Özel eğitim alanındaki dil öğretimi ile ilgili yapılan çalışmaları kapsayan bu araştırmanın amacı, uluslararası elektronik dergilerde yurt dışında yazılan makalelerin dil öğretimi açısından değerlendirilmesidir. Araştırma EBSCO (http://web.ebscohost.com) Veri Tabanında indekslenen akademik dergilerde yer alan ve erişime açık 48 dergide bulunan 2010-2017 yılları arasında yayınlanmış 71 makale ile sınırlı tutulmuştur. Araştırma verileri, nitel araştırma tekniklerinden biri olan doküman incelemesi yoluyla toplanmış ve betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Yapılan incelemeler sonucu elde edilen verilerin analizi için araştırmacı tarafından “Makale Değerlendirme Formu” geliştirilmiştir. Veriler bu forma araştırmacı tarafından girilmiştir. Bu makaleler yapıldıkları yıllarına, özel eğitim alanlarına, dil öğretim alanlarına, desenlerine, yöntemlerine, çalışma gruplarına, kullanılan veri toplama araçlarına, yayımlandıkları dergi adlarına ve verilerin analiz yöntemlerine göre içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Ulaşılan verilerin (f) frekans ve (%) yüzde değerleri hesaplanmış, sonuçlar tablolar halinde sunulmuştur. Yapılan araştırma sonucunda özel eğitimle ilgili çalışmaların dil öğretimiyle ilgili olarak da sayısının artması önemli ve gerekli olduğu söylenebilir.
dil öğretimi özel gereksinimli bireyler dil becerileri uluslararası dergiler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 9 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 1 |