Bu
araştırmanın amacı, tüketicinin Instagram’ dan alışveriş yapma nedenlerinin
yanında hangi tür tipik özelliklere (yaş, cinsiyet, eğitim) sahip kişilerin
alışveriş yapma eğiliminde bulunduğu ve materyalizm ölçeği boyutlarına göre
Instagram’dan alışveriş yapma nedenleri ve fenomen bağlılıklarının tespit
edilmesi hedeflenmiştir. Instagram’dan alışveriş yapma sebepleri göz önünde
bulundurulduğunda ise materyalizm arttıkça (her üç boyut için) Instagram’ da
çok vakit geçirme sebebinden dolayı alışveriş yapılmasının da arttığı sonucuna
ulaşılmıştır. Elde edilen diğer bir sonuç daha az cömert olanların veya
kıskançlık düzeyi yüksek olanların daha fazla yorumlardan etkilenerek
Instagram’ dan alışveriş yaptıklarıdır. Fenomen bağlılıkları açısından cömert
olmama ve kıskançlık arttıkça fenomen bağlılığının arttığını ortaya
koymaktadır. Bu sonuca göre daha az cömert olan ve daha kıskanç bireylerin
fenomen bağlılıklarının daha fazla olduğu söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Pamukkale İşletme ve Bilişim Yönetimi Dergisi (PIBYD) Pamukkale Journal of Business and Information Management (PIBYD)