Bu çalışmada üniversite eğitimi
gören gençlerin, toplumsal cinsiyet rolüne ilişkin algıları ve tutumları
araştırılmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri
Fakültesi Sağlık Yönetimi, Sosyal Hizmet, Beslenme ve Diyabetik bölümlerinde
öğrenim gören son sınıf öğrencileri basit tesadüfi örneklem tekniğiyle seçilmiş; “Toplumsal Cinsiyet
Rolüne İlişkin Tutumları” ölçeği ve sosyo-demografik anket formu ile
ölçülmüştür. Araştırmaya 52 (% 29,5) erkek; 124 (%70,5) kız toplam 176 öğrenci
katılmıştır. Elde edilen veriler, ortalama değer ve yüzdelikler gibi
betimleyici istatistiklerle; Ki-kare testi (Chi-Square), t-testi (independent
samples t-testi), Anova testi gibi fark testleri ile değerlendirilmiştir. Araştırma
sonuçlarına göre; öğrencilerin genel itibariyle toplumsal cinsiyet
rollerine ilişkin geleneksel tutuma sahip oldukları, öğrencilerin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları
ile cinsiyetler arasında anlamlı ilişki bulunduğu, öğrencilerin ailelerinin
gelir düzeyleri ile toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları arasında
anlamlı farklılığın olmadığı, öğrencilerin ailelerinin aile tipi (çekirdek,
geniş, parçalanmış) ile toplumsal cinsiyet rolleri tutumları arasında anlamlı
farklılığın olmadığı, ayrıca öğrencilerin okudukları bölümler ile toplumsal
cinsiyet rollerine ilişkin tutumları arasında anlamlı farklılığın da olmadığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |