Özet
Hazırlanmış olan bu araştırmada, sınıf
öğretmenlerinin değerler eğitimi uygulamalarıyla ilgili görüşlerini tespit
etmek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel bir çalışma modellerinden durum
çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi için Kocaeli ilinin Gölcük
ilçesinde görev yapan 18 sınıf öğretmeninden yardım alınmış ve örneklem bu
öğretmenler üzerinden hazırlanmıştır. Veri toplama aracı olarak altı açık uçlu
sorudan oluşan öğretmen görüşme formu kullanılmış ve bu formlar hazırlanırken
uzman görüşüne başvurulmuştur. Elde edilen veriler içerik analizi ile analiz
edilmiştir. Öğretmenlerin ifadelerinden hareketle kodlar oluşturulmuştur. Bunun
yanında yine öğretmelerin yapmış oldukları ifadelerle birlikte temalar
oluşturulmuş ve kodların ifade edilme sıklıkları hesaplanmıştır. Bu hazırlıklar
tamamlandıktan sonra, verilerin geçerliliğini artırmak için öğretmenlerin
vermiş olduğu cevaplardan alıntılar verilmiştir. Öğretmenlerin vermiş olduğu
alıntılardan elde edilen bulgular incelendiği zaman, değer öğretiminin zor bir
süreç olduğu kanaatine varılmıştır. Aynı zamanda etkili bir değer öğretimi
oluşturulabilmesi için öğretmenlerin eğitimine yönelik planlı bir eğitim
programının hazırlanmasına ihtiyaç duyulduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 14 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 9 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |