When the children experience trouble and traumatic situations, the existing stories may be disturbing for them. In therapeutic interventions structured with children, after carefully listening to the stories that the children have structured, it is possible to benefit from the stories of children and to support the creation of new stories that can offer various paths. Interventions in this direction highlight the use of the storytelling technique related to narrative therapy and the child's internal resources. It is recommended to use the storytelling technique and systemic interventions together when working with children. The purpose of this study is to present a proposal for an eclectic intervention involving the technique of storytelling and systemic intervention.
Çocuklar, çeşitli sıkıntılı deneyimler ve travmatik durumlarla karşılaştıklarında var olan öyküleri, onlar için rahatsız edici olabilmektedir. Çocuklarla yapılandırılan terapötik müdahalelerde onların öykülerinden yararlanmak ve yapılandırdıkları öyküleri dinledikten sonra farklı yolları içerebilen yeni öyküler oluşturulmasına destek sağlamak söz konusu olabilir. Bu yöndeki müdahaleler, öyküsel terapi ve çocuğun iç kaynaklarıyla ilişkili “öykü anlatıcılığı tekniğinden” yararlanmayı öne çıkarmaktadır. Çocukların çeşitli sıkıntılarıyla çalışırken öykü anlatıcılığı tekniği ve sistemik müdahalelerin birlikte kullanılması önerilmektedir. Bu çalışmanın amacı, öykü anlatıcılığı tekniğini ve sistemik müdahaleyi içeren eklektik bir müdahaleye ilişkin bir öneri sunmaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Psikoloji, Test, Ölçme ve Psikometri |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 4 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 3 |