academic achievement. It was also found that students tend to discover their own learning methods, and depending on which method they prefer, the academic area in which they succeed differs.

Kaynakça

  • Altun, H., & Serin, O. (2019). Determination of learning styles and achievements of talented students in the fields of science and mathematics. Cypriot Journal of Educational Sciences, 14(1), 80-89. https://eric.ed.gov/?id=EJ1211722
  • Arı, A., & Onder, H. (2013). Farkli veri yapilarinda kullanilabilecek regresyon yöntemleri. Anadolu Tarım Bilimleri Dergisi, 28(3), 168-174. https://doi.org/10.7161/anajas.2013.28.3.168
  • Arslan, B., & Babadoğan, C. (2005). İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerinin akademik başarı düzeyi, cinsiyet ve yaş ile ilişkisi. Eurasian Journal of Educational Research, 21, 35-48. https://www.researchgate.net/publication/285758377
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 231-274. https://dergipark.org.tr/en/pub/bitlissos/issue/38061/399955
  • Bengiç, G., Gümüşçü, O., & Şahin, A. (2011). Öğrencilerin öğrenme stillerinin yaşadıkları bölge ve sosyal bilgiler dersindeki başarıları bağlamında incelenmesi. Education Sciences, 6(2), 1532-1547. https://dergipark.org.tr/en/pub/nwsaedu/issue/19820/212082
  • Berberoğlu, G., & Demircioğlu, H. (2000). Fen öğrencilerinin genel kimya derslerindeki başarılarını etkileyen faktörler. Eğitim ve Bilim, 25(118), 35-42. http://eb.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/5300
  • Bilgin, İ., & Durmuş, S. (2003). Öğrenme stilleri ile öğrenci başarisi arasindaki ilişki üzerine karşilaştirmali bir araştirma. Educational Sciences: Theory & Practice, 3(2), 381-400. https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFM056Yz0
  • Bozkurt, O. (2005). İlköğretim 6. sınıf fen bilgisi dersinin Dunn ve Dunn öğrenme stili modeli kullanılarak öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarı, tutum ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi [Unpublished doctoral dissertation]. Ankara Gazi Üniversitesi.
  • Bozkurt, O., & Aydoğdu, M. (2009). İlköğretim 6. sınıf fen bilgisi dersinde Dunn ve Dunn öğrenme stili modeline dayalı öğretim ile geleneksel öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarı düzeyleri ve tutumlarına etkisinin karşılaştırılması. İlköğretim Online, 8 (3), 741-754. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8597/106993
  • Bozkurt, O., & Orak, Z. (2016). Researching the learning styles in the field of academic achievement variable in Turkey. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(35), 93-107. https://dergipark.org.tr/en/pub/mkusbed/issue/24546/259986
  • Burke, K., & Dunn, R. (1998). Learning style: The clue to you! St. John’s University, Center for the Study of Learning and Teaching Styles. https://webs.um.es/rhervas
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem.
  • Cano-Garcia, F., & Hughes, E. H. (2000). Learning and thinking styles: An analysis of their interrelationship and influence on academic achievement. Educational Psychology, 20(4), 413-430. https://doi.org/10.1080/713663755 Cevher, A. Y., & Yıldırım, S. (2020). Öğrenme stilleri konusunda yapılmış akademik çalışmaların incelenmesi: Sistematik derleme. Hayef: Journal of Education (Online), 17(1), 20-50. https://doi.org/10.5152/hayef.2020.1922
  • Chen, C. J. (2019). Differences between visual style and verbal style learners in learning English. Computer-Assisted Language Learning: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, 1894-1908. https://doi.org/10.4018/ijdet.2014010106
  • Coffield F., Moseley D., Hall, E., & Ecclestone K. (2004). Learning styles and pedagogy in post-16 Learning: A systematic and critical review. Learning and Skills Research Centre.
  • Collinson, E. (2000). A survey of elementary students' learning style preferences and academic success. Contemporary Education, 71(4), 42-48. https://www.proquest.com/docview/1291790063
  • Creswell, J., W. & Plano-Clark, V.L. (2020). Designing and conducting mixed methods (Y. Dede & S. B. Demir, Trans.) Anı. (Original work published 2011).
  • Demirbaş, Ö. O. (2001). The relation of learning styles and performance scores of the students in interior architecture education [Unpublished doctoral dissertation]. Bilkent University.
  • Dunn, R. (1999). How do we teach them, if we don't know how they learn? Teaching pre k. 29(7), 50-52
  • Dunn, R. (2003). The Dunn and Dunn learning style model: Theoretical cornerstone, research and practical applications. In Armstrong, S.; Graff, M. (Eds.), Bringing Theory and Practice, Proceedings of the 8th Annual European Learning Styles Information Network Conference. University of Hull.
  • Dunn, R., & K. Dunn. (1993). Teaching secondary students through their individual learning styles. Allyn and Bacon.
  • Dunn, R., Denig, S., & Lovelace, M. K. (2001). Two sides of the same coin or different strokes for different folks? Teacher Librarian. 28(3), 9-15.
  • Entwistle, N. J., & Tait, H. (1990). Approaches to learning, evaluations of teaching and preferences for contrasting academic environments. Higher Education, 19, 169-194. https://www.researchgate.net/publication/226213570
  • Erbey, Ö. (2013). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stili ile fen teknoloji dersi başarısı arasındaki ilişki [Unpublished master’s thesis]. Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kırşehir.
  • Ergün, E., & Kurnaz, F. B. (2019). E-öğrenme ortamlarında öğrenme stilleri ve akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 12(2), 532-549. https://doi.org/10.30831/akukeg.407029
  • Ersoy, S. (2003). The investigation of learning styles and study habits according to the success in english lessons of 6, 7 and 8th class students [Unpublished master’s thesis] Selçuk Üniversitesi.
  • Esmer, E. (2013). The examination of teacher candidates’ intellectual style preferences (thinking styles) [Unpublished doctoral dissertation]. Yildiz Technical University.
  • Fer, S. (2005). Düşünme stili envanterinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 5(2), 463-461. https://search.proquest.com/openview/1f7f462974f9256802b9806b9cbfe116
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2011). How to design research in education and evaluate research in education. McGraw-Hill Education.
  • Grasha, A. F., & Yangarber-Hicks, N. (2000). Integrating teaching styles and learning styles with instructional technology. College Teaching, 48(1), 2-10. https://doi.org/10.1080/87567550009596080
  • Güven, B. (2008). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri, tutumları ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, (1), 35-54. https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RJeU1EYzM
  • Güven, M. (2004). Ögrenme stilleri ile ögrenme stratejileri arasindaki ilişki. Anadolu Üniversitesi Eitim Fakültesi Yayınları.
  • Güven, M.,& Kürüm, D. (2008). The relationship between teacher candidates' learning styles and critical thinking dispositions. Elementary Education Online, 7(1). 53-70. https://www.ilkogretim-online.org/index.php/io/article/viewFile/1849/1685
  • Honey, P., & Mumford A. (1992). The manual of learning styles. Peter
  • Honey, P., & Mumford, A. (1986). Using your learning styles. Peter
  • Inal, A. (2013). 9. sınıf kimya dersi kimyasal bağlar konusunun öğrencilerin öğrenme stilleri ve geleneksel öğretim yaklaşımı ile işlenmesinin öğrenci akademik başarısına etkisinin tespit edilmesi [Unpublished doctoral dissertation]. Ankara Gazi Üniversitesi.
  • Kanadlı, S. (2016). A meta-analysis on the effect of instructional designs based on the learning styles models on academic achievement, attitude and retention. Educational Sciences: Theory & Practice, 16(6). 2057-2086. https://doi.org/10.12738/estp.2016.6.0084
  • Kaya, F. (2007). Ilkogretim ogrencilerinin ogrenme stillerine dayali fen ve teknoloji dersi ogretim duzeyinin ıncelenmesi [Unpublished master’s thesis]. Eskisehir Osmangazi Universitesi.
  • Kelly, C. & Kolb, D., A. (1997). The theory of experiential learning and esl. The Internet TESL Journal, 3(9). http://iteslj.org/Articles/Kelly-Experiential/
  • Kılıç, E. (2002). The effect of the dominant learning style on learning activities preference and academic achievement. Educational Sciences and Practice, 1(1), 1-15.
  • Kocak, T. (2007). Ilkogretim 6. 7. 8. sinif ogrencilerinin ogrenme stilleri ve akademik basarilari arasındaki iliskinin incelenmesi [Unpublished master’s thesis]. Gaziantep Universitesi.
  • Kolb, D. A. (1981). Learning styles and disciplinary differences. In A. W. Chickering (ed.), The Modern American College, San Francisco: Jossey-Bass.
  • Li, R., Yin, C., Zhang, X., & David, B. (2019). Online learning style modeling for course recommendation. In P. Srikanta & J. Vipul (Eds.), Recent developments in intelligent computing, communication and devices (pp. 1035-1042). Springer.
  • Özdemir, O. (2013). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stillerine göre okuma güçlüklerinin giderilmesi [Unpublished doctoral dissertation]. Ankara Gazi Üniversitesi.
  • Özkan, E. (2013). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Unpublished master’s thesis]. İstanbul Üniversitesi.
  • Peker, M. (2005). Ilkogretim matematik ogretmenligi kazanan ogrencilerin ogrenme stilleri ve matematik basarisi arasındaki iliski. Egitim Arastirmalari Dergisi, 21, 200–210. http://eds.b.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=c31d19b9-ddca-4ca9-a5f8-ebeca9ab5800%40sessionmgr101
  • Poyraz, C., Gülten, D. Ç., & Soytürk, İ. (2012). Ögrenme stillerinin ilkögretim 7. Sınıf öğrencilerinin matematik başarısı üzerine etkisi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 1. https://www.proquest.com/openview/8fdb5691f01a7abb89d69bb18a807edb
  • Riding, R., & Rayner, S. (1998). Cognitive styles and learning strategies: understanding style differences in learning and behavior. David Pulton Publishers
  • Şimşek, Ö. (2007). Marmara öğrenme stilleri ölçeği’nin geliştirilmesi ve 9-11 yaş çocuklarının öğrenme stillerinin incelenmesi [Unpublished doctoral dissertation]. Marmara Universitesi.
  • Tashakkori, A., & Creswell, J.W. (2007). The new era of mixed methods. Journal of Mixed Methods Research, 1(1), 3-7. https://doi.org/10.1177/2345678906293042
  • Toğrul, H. (2014). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri ile bazı derslerdeki akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi [Unpublished master’s thesis]. Çukurova Üniversitesi.
  • Usta, A., Bodur, H., Yağız, D. ve Sünbül, A. M. (2011). İlköğretim fen bilgisi derslerinde öğrenme stillerine dayalı öğretim etkinliklerinin öğrenci erişi ve tutumlarına etkisi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1-13. https://silo.tips/download/lkretm-fen-blgs-derslernde-renme-stllerne-dayali-retm-etknlklernn-renc-er-ve-tut
  • Usta, A., Bodur, H., Yağız, D., & Sünbül, A. M. (2011). The effect of teaching activities based on learning styles on their achievement and attitude related science lecturer in primary school. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1–13.
  • Utanır, S. (2008). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri ile bazı derslerdeki akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi [Unpublished master’s thesis]. Çukurova Üniversitesi.
  • Weisberg, S. (2005). Applied linear regression. John Wiley & Sons.
  • Williams, J. (2010). Reading Comprehension, learning styles, and seventh grade students [Unpublished doctoral dissertation]. Liberty University, Lynchburg.
  • Yazıcı, E. (2004) Öğrenme stilleri ile ilköğretimde beşinci sınıf matematik dersinde başarı arasındaki ilişki [Unpublished master’s thesis]. Selçuk Üniversitesi
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yurtseven, R. (2010). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki akademik başarıları ile öğrenme stilleri arasındaki ilişki [Unpublished master’s thesis]. Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Zhang, L. F., & Sternberg, R. J. (2000). Are learning approaches and thinking styles related? A study in two chinese populations. The Journal of Psychology, 134, 469–489. https://doi.org/10.1080/00223980009598230
  • Zhang, L. F., & Sternberg, R. J. (2006). The nature of intellectual styles. Psychology Press.
Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 4, 110 - 124, 31.10.2021

Öz

Kaynakça

  • Altun, H., & Serin, O. (2019). Determination of learning styles and achievements of talented students in the fields of science and mathematics. Cypriot Journal of Educational Sciences, 14(1), 80-89. https://eric.ed.gov/?id=EJ1211722
  • Arı, A., & Onder, H. (2013). Farkli veri yapilarinda kullanilabilecek regresyon yöntemleri. Anadolu Tarım Bilimleri Dergisi, 28(3), 168-174. https://doi.org/10.7161/anajas.2013.28.3.168
  • Arslan, B., & Babadoğan, C. (2005). İlköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerinin akademik başarı düzeyi, cinsiyet ve yaş ile ilişkisi. Eurasian Journal of Educational Research, 21, 35-48. https://www.researchgate.net/publication/285758377
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 231-274. https://dergipark.org.tr/en/pub/bitlissos/issue/38061/399955
  • Bengiç, G., Gümüşçü, O., & Şahin, A. (2011). Öğrencilerin öğrenme stillerinin yaşadıkları bölge ve sosyal bilgiler dersindeki başarıları bağlamında incelenmesi. Education Sciences, 6(2), 1532-1547. https://dergipark.org.tr/en/pub/nwsaedu/issue/19820/212082
  • Berberoğlu, G., & Demircioğlu, H. (2000). Fen öğrencilerinin genel kimya derslerindeki başarılarını etkileyen faktörler. Eğitim ve Bilim, 25(118), 35-42. http://eb.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/5300
  • Bilgin, İ., & Durmuş, S. (2003). Öğrenme stilleri ile öğrenci başarisi arasindaki ilişki üzerine karşilaştirmali bir araştirma. Educational Sciences: Theory & Practice, 3(2), 381-400. https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFM056Yz0
  • Bozkurt, O. (2005). İlköğretim 6. sınıf fen bilgisi dersinin Dunn ve Dunn öğrenme stili modeli kullanılarak öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarı, tutum ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi [Unpublished doctoral dissertation]. Ankara Gazi Üniversitesi.
  • Bozkurt, O., & Aydoğdu, M. (2009). İlköğretim 6. sınıf fen bilgisi dersinde Dunn ve Dunn öğrenme stili modeline dayalı öğretim ile geleneksel öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarı düzeyleri ve tutumlarına etkisinin karşılaştırılması. İlköğretim Online, 8 (3), 741-754. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8597/106993
  • Bozkurt, O., & Orak, Z. (2016). Researching the learning styles in the field of academic achievement variable in Turkey. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(35), 93-107. https://dergipark.org.tr/en/pub/mkusbed/issue/24546/259986
  • Burke, K., & Dunn, R. (1998). Learning style: The clue to you! St. John’s University, Center for the Study of Learning and Teaching Styles. https://webs.um.es/rhervas
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem.
  • Cano-Garcia, F., & Hughes, E. H. (2000). Learning and thinking styles: An analysis of their interrelationship and influence on academic achievement. Educational Psychology, 20(4), 413-430. https://doi.org/10.1080/713663755 Cevher, A. Y., & Yıldırım, S. (2020). Öğrenme stilleri konusunda yapılmış akademik çalışmaların incelenmesi: Sistematik derleme. Hayef: Journal of Education (Online), 17(1), 20-50. https://doi.org/10.5152/hayef.2020.1922
  • Chen, C. J. (2019). Differences between visual style and verbal style learners in learning English. Computer-Assisted Language Learning: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, 1894-1908. https://doi.org/10.4018/ijdet.2014010106
  • Coffield F., Moseley D., Hall, E., & Ecclestone K. (2004). Learning styles and pedagogy in post-16 Learning: A systematic and critical review. Learning and Skills Research Centre.
  • Collinson, E. (2000). A survey of elementary students' learning style preferences and academic success. Contemporary Education, 71(4), 42-48. https://www.proquest.com/docview/1291790063
  • Creswell, J., W. & Plano-Clark, V.L. (2020). Designing and conducting mixed methods (Y. Dede & S. B. Demir, Trans.) Anı. (Original work published 2011).
  • Demirbaş, Ö. O. (2001). The relation of learning styles and performance scores of the students in interior architecture education [Unpublished doctoral dissertation]. Bilkent University.
  • Dunn, R. (1999). How do we teach them, if we don't know how they learn? Teaching pre k. 29(7), 50-52
  • Dunn, R. (2003). The Dunn and Dunn learning style model: Theoretical cornerstone, research and practical applications. In Armstrong, S.; Graff, M. (Eds.), Bringing Theory and Practice, Proceedings of the 8th Annual European Learning Styles Information Network Conference. University of Hull.
  • Dunn, R., & K. Dunn. (1993). Teaching secondary students through their individual learning styles. Allyn and Bacon.
  • Dunn, R., Denig, S., & Lovelace, M. K. (2001). Two sides of the same coin or different strokes for different folks? Teacher Librarian. 28(3), 9-15.
  • Entwistle, N. J., & Tait, H. (1990). Approaches to learning, evaluations of teaching and preferences for contrasting academic environments. Higher Education, 19, 169-194. https://www.researchgate.net/publication/226213570
  • Erbey, Ö. (2013). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stili ile fen teknoloji dersi başarısı arasındaki ilişki [Unpublished master’s thesis]. Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kırşehir.
  • Ergün, E., & Kurnaz, F. B. (2019). E-öğrenme ortamlarında öğrenme stilleri ve akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 12(2), 532-549. https://doi.org/10.30831/akukeg.407029
  • Ersoy, S. (2003). The investigation of learning styles and study habits according to the success in english lessons of 6, 7 and 8th class students [Unpublished master’s thesis] Selçuk Üniversitesi.
  • Esmer, E. (2013). The examination of teacher candidates’ intellectual style preferences (thinking styles) [Unpublished doctoral dissertation]. Yildiz Technical University.
  • Fer, S. (2005). Düşünme stili envanterinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 5(2), 463-461. https://search.proquest.com/openview/1f7f462974f9256802b9806b9cbfe116
  • Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2011). How to design research in education and evaluate research in education. McGraw-Hill Education.
  • Grasha, A. F., & Yangarber-Hicks, N. (2000). Integrating teaching styles and learning styles with instructional technology. College Teaching, 48(1), 2-10. https://doi.org/10.1080/87567550009596080
  • Güven, B. (2008). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri, tutumları ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, (1), 35-54. https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RJeU1EYzM
  • Güven, M. (2004). Ögrenme stilleri ile ögrenme stratejileri arasindaki ilişki. Anadolu Üniversitesi Eitim Fakültesi Yayınları.
  • Güven, M.,& Kürüm, D. (2008). The relationship between teacher candidates' learning styles and critical thinking dispositions. Elementary Education Online, 7(1). 53-70. https://www.ilkogretim-online.org/index.php/io/article/viewFile/1849/1685
  • Honey, P., & Mumford A. (1992). The manual of learning styles. Peter
  • Honey, P., & Mumford, A. (1986). Using your learning styles. Peter
  • Inal, A. (2013). 9. sınıf kimya dersi kimyasal bağlar konusunun öğrencilerin öğrenme stilleri ve geleneksel öğretim yaklaşımı ile işlenmesinin öğrenci akademik başarısına etkisinin tespit edilmesi [Unpublished doctoral dissertation]. Ankara Gazi Üniversitesi.
  • Kanadlı, S. (2016). A meta-analysis on the effect of instructional designs based on the learning styles models on academic achievement, attitude and retention. Educational Sciences: Theory & Practice, 16(6). 2057-2086. https://doi.org/10.12738/estp.2016.6.0084
  • Kaya, F. (2007). Ilkogretim ogrencilerinin ogrenme stillerine dayali fen ve teknoloji dersi ogretim duzeyinin ıncelenmesi [Unpublished master’s thesis]. Eskisehir Osmangazi Universitesi.
  • Kelly, C. & Kolb, D., A. (1997). The theory of experiential learning and esl. The Internet TESL Journal, 3(9). http://iteslj.org/Articles/Kelly-Experiential/
  • Kılıç, E. (2002). The effect of the dominant learning style on learning activities preference and academic achievement. Educational Sciences and Practice, 1(1), 1-15.
  • Kocak, T. (2007). Ilkogretim 6. 7. 8. sinif ogrencilerinin ogrenme stilleri ve akademik basarilari arasındaki iliskinin incelenmesi [Unpublished master’s thesis]. Gaziantep Universitesi.
  • Kolb, D. A. (1981). Learning styles and disciplinary differences. In A. W. Chickering (ed.), The Modern American College, San Francisco: Jossey-Bass.
  • Li, R., Yin, C., Zhang, X., & David, B. (2019). Online learning style modeling for course recommendation. In P. Srikanta & J. Vipul (Eds.), Recent developments in intelligent computing, communication and devices (pp. 1035-1042). Springer.
  • Özdemir, O. (2013). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stillerine göre okuma güçlüklerinin giderilmesi [Unpublished doctoral dissertation]. Ankara Gazi Üniversitesi.
  • Özkan, E. (2013). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi [Unpublished master’s thesis]. İstanbul Üniversitesi.
  • Peker, M. (2005). Ilkogretim matematik ogretmenligi kazanan ogrencilerin ogrenme stilleri ve matematik basarisi arasındaki iliski. Egitim Arastirmalari Dergisi, 21, 200–210. http://eds.b.ebscohost.com/eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=c31d19b9-ddca-4ca9-a5f8-ebeca9ab5800%40sessionmgr101
  • Poyraz, C., Gülten, D. Ç., & Soytürk, İ. (2012). Ögrenme stillerinin ilkögretim 7. Sınıf öğrencilerinin matematik başarısı üzerine etkisi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 1. https://www.proquest.com/openview/8fdb5691f01a7abb89d69bb18a807edb
  • Riding, R., & Rayner, S. (1998). Cognitive styles and learning strategies: understanding style differences in learning and behavior. David Pulton Publishers
  • Şimşek, Ö. (2007). Marmara öğrenme stilleri ölçeği’nin geliştirilmesi ve 9-11 yaş çocuklarının öğrenme stillerinin incelenmesi [Unpublished doctoral dissertation]. Marmara Universitesi.
  • Tashakkori, A., & Creswell, J.W. (2007). The new era of mixed methods. Journal of Mixed Methods Research, 1(1), 3-7. https://doi.org/10.1177/2345678906293042
  • Toğrul, H. (2014). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri ile bazı derslerdeki akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi [Unpublished master’s thesis]. Çukurova Üniversitesi.
  • Usta, A., Bodur, H., Yağız, D. ve Sünbül, A. M. (2011). İlköğretim fen bilgisi derslerinde öğrenme stillerine dayalı öğretim etkinliklerinin öğrenci erişi ve tutumlarına etkisi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1-13. https://silo.tips/download/lkretm-fen-blgs-derslernde-renme-stllerne-dayali-retm-etknlklernn-renc-er-ve-tut
  • Usta, A., Bodur, H., Yağız, D., & Sünbül, A. M. (2011). The effect of teaching activities based on learning styles on their achievement and attitude related science lecturer in primary school. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1–13.
  • Utanır, S. (2008). İlköğretim öğrencilerinin öğrenme stilleri ile bazı derslerdeki akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi [Unpublished master’s thesis]. Çukurova Üniversitesi.
  • Weisberg, S. (2005). Applied linear regression. John Wiley & Sons.
  • Williams, J. (2010). Reading Comprehension, learning styles, and seventh grade students [Unpublished doctoral dissertation]. Liberty University, Lynchburg.
  • Yazıcı, E. (2004) Öğrenme stilleri ile ilköğretimde beşinci sınıf matematik dersinde başarı arasındaki ilişki [Unpublished master’s thesis]. Selçuk Üniversitesi
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yurtseven, R. (2010). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki akademik başarıları ile öğrenme stilleri arasındaki ilişki [Unpublished master’s thesis]. Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Zhang, L. F., & Sternberg, R. J. (2000). Are learning approaches and thinking styles related? A study in two chinese populations. The Journal of Psychology, 134, 469–489. https://doi.org/10.1080/00223980009598230
  • Zhang, L. F., & Sternberg, R. J. (2006). The nature of intellectual styles. Psychology Press.
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Research Article
Yazarlar

Elif Sarican Bu kişi benim 0000-0003-0264-3950

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Sarican, E. (2021). Are the Learning Styles of Elementary School Students Related to Their Academic Success? A Study of Mixed Research Methods. International Journal of Psychology and Educational Studies, 8(4), 110-124.