Günümüzün değişen ve gelişen ekonomik ve sosyal yapısı içerisinde rekabet avantajı elde etmek amacıyla işletmeler farklı arayışlara yönelmişlerdir. İşletmelerin başarıya ulaşabilmesi için kaynaklarını etkin ve verimli kullanması gerekmektedir. İşletmenin en önemli kaynaklarından biri çalışanlarıdır. Çalışanların geliştirilmesi ve verimliliğe katkı sağlama araçlarından biri de hizmet içi eğitimdir. Çalışanların hizmet içi eğitim yoluyla kazandıkları nitelikler, onların işteki verimliliklerini olumlu yönde etkilemektedir. Kavramsal bir değerlendirme yapılabilmesi için hizmet içi eğitim ve verimlilik arasındaki ilişkide rol oynayan değişkenler belirtilenmeye çalışılmıştır. Bu konudaki yazın incelendiğinde, hizmet içi eğitim ve verimlilik ilişkisinde motivasyon, iş tatmini, yeniliklerin kabulü, toplam kalite yönetimi, iş becerisi ve iş bilgisi, iş sağlığı ve güvenliği, yaratıcılık unsurları belirlenmiştir. Hizmet içi eğitim ve verimliliğe ilişkin geliştirilen bu model teorik bir temel oluşturmakta ve uygulamaya yönelik çalışmalara derinlik kazandıracağı düşünülmektedir.
In order to gain competitive advantage in today's changing and developing economic and social structure, businesses have turned to different searches. In order for businesses to succeed, they must use their resources effectively and productively. One of the most important resources of the business is its employees. One of the tools to develop employees and contribute to productivity is in-service training. The qualifications that employees gain through in-service training positively affect their productivity at work. In order to make a conceptual evaluation, the variables that play a role in the relationship between in-service training and productivity were tried to be specified. When the literature on this subject is examined, motivation, job satisfaction, acceptance of innovations, total quality management, job skills and job knowledge, occupational health and safety, creativity in the relationship between in-service training and productivity were determined. This model, developed for in-service training and productivity, constitutes a theoretical basis and is thought to gain depth to practical studies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisinde yayınlanmış makalelerin telif hakları Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) kapsamındadır.