Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Tercihlerinin İncelenmesi

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 1, 8 - 26, 01.04.2016
https://doi.org/10.5505/pjess.2016.35119

Öz

İşletmeler, hem ürettikleri hem de üretecekleri ürün ve hizmetlere tüketicilerin verdiği/vereceği tepkileri bilmek istemektedirler. Tüketicilerin cinsiyet, eğitim ve ekonomik durumları gibi demografik özellikleri bu tepkilere yön verebilmektedir. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin akıllı telefon tercihleri, çok değişkenli istatistiksel ve pazarlama araştırması yöntemi olan konjoint analizi ile incelenmiştir. Öğrencilerin öğrenim program türü (sayısal ya da sözel), cinsiyet ve kullandıkları mevcut telefon markasına göre konjoint analizi yapılmıştır. Son olarak, elde edilen sonuçlara göre alternatif akıllı cep telefonları tasarlanmış ve bunların olası pazar payları tahmin edilmiştir.

Investigating of College Students’ Smartphone Preferences

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 1, 8 - 26, 01.04.2016
https://doi.org/10.5505/pjess.2016.35119

Öz

Business aspire to find out the responses the consumers give to the products or services both they have provided and/or they will provide. Such demographical characteristics of consumers as gender, education and economic status can lead their responses. In this study, smartphone preferences of college students have been analyzed by Conjoint Analysis which is a marketing research and also a multivariate statistical method. Conjoint analyses were conducted based on students’ major types (either positive or social sciences), gender and phone brands that students have. Finally, sample alternative phone designs were simulated considering the results of conjoint analyses, and their future market shares were estimated.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Diğer ID JA84ZS84AP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Andım Oben Balce1 Bu kişi benim

Pakize Büşra Yardımoğlu2 Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Balce1, A. O., & Yardımoğlu2, P. B. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Tercihlerinin İncelenmesi. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 3(1), 8-26. https://doi.org/10.5505/pjess.2016.35119
AMA Balce1 AO, Yardımoğlu2 PB. Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Tercihlerinin İncelenmesi. pjess. Nisan 2016;3(1):8-26. doi:10.5505/pjess.2016.35119
Chicago Balce1, Andım Oben, ve Pakize Büşra Yardımoğlu2. “Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Tercihlerinin İncelenmesi”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 3, sy. 1 (Nisan 2016): 8-26. https://doi.org/10.5505/pjess.2016.35119.
EndNote Balce1 AO, Yardımoğlu2 PB (01 Nisan 2016) Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Tercihlerinin İncelenmesi. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 3 1 8–26.
IEEE A. O. Balce1 ve P. B. Yardımoğlu2, “Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Tercihlerinin İncelenmesi”, pjess, c. 3, sy. 1, ss. 8–26, 2016, doi: 10.5505/pjess.2016.35119.
ISNAD Balce1, Andım Oben - Yardımoğlu2, Pakize Büşra. “Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Tercihlerinin İncelenmesi”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 3/1 (Nisan 2016), 8-26. https://doi.org/10.5505/pjess.2016.35119.
JAMA Balce1 AO, Yardımoğlu2 PB. Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Tercihlerinin İncelenmesi. pjess. 2016;3:8–26.
MLA Balce1, Andım Oben ve Pakize Büşra Yardımoğlu2. “Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Tercihlerinin İncelenmesi”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, c. 3, sy. 1, 2016, ss. 8-26, doi:10.5505/pjess.2016.35119.
Vancouver Balce1 AO, Yardımoğlu2 PB. Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Tercihlerinin İncelenmesi. pjess. 2016;3(1):8-26.

25644

Pamukkale Avrasya Sosyoekonomik Çalışmalar Dergisi, yılda iki kez yayınlanan süreli ve elektronik basımı yapılan, uluslararası indeksli hakemli bir dergidir.

Pamukkale Avrasya Sosyoekonomik Çalışmalar Dergisinde yayınlanmış makalenin telif hakları Creative Commons Atıf-Gayri ticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) kapsamındadır.