Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of Information Technologies in Micro Destination Marketing: An Application in 4-5 Star Hotels

Yıl 2017, , 1 - 14, 29.12.2017
https://doi.org/10.5505/pjess.2017.92400

Öz

The rapid development of IT (Information Technologies)
in today's world has caused the effects of globalization to
radically change the perceptions in the tourism sector.
From the 80's until today, Turkey has covered a very
important distance in the field of tourism. At this time of
period, the traditional structure of tourism has
undergone a complete change and the necessity of
information technology has been understood and the
sector has redesigned itself in the context of technology.
Turkey as a destination is a tourism country with
different tourism advantages. Factors such as being the
biggest open air museum in the world, being hosted by
many civilizations, being in the Mediterranean climate
zone, geopolitical position, diversity of tourism
investments, diversity of tourism, and educated human
power are the main features that make Turkey attractive
in the sense of destination. As a micro-destination,
Konya has become a destination which is subject to
curiosity of both domestic and foreign tourists, and has
rises in the world day by day about both health tourism
and faith tourism. With an integrative approach,
information technology is crucial for the tourism sector
and issues such as the simplification of the sector in
terms of workload, to what extend it affects the
productivity of tourism enterprises in a positive way; the
transparency of information and how well it manages the
information will be addressed in this study. 

Kaynakça

  • Akkılıç, M. E. (2003). Turizm Pazarlamasında Faydalar ve Bir Turist Tatmin Modeli Önerisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 211-232.
  • Ali, A., & Frew, A. J. (2014). Information Communication Technologies and Sustainable Tourism. New York, NY, USA: Routledge.
  • García-Crespo, Á., Luis López-Cuadrado, J., Colomo-Palacios, R., González-Carrasco, I., & Ruiz-Mezcua, B. (2011). Sem-Fit: A Semantic Based Expert System to Provide Recommendations in the Tourism Domain. Expert Systems with Applications, 38(10), 13310–13319.
  • Benli, T. ve Kızgın, Y. (2002). Konaklama İşletmelerinde Bilgi Teknolojisi Kullanımının Önemi Üzerine Bir Alan Çalışması: Muğla İli Örneği. Mevzuat Dergisi, 5(52), 3-15.
  • Buhalis, D. (1998). Strategic Use of Information Technologies in the Tourism Industry. Tourism Management, 19(5), 409-421.
  • Ersun, E. ve Arslan, K. (2011). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 31(2), 229-248.
  • Chang, G., & Caneday, L. (2011). Web-Based Gis in Tourism Information Search: Perceptions, Tasks, and Trip Attributes. Tourism Management, 32(6), 1435-1437.
  • Güçer, E., Hassan, A. ve Pelit, E. (2013). Destinasyon Pazarlamasında Belediye Web Sayfalarının Önemi: Türkiye’deki Büyükşehir Belediyelerinde Bir İnceleme. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(4), 47-62.
  • Hayta, A. B. (2008). Turizm Pazarlamasında Tüketici Satın Alma Süreci ve Karşılaşılan Sorunlar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 31-48.
  • http://birgo.mynet.com/niyazigumus/yazi/turizm-pazarlama (Date Accessed: 19.11.2014).
  • http://eprints.sdu.edu.tr/33/1/TS00205.pdf. (Date Accessed: 19.11.2014).
  • http://www.kultur.gov.tr/TR,31239/turizm-destinasyonu-nedir.html (Date Accessed: 09.11.2014).
  • http://www.tdk.gov.tr (Date Accessed: 09.11.2014).
  • Noguera, J. M., Barranco, M. J., Segura, R.J., & Martínez, L. (2012). A Mobile 3d-Gis Hybrid Recommender System for Tourism. Information Sciences, 215 (2012), 37–52.
  • Kanbolat, O., Altunbaş, S. ve Çakmak, Z. (2012). Araştırma Görevlilerinin Bilimsel Makaleler Hakkındaki Görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 160-169.
  • Schianetza, K., Kavanaghb L., & Lockington, D. (2007). The Learning Tourism Destination: The Potential of a Learning Organisation Approach for Improving the Sustainability of Tourism Destinations. Tourism Management, 28(6),1485–1496.
  • Kocaman, S. (2012). Destinasyon Yönetimi Kapsamında Marka Kimliğine Etki Eden Faktörlerin Marka İmajına Etkisi: Alanya Örneği. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ve Otelcilik Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Antalya.
  • Kurt, S. (2009). Kültür ve Turizm Bakanlığı, Turizm Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri. Çalışma Raporu.
  • Öztürk, M. ve Bayat, M. (2011). Uluslararası Turizm Hareketlerinde Sağlık Turizminin Rolü ve Kalite Çalışmalarının Önemi Bir Literatür Çalışması. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 135-156.
  • Peilt, E. (2009). Turizm İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri Kullanımı Ve Yaygınlaştırılmasına Yönelik Uygulamalar. Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi, Proje No: 2008-1-TR-LEO02-01636, 14-16.
  • Turunç, Ö. (2006). Bilgi Teknolojileri Kullanımının İşletmelerin Örgütsel Performansına Etkisi hizmet Sektöründe Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Ülker, E. (2010). Destinasyon Pazarlamasında Destinasyon Seçimi Karar Verme Süreci Üzerine Bir Çalışma. Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Uzun, Y., Arıkan, H., & Tezel, G. (2016). Rule Extraction from Training Artificial Neural Network Using Variable Neighbourhood Search for Wisconsin Breast Cancer. Journal of Multidisciplinary Engineering Science and Technology (JMEST), 3(8), 5452-5458.
  • Yaraşlı, G. Y. (2007). Destinasyon İmajı ve Trabzon Yöresine Dönük Bir Çalışma. Başkent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.

Mikro destinasyon pazarlamasında bilgi teknolojilerinin rolü: 4-5 yıldızlı otellerde bir uygulama

Yıl 2017, , 1 - 14, 29.12.2017
https://doi.org/10.5505/pjess.2017.92400

Öz

Günümüz Dünya’sında bilgi teknolojinin, baş döndüren
bir hızla gelişmesi, küreselleşmenin etkileri, turizm
sektöründeki anlayışların kökten değişmesine neden
olmuştur. Türkiye’de turizm alanında 80’li yıllardan
günümüze kadar çok önemli bir mesafe kaydedilmiştir.
Bu zaman diliminde turizm alanındaki geleneksel yapı
tümüyle değişime uğrayarak bilgi teknolojilerin
gerekliliği anlaşılarak, sektör kendini teknoloji
bağlamında yeniden dizayn etmiştir. Türkiye
destinasyon olarak farklı turizm avantajlarına sahip bir
turizm ülkesidir. Dünya’nın en büyük açık hava müzesi
oluşu, birçok medeniyete ev sahipliği yapmış olması,
Akdeniz iklim kuşağında olması, jeopolitik konumu,
turizm yatırımların çeşitliği, turizm çeşitliliği, yetişmiş
insan gücü, turizm bölgelerindeki yerel halkın turizmi
benimsemiş olmaları gibi faktörler Türkiye’yi
destinasyon anlamında çekici kılan temel özelliklerdir.
Mikro destinasyon olarak Konya, hem sağlık turizminde,
hem inanç turizminde gün geçtikçe yıldızı parlayan yerli
ve yabancı turistler tarafından merak edilen bir
destinasyon haline gelmiştir. Bütüncül yaklaşımla bilgi
teknolojileri turizm sektörü için son derece önemli ve
sektörü iş yükü anlamında basitleştirmesi, turizm
işletmelerinin verimliliğini hangi ölçüde olumlu yönde
etkilediği, şeffaf oluşu ve bilgiyi ne derece ve nasıl
yönettiği gibi konular bu çalışmamızda ele alınacaktır.

Kaynakça

  • Akkılıç, M. E. (2003). Turizm Pazarlamasında Faydalar ve Bir Turist Tatmin Modeli Önerisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 211-232.
  • Ali, A., & Frew, A. J. (2014). Information Communication Technologies and Sustainable Tourism. New York, NY, USA: Routledge.
  • García-Crespo, Á., Luis López-Cuadrado, J., Colomo-Palacios, R., González-Carrasco, I., & Ruiz-Mezcua, B. (2011). Sem-Fit: A Semantic Based Expert System to Provide Recommendations in the Tourism Domain. Expert Systems with Applications, 38(10), 13310–13319.
  • Benli, T. ve Kızgın, Y. (2002). Konaklama İşletmelerinde Bilgi Teknolojisi Kullanımının Önemi Üzerine Bir Alan Çalışması: Muğla İli Örneği. Mevzuat Dergisi, 5(52), 3-15.
  • Buhalis, D. (1998). Strategic Use of Information Technologies in the Tourism Industry. Tourism Management, 19(5), 409-421.
  • Ersun, E. ve Arslan, K. (2011). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 31(2), 229-248.
  • Chang, G., & Caneday, L. (2011). Web-Based Gis in Tourism Information Search: Perceptions, Tasks, and Trip Attributes. Tourism Management, 32(6), 1435-1437.
  • Güçer, E., Hassan, A. ve Pelit, E. (2013). Destinasyon Pazarlamasında Belediye Web Sayfalarının Önemi: Türkiye’deki Büyükşehir Belediyelerinde Bir İnceleme. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(4), 47-62.
  • Hayta, A. B. (2008). Turizm Pazarlamasında Tüketici Satın Alma Süreci ve Karşılaşılan Sorunlar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 31-48.
  • http://birgo.mynet.com/niyazigumus/yazi/turizm-pazarlama (Date Accessed: 19.11.2014).
  • http://eprints.sdu.edu.tr/33/1/TS00205.pdf. (Date Accessed: 19.11.2014).
  • http://www.kultur.gov.tr/TR,31239/turizm-destinasyonu-nedir.html (Date Accessed: 09.11.2014).
  • http://www.tdk.gov.tr (Date Accessed: 09.11.2014).
  • Noguera, J. M., Barranco, M. J., Segura, R.J., & Martínez, L. (2012). A Mobile 3d-Gis Hybrid Recommender System for Tourism. Information Sciences, 215 (2012), 37–52.
  • Kanbolat, O., Altunbaş, S. ve Çakmak, Z. (2012). Araştırma Görevlilerinin Bilimsel Makaleler Hakkındaki Görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 160-169.
  • Schianetza, K., Kavanaghb L., & Lockington, D. (2007). The Learning Tourism Destination: The Potential of a Learning Organisation Approach for Improving the Sustainability of Tourism Destinations. Tourism Management, 28(6),1485–1496.
  • Kocaman, S. (2012). Destinasyon Yönetimi Kapsamında Marka Kimliğine Etki Eden Faktörlerin Marka İmajına Etkisi: Alanya Örneği. Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ve Otelcilik Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Antalya.
  • Kurt, S. (2009). Kültür ve Turizm Bakanlığı, Turizm Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri. Çalışma Raporu.
  • Öztürk, M. ve Bayat, M. (2011). Uluslararası Turizm Hareketlerinde Sağlık Turizminin Rolü ve Kalite Çalışmalarının Önemi Bir Literatür Çalışması. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 135-156.
  • Peilt, E. (2009). Turizm İşletmelerinde Bilgi Teknolojileri Kullanımı Ve Yaygınlaştırılmasına Yönelik Uygulamalar. Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi, Proje No: 2008-1-TR-LEO02-01636, 14-16.
  • Turunç, Ö. (2006). Bilgi Teknolojileri Kullanımının İşletmelerin Örgütsel Performansına Etkisi hizmet Sektöründe Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Ülker, E. (2010). Destinasyon Pazarlamasında Destinasyon Seçimi Karar Verme Süreci Üzerine Bir Çalışma. Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Uzun, Y., Arıkan, H., & Tezel, G. (2016). Rule Extraction from Training Artificial Neural Network Using Variable Neighbourhood Search for Wisconsin Breast Cancer. Journal of Multidisciplinary Engineering Science and Technology (JMEST), 3(8), 5452-5458.
  • Yaraşlı, G. Y. (2007). Destinasyon İmajı ve Trabzon Yöresine Dönük Bir Çalışma. Başkent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Ekonomi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Osman Ünüvar Bu kişi benim

Mete Sezgin

Mürsel Kaya

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Ünüvar, O., Sezgin, M., & Kaya, M. (2017). The Role of Information Technologies in Micro Destination Marketing: An Application in 4-5 Star Hotels. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 4(2), 1-14. https://doi.org/10.5505/pjess.2017.92400
AMA Ünüvar O, Sezgin M, Kaya M. The Role of Information Technologies in Micro Destination Marketing: An Application in 4-5 Star Hotels. pjess. Aralık 2017;4(2):1-14. doi:10.5505/pjess.2017.92400
Chicago Ünüvar, Osman, Mete Sezgin, ve Mürsel Kaya. “The Role of Information Technologies in Micro Destination Marketing: An Application in 4-5 Star Hotels”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 4, sy. 2 (Aralık 2017): 1-14. https://doi.org/10.5505/pjess.2017.92400.
EndNote Ünüvar O, Sezgin M, Kaya M (01 Aralık 2017) The Role of Information Technologies in Micro Destination Marketing: An Application in 4-5 Star Hotels. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 4 2 1–14.
IEEE O. Ünüvar, M. Sezgin, ve M. Kaya, “The Role of Information Technologies in Micro Destination Marketing: An Application in 4-5 Star Hotels”, pjess, c. 4, sy. 2, ss. 1–14, 2017, doi: 10.5505/pjess.2017.92400.
ISNAD Ünüvar, Osman vd. “The Role of Information Technologies in Micro Destination Marketing: An Application in 4-5 Star Hotels”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 4/2 (Aralık 2017), 1-14. https://doi.org/10.5505/pjess.2017.92400.
JAMA Ünüvar O, Sezgin M, Kaya M. The Role of Information Technologies in Micro Destination Marketing: An Application in 4-5 Star Hotels. pjess. 2017;4:1–14.
MLA Ünüvar, Osman vd. “The Role of Information Technologies in Micro Destination Marketing: An Application in 4-5 Star Hotels”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, c. 4, sy. 2, 2017, ss. 1-14, doi:10.5505/pjess.2017.92400.
Vancouver Ünüvar O, Sezgin M, Kaya M. The Role of Information Technologies in Micro Destination Marketing: An Application in 4-5 Star Hotels. pjess. 2017;4(2):1-14.

25644

Pamukkale Avrasya Sosyoekonomik Çalışmalar Dergisi, yılda iki kez yayınlanan süreli ve elektronik basımı yapılan, uluslararası indeksli hakemli bir dergidir.

Pamukkale Avrasya Sosyoekonomik Çalışmalar Dergisinde yayınlanmış makalenin telif hakları Creative Commons Atıf-Gayri ticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) kapsamındadır.