Çizgi, noktanın aralıksız hareketinden doğan kavramdır. Mesafenin derinlik ve genişliğine gitmeden, uzunluk yönünde giden noktalar bütünlüğüdür. Bir sınır belirleyici olarak da değerlendirilebilir; çizgi bir ifade ve iletişim aracıdır, dolayısıyla tasarımın yapı taşıdır. Bu araştırmanın amacı tasarımda temsil dili olarak kullanılan çizginin tarihsel gelişim sürecine dair benzer kaynakların incelenmesi ve ilgili bilgilerin kullanılması yoluyla oluşturulan literatür taramasına dayanmaktadır. İnsan, diğer canlılarla karşılaştırıldığında sınırlı sayılabilecek bedensel imkanlarına rağmen, zihinsel becerilerinin getirdiği avantajları kullanarak hayatta kalmıştır. Kendinden farklı canlılardan elde ettiği bilgilerle çizginin bu yoğun ifade gücünü kullanmış ve oluşturduğu tasarımlarla kendine fayda sağlamıştır.
Babadağ M. (2021). Tasarımda bilgi ve değer sorunsalının tarih öncesi taş alet teknolojisi üzerinden incelenmesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 128s.
Barnard A. (2016). Language in prehistory, Cambridge University Press, Online ISBN:9781139644563, https://doi.org/10.1017/CBO9781139644563
Barnard A. (2019). Tarihöncesinde Dil, Çev. Mehmet Doğan, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, ISBN: 978-605-7827-01-2
Childe V. G. (1936). Man Makes Himself, 6. Baskı, United States of America: Mentor Books, 183p.
Davidson D., (2018). Transference as a form of active imagination, In Technique in Jungian analysis (pp. 188-199), Routledge, DOI:10.4324/9780429480898-11
De Waal F. B. M. (2001). Tree of Origin, What Primate Behavior Can Tell Us about Human Social Evolution, Çev. Dilek Eylül Dizdaroğlu, 1. Baskı, İstanbul: Alfa Bilim Yayınları
Haşlakoğlu O. (2020). Sanat Felsefesi ve Estetik Yazıları Kuram, Eleştiri, Düşünce Notları, 1. Baskı, Bursa: Sentez Yayıncılık, ISBN 10: 605992297X, 262s.
Haşlakoğlu O. (2021). Felsefece, İstanbul: Hece Yayınları, 1. Baskı, ISBN 10:6257449898, 204s.
India Today Education Desk (2024a). Lost in a loop: How army ants commit suicide. Erişim Adresi (23.08.2024): https://www.indiatoday.in/education-today/gk-current-affairs/story/what-is-ant-mill-spiral-of-death-2398709-2023-06-27
Klein S. (2022). Dünyayı Nasıl Değiştirdik? İnsan Aklının Kısa Bir Tarihi, Çev. Sema Özgün, İstanbul: Say Yayınları, ISBN:9786050209334, 272s.
Popular Science (2024b). Neandertaller 57 Bin Yıl Önce Sanat Yapıyor Olabilirdi. Erişim Adresi (29.10.2024): https://popsci.com.tr/neandertaller-57-bin-yil-once-sanat-yapiyor-olabilirdi/
Türkiye Gençlik Birliği (2024c). Erişim Adresi (29.10.2024): https://tgb.gen.tr/kultur-sanat/Insan-eliyle-yapilan-en-eski-cizim-bulundu-26910
Yalçınkaya I. (1971). Paleolitik devirlerde kadın figürinleri. Antropoloji(06). https://doi.org/10.1501/antro_0000000238
A line is a concept born from the uninterrupted movement of a point. It is a continuum of points moving in the direction of length without extending into depth or width. A line can also serve as a boundary-defining element; it is a medium of expression and communication, and therefore, a fundamental building block of design. This research is based on a literature review formed by examining similar sources and using relevant information on the historical development of the line as a representational language in design. Humans, despite relatively limited physical capacities compared to other living beings, have survived by leveraging the advantages of their mental abilities. Using the powerful expressive potential of the line, informed by knowledge gathered from other life forms, humans have created designs that have benefited their own existence.
Babadağ M. (2021). Tasarımda bilgi ve değer sorunsalının tarih öncesi taş alet teknolojisi üzerinden incelenmesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 128s.
Barnard A. (2016). Language in prehistory, Cambridge University Press, Online ISBN:9781139644563, https://doi.org/10.1017/CBO9781139644563
Barnard A. (2019). Tarihöncesinde Dil, Çev. Mehmet Doğan, İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, ISBN: 978-605-7827-01-2
Childe V. G. (1936). Man Makes Himself, 6. Baskı, United States of America: Mentor Books, 183p.
Davidson D., (2018). Transference as a form of active imagination, In Technique in Jungian analysis (pp. 188-199), Routledge, DOI:10.4324/9780429480898-11
De Waal F. B. M. (2001). Tree of Origin, What Primate Behavior Can Tell Us about Human Social Evolution, Çev. Dilek Eylül Dizdaroğlu, 1. Baskı, İstanbul: Alfa Bilim Yayınları
Haşlakoğlu O. (2020). Sanat Felsefesi ve Estetik Yazıları Kuram, Eleştiri, Düşünce Notları, 1. Baskı, Bursa: Sentez Yayıncılık, ISBN 10: 605992297X, 262s.
Haşlakoğlu O. (2021). Felsefece, İstanbul: Hece Yayınları, 1. Baskı, ISBN 10:6257449898, 204s.
India Today Education Desk (2024a). Lost in a loop: How army ants commit suicide. Erişim Adresi (23.08.2024): https://www.indiatoday.in/education-today/gk-current-affairs/story/what-is-ant-mill-spiral-of-death-2398709-2023-06-27
Klein S. (2022). Dünyayı Nasıl Değiştirdik? İnsan Aklının Kısa Bir Tarihi, Çev. Sema Özgün, İstanbul: Say Yayınları, ISBN:9786050209334, 272s.
Popular Science (2024b). Neandertaller 57 Bin Yıl Önce Sanat Yapıyor Olabilirdi. Erişim Adresi (29.10.2024): https://popsci.com.tr/neandertaller-57-bin-yil-once-sanat-yapiyor-olabilirdi/
Türkiye Gençlik Birliği (2024c). Erişim Adresi (29.10.2024): https://tgb.gen.tr/kultur-sanat/Insan-eliyle-yapilan-en-eski-cizim-bulundu-26910
Yalçınkaya I. (1971). Paleolitik devirlerde kadın figürinleri. Antropoloji(06). https://doi.org/10.1501/antro_0000000238
Ersoy, N. S., & Ulusan, U. (2024). Çizgi: Tasarımda Temsil Dili. Türkiye Peyzaj Araştırmaları Dergisi, 7(2), 237-245. https://doi.org/10.51552/peyad.1588590