İnsanın hayatı ve refah içinde yaşaması bağımlı değişken olarak ele
alındığında bunun bağımsız değişkenleri sosyal, ekonomik ve siyasal
öğretileri içeren değişkenlerdir. Çünkü toplumsal yapı ülkeden ülkeye
değiştiğine göre evrensel ve ilahi öğretilerin pratik hayata ve reel -
politik hayata uygulanması kaçınılmazdır. Bu bağlamda reel ekonomi,
faiz ve yatırım ilişkisi, vakıfların iktisadi hayattaki rolü, politik iktisat
başlıkları İslami iktisatla ilişki kurularak açıklanmıştır.
Çalışmanın ikinci bölümünde siyasal ideolojilerle iktisadi hayat ilişkisi
irdelenmiş, kapital çeşitleriyle İslami iktisat ilişkisi araştırılmıştır.
Venture ve maddi olmayan kapitallerle, şukuk ve onun soysal hayata
etkisi araştırılmıştır. Son bölümdeyse İslam iktisadı mı? İslami iktisat
mı? Kavramalarına kısır döngüden öte ıstılah bağlamında
yaklaşılmıştır. Etik ekonomi, İslam iktisadı, İslami iktisat, ahlak ve
ekonomi gibi terimlere iktisadi ve literal anlamada üniversitelerde
İslam İktisadı adı altında ders olarak okutulabilmesinin bilimsel ve
pedagojik enstrümanları sunulmuştur.
Ortodoks ve heterodox iktisadın ve politik iktisatla İslam toplumlarının
doğasına uymayan iktisadi akımlarla İslami iktisadın literatüre
girebilmesi için program ve içeriklerinin belirlenmesi ve
karşılaştırmalı konu başlıkları çalışmanın alt başlıklarından birini
oluşturmaktadır. Rekabet-müteşebbislik-tasarruf-üretim-tüketimyatırım-faiz-vakıf-vergi-zekât-kapital
çeşitleri semavi dinler iktisat
literatürüne yüklenen anlamla semavi olmayan inanç sistemlerinin
iktisada yükledikleri anlamalara İslami iktisadın karşılaştırması
yapılmıştır. Bu konunu üniversitelerde seçmeli ders olarak
okutulabilmesi için AKTS uyarlaması da önerilerde belirtilmiştir
When human life and prosperity are considered as dependent
variables, their independent variables are social, economic and
political teachings. Because the social structure changes from country
to country, it is inevitable that universal and divine teachings will be
practiced with a real life and real-political life. In this context, the
relation between real economy, interest and investment, the role of
foundations in economic life, political economics are explained by
establishing Islamic economics.
In the second part of the study, the relation between economic
ideologies and economic life was examined and the relationship
between capitalism and Islamic economics was investigated. The venture and the intangible capitals, the law and its social life effects
were investigated. The last part is Islamic economy? Islamic
economics? Their concept has been approached in the context of
intuition rather than a vicious cycle. Scientific and pedagogical
instruments of ethical economics, Islamic economics, Islamic
economics, ethics and economics can be taught under the name of
Islamic Economics in universities in economic and literal sense.
It is one of the sub-chapters of the study of comparative topics and the
identification of programs and contents for the introduction of Islamic
economics into economic literature by orthodox and heterodox
economics and political economics which do not fit the nature of
Islamic societies. Competition-entrepreneurship-saving-production-consumption-investment-interest-foundation-tax-zakat-capital
types
semali dinler economics literary meaning loaded with non-semitic
belief systems imputed in Islamic economics have made comparison. In
order to be able to teach this subject as an elective course in the
universities, the ECTS adaptation is also mentioned in the proposals.
Diğer ID | JA35BB34YM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 3 |