Entrepreneurship has an important place in the economic development of a country. In this context, it is important to evaluate the entrepreneurial intention of university students (considered as potential entrepreneurs) which is the antecedent of entrepreneurial behaviors in their future careers. Especially, the fact that university students who are currently studying are mentioned with technology as individuals of Y, M and Z generations reveals that the concept of internet entrepreneurship cannot be considered independently from the individuals of this generation. And in internet entrepreneurship, digital literacy is considered as an important and necessary competence. In this context, in this study, the effect of the digital literacy of the students studying at the Faculty of Economics and Administrative Sciences of Selcuk University on their internet entrepreneurship intentions was evaluated. As a result of the field research, it has shown that digital literacy has a positive effect on students' internet entrepreneurship intentions.
Digital literacy internet entrepreneurship internet entrepreneurship intention
Girişimcilik bir ülkenin ekonomik kalkınmasında önemli bir yere sahiptir. Potansiyel girişimciler olarak kabul edilen üniversite öğrencilerinin ilerideki kariyerlerinde girişimci olma davranışlarının öncülü olan girişimcilik niyetlerini değerlendirmek bu bağlamda önemli görülmektedir. Özellikle şu an öğrenimine devam eden üniversite öğrencilerinin Y, M ve Z kuşaklarının bireylerinin teknoloji ile birlikte anılması internet girişimciliği kavramının bu kuşak bireylerinden bağımsız düşünülemeyeceğini ortaya çıkarmaktadır. İnternet girişimciliğinde ise dijital okuryazarlık önemli ve gerekli bir yetkinlik olarak değerlendirilmektedir. Bu bağlamda, bu çalışmada Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan öğrencilerin dijital okuryazarlıklarının internet girişimciliği niyetleri üzerindeki etkisi değerlendirilmiştir. Yapılan alan araştırması sonucunda dijital okuryazarlığın öğrencilerin internet üzerinden girişimcilik niyetleri üzerinde olumlu etkisi olduğunu göstermiştir.
Dijital okuryazarlık internet girişimciliği internet girişimciliği niyeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisinde yayınlanmış makalelerin telif hakları Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) kapsamındadır.