Design portfolios used by designer candidates and professionals especially for professional inquiries, are documents prepared for various institutions, employers and studios. In educational life, students visualize their educative background, skills and expertise through portfolio documents (Goldsby & Fazal, 2001: 607-616; DiMarco, 2005). The main hypothesis of the qualitative research can be explained as, 'Portfolio documents may allow the explanation of individual vision and skill sets due to education centered differences of designers'. The results of the portfolio design course carried out by the author in different institutions and Industrial Design, Interior Architecture and Ship and Yacht Design departments are presented and are evaluated in order to determine the differences and similarities according to the established literature criteria. The study establishes relevant relations between the design sector and the academic field, aiming to provide guidelines and hints to designer candidates and professionals by explaining the principles of portfolio design.
Tasarımcı adaylarının ve profesyonellerin özellikle mesleki arayışlarında kullandıkları tasarım portfolyoları, farklı kurum, işveren ve stüdyolara yönelik hazırlanan belgelerdir. Portfolyo tasarımı, renk, biçim, tipografi ve görsel kullanımına dayanan bir görsel iletişim yöntemidir. Mesleki ifade biçimlerine uygun olarak hazırlanan portfolyo belgelerinde öğrenciler eğitimlerini, becerilerini ve uzmanlıklarını görselleştirirler (Goldsby ve Fazal, 2001: 607-616; DiMarco, 2005). Portfolyolar profesyonellerin ve öğrencilerin kendilerini sektörde konumlandırlamalarına olanak vermektedir. Kalitatif bir araştırma olan çalışmanın ana hipotezi 'Portfolyo belgeleri, tasarımcıların sahip olduğu mesleki farklılıklara bağlı bireysel vizyonun açıklanmasına imkan verebilir' şeklindedir. Bu amaçla araştırmada yazarın farklı kurumlarda, Endüstriyel Tasarım, İç Mimarlık ile Gemi ve Yat Tasarımı bölümlerinde gerçekleştirmiş olduğu portfolyo tasarımı dersine ait üretimler sunulmakta, sunulan çalışmalar oluşturulan literatür ölçütlerine göre farklılıkların ve benzerliklerin tespiti amacıyla değerlendirilmektedir. Tasarım sektörü ile akademik alan arasında ilişkiler kuran çalışmada sunulan örneklerin açıklanmasıyla, tasarım eğitiminde mesleki eğilimlerin portfolyo belgelerine yansıtılmasına yönelik kazanımlar sağlanması hedeflenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1 |