Bu araştırmanın amacı lisans düzeyinde turizm
eğitimi alan öğrencilerin medya okuryazarlığı becerilerinin belirlenmesi ve
demografik özelliklerine, bölümlerine ve akademik başarılarına göre
incelenmesidir. Bu bağlamda betimsel bir saha taraması olan bu çalışmada Afyon
Kocatepe Üniversitesi Turizm Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan 407
katılımcıya anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Veriler “Medya Okuryazarlığı
Becerileri Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans,
Mann-Whitney U testi ve Kruskal Wallis testi yöntemleri kullanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin medya okuryazarlığı seviyeleri orta
düzeyin üstünde bulunmuştur. Turizm Fakültesinde okuyan öğrencilerin medya
okuryazarlığı konusunda bilinçlendirilmeleri, bu konuda müfredatta düzenlemeler
yapılması ve turizm ve medya okuryazarlığı kavramları ile ilgili daha fazla
çalışmaların yapılması gerekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 3 |