Sağlık hizmet sunumunda önemli yere sahip olan hemşirelerin, kaliteli bakım sunmaları ve nitelikli hemşirelerin hastaneye çekilmesi ve hastanede kalmaları ile ilgili olan “mıknatıs hastane” 1983 yılında Amerikan Hemşireler Akademisi tarafından geliştirilen bir kavramdır. Özellikle hemşirelere yönelik olarak algılanan bir kavram olmasının yanında, hizmet sunucuları ve hizmet alıcıları olmak üzere iki tarafın da beklentilerini karşılayarak en iyi sonuçlara ulaşmaya hedeflemektedir. Derleme yöntemiyle gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı mıknatıs hastane kavramını kavramsal açıdan ele alarak sağladığı faydaları incelemektir. Ayrıca mıknatıs hastane olma niyetinde olan kurumlar için rehber niteliğindedir. Sonuç olarak, mıknatıs hastaneler yönetimsel açıdan da başarılı süreçlerin yürütüldüğü hizmet veren hizmet alanların memnuniyetinin sağlandığı özellikli kurumlardan sayılmaktadır. Bu hastanelerin sayısının arttırılmasıyla çalışan hemşirelerin memnuniyetinin yanı sıra hastaların memnuniyetinin de artacağı açıkça görülmektedir.
"Magnet hospital" is a concept developed by the American Academy of Nurses in 1983, which is related to the provision of quality care by nurses, who have an important place in the provision of health services, and the attraction and retention of qualified nurses to the hospital. As a concept primarily associated with nursing, its aim is to achieve optimal results by meeting the expectations of both parties—service providers and service recipients. The aim of this study, which was carried out by compilation method, is to examine the benefits of the magnet hospital concept by considering it conceptually. It also serves as a guide for institutions that intend to become magnet hospitals. As a result, magnet hospitals are considered to be one of the special institutions where successful processes are carried out in terms of management and the satisfaction of the service users is ensured. It is clearly seen that by increasing the number of these hospitals, the satisfaction of the nurses as well as the satisfaction of the patients will increase.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 3 |
Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisinde yayınlanmış makalelerin telif hakları Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) kapsamındadır.