Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı Öğrencilerinin Sekreterlik Mesleğine İlişkin Algısı

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 53 - 70, 01.04.2015
https://doi.org/10.5505/pjess.2015.00710

Öz

Sekreterliğin bir meslek olarak ortaya çıkmasında; herhangi bir yönetim kademesinde konuşulanların ve alınan kararların, sır olarak saklaması ve kayıt altına alınması gerekliliği etkili olmuştur. Değişen dünyada ve iş dünyasının yeni oluşumlarında sekreterlere duyulan ihtiyaçla birlikte; sekreterlik mesleğinin kapsamı ve niteliği değişmiş ve gelişmiştir. Bir mesleğe ait bilgi, beceri, yetenek ve kazanımların, programlı bir eğitim sürecinden geçilerek elde edilmiş olmasının; mesleğe ve meslek mensubuna, yetkinlik ve değer kazandırması beklenir. Meslek eğitimi kapsamında günümüzde üniversitelerin meslek yüksekokullarındaki Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı (BYA) Programlarında sekreterlik mesleği eğitimi verilmektedir. Bu araştırmada, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programında okuyan öğrencilerin sekreterlik mesleğine yönelik algılamaları nitel bir araştırma ile belirlenmiştir. BYA Programı öğrencileriyle yapılan nitel çalışmanın bulguları çerçevesinde; eğitimin, meslek algısı üzerinde olumlu etkisi olduğu anlaşılmıştır. Sekreterin, BYA öğrencileri tarafından, kamuda ve özel sektörde farklılık olmakla birlikte yönetsel ve örgütsel bilgi ve becerilere sahip bir yönetici yardımcısı ve yöneticiye danışmanlık yapan önemli bir meslek mensubu olarak algılandığı tespit edilmiştir.

The perceptions of the students attending office management and executive assistantship program related to secretariat profession

Yıl 2015, Cilt: 2 Sayı: 1, 53 - 70, 01.04.2015
https://doi.org/10.5505/pjess.2015.00710

Öz

In the emergence of the secretariat as a profession, the necessities of keeping the decisions made in any management level as secret and recording them have been effective. In the changing world and in the new formations of business world, the scope and quality of secretariat profession have been changed and developed with need for secretaries. It is expected that attaining the knowledge, skills, competencies, and acquisitions belonging to a profession by programmed learning brings profession and also members of it in perfection and value. At the present time secretariats have been training in the Department of Office Management and Executive Assistantship (BYA) at the Junior Technical Colleges within universities in the scope of vocational education. In this study the perceptions of the students attending office management and executive assistantship program related to secretariat profession are investigated using qualitative research method. The results of the study indicated that training has positive effect on perceptions related to profession. Also it is understood that, as well as there are differences in public and private sector, students perceive secretariat as an administrative assistant who has managerial and organizational knowledge and skills and an important professional adviser to managers.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Diğer ID JA35BS36CP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Meltem Kılıklı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kılıklı, M. (2015). Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı Öğrencilerinin Sekreterlik Mesleğine İlişkin Algısı. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 2(1), 53-70. https://doi.org/10.5505/pjess.2015.00710
AMA Kılıklı M. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı Öğrencilerinin Sekreterlik Mesleğine İlişkin Algısı. pjess. Nisan 2015;2(1):53-70. doi:10.5505/pjess.2015.00710
Chicago Kılıklı, Meltem. “Büro Yönetimi Ve Yönetici Asistanlığı Programı Öğrencilerinin Sekreterlik Mesleğine İlişkin Algısı”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 2, sy. 1 (Nisan 2015): 53-70. https://doi.org/10.5505/pjess.2015.00710.
EndNote Kılıklı M (01 Nisan 2015) Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı Öğrencilerinin Sekreterlik Mesleğine İlişkin Algısı. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 2 1 53–70.
IEEE M. Kılıklı, “Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı Öğrencilerinin Sekreterlik Mesleğine İlişkin Algısı”, pjess, c. 2, sy. 1, ss. 53–70, 2015, doi: 10.5505/pjess.2015.00710.
ISNAD Kılıklı, Meltem. “Büro Yönetimi Ve Yönetici Asistanlığı Programı Öğrencilerinin Sekreterlik Mesleğine İlişkin Algısı”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 2/1 (Nisan 2015), 53-70. https://doi.org/10.5505/pjess.2015.00710.
JAMA Kılıklı M. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı Öğrencilerinin Sekreterlik Mesleğine İlişkin Algısı. pjess. 2015;2:53–70.
MLA Kılıklı, Meltem. “Büro Yönetimi Ve Yönetici Asistanlığı Programı Öğrencilerinin Sekreterlik Mesleğine İlişkin Algısı”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, c. 2, sy. 1, 2015, ss. 53-70, doi:10.5505/pjess.2015.00710.
Vancouver Kılıklı M. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı Öğrencilerinin Sekreterlik Mesleğine İlişkin Algısı. pjess. 2015;2(1):53-70.

25644

Pamukkale Avrasya Sosyoekonomik Çalışmalar Dergisi, yılda iki kez yayınlanan süreli ve elektronik basımı yapılan, uluslararası indeksli hakemli bir dergidir.

Pamukkale Avrasya Sosyoekonomik Çalışmalar Dergisinde yayınlanmış makalenin telif hakları Creative Commons Atıf-Gayri ticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) kapsamındadır.