Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 2, 1 - 15, 01.10.2016
https://doi.org/10.5505/pjess.2016.27146

Öz

Bu çalışmada; pazarlama yönetimi ve tüketici davranışları açısından kuşak kavramı analiz edilmiş ve sosyal medya araçlarından yararlanma düzeylerinin kuşaklara göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırma kapsamında belirtilen kuşaklara giren 397 kişi ile yüz yüze anket gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; tüketici davranışlarını tanımlamada ve gruplandırmada yararlanılan X-Y-Z kuşaklarının “iletişimi başlatma, içerik paylaşma ve eğlence” açılarından kuşak farklılığının mevcut olmadığı, ancak sosyal medyada “araştırma, işbirliği, iletişimi kurma ve sürdürme” açılarından X-Y-Z kuşakları arasında farklılıklar görülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre sosyal medya üzerinden pazarlama faaliyetleri bulunan işletmelere önerilerde bulunulmuştur.

Generations in Analysis of Costumer Behaviors: A Study On Social Media Using

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 2, 1 - 15, 01.10.2016
https://doi.org/10.5505/pjess.2016.27146

Öz

In this study, generation concept is analyzed and social media was investigated by level of use varies according to generation in terms of marketing management and consumer behavior. The face to face survey conducted on 397 people from different generation. According to results; X-Y-Z generation that important tool grouping customer behavior, don’t show great difference for the purpose of social media, especially disappear difference “start communication, share the content, entertainment”. However, in terms of search, cooperation, maintain communication and initiate communication in social media, there have been found significantly difference among X-Y-Z generations. According to research results through social media it has been advising businesses in marketing activities.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Diğer ID JA96MZ56HA
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Emel Sarıtaş Bu kişi benim

Süleyman Barutçu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sarıtaş, E., & Barutçu, S. (2016). Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 3(2), 1-15. https://doi.org/10.5505/pjess.2016.27146
AMA Sarıtaş E, Barutçu S. Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma. pjess. Ekim 2016;3(2):1-15. doi:10.5505/pjess.2016.27146
Chicago Sarıtaş, Emel, ve Süleyman Barutçu. “Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 3, sy. 2 (Ekim 2016): 1-15. https://doi.org/10.5505/pjess.2016.27146.
EndNote Sarıtaş E, Barutçu S (01 Ekim 2016) Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 3 2 1–15.
IEEE E. Sarıtaş ve S. Barutçu, “Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma”, pjess, c. 3, sy. 2, ss. 1–15, 2016, doi: 10.5505/pjess.2016.27146.
ISNAD Sarıtaş, Emel - Barutçu, Süleyman. “Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies 3/2 (Ekim 2016), 1-15. https://doi.org/10.5505/pjess.2016.27146.
JAMA Sarıtaş E, Barutçu S. Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma. pjess. 2016;3:1–15.
MLA Sarıtaş, Emel ve Süleyman Barutçu. “Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma”. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, c. 3, sy. 2, 2016, ss. 1-15, doi:10.5505/pjess.2016.27146.
Vancouver Sarıtaş E, Barutçu S. Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma. pjess. 2016;3(2):1-15.

Cited By









Y Kuşağı Tüketicilerin Gıda Satın Alma Davranışı
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Tarım ve Doğa Dergisi
https://doi.org/10.18016/ksutarimdoga.vi.474049




25644

Pamukkale Avrasya Sosyoekonomik Çalışmalar Dergisi, yılda iki kez yayınlanan süreli ve elektronik basımı yapılan, uluslararası indeksli hakemli bir dergidir.

Pamukkale Avrasya Sosyoekonomik Çalışmalar Dergisinde yayınlanmış makalenin telif hakları Creative Commons Atıf-Gayri ticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) kapsamındadır.