İç mimarlık eğitimi, modern çağın değişen küresel ve sosyal gereksinimleri ile ekonomik, teknolojik ve sosyal gelişmelerin etkisiyle önemli bir dönüşüm sürecinden geçmektedir. Tasarım stüdyosu dersleri, öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmelerini ve kapsayıcı bir yaklaşımla tasarım sürecine katkıda bulunmalarını sağlayan yenilikçi ve yaratıcı yaklaşımlar sunarak iç mimarlık eğitiminde önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı, tasarım stüdyosu derslerinin iç mimarlık eğitimindeki kritik rolünü ve işlevini vurgulamak ve mevcut gereksinimlerle uyumlu hale getirilebileceğini incelemektir. Bu amaçla, daha önce yapılan çalışmaların incelenmesinin yanı sıra, Türkiye'deki üniversitelerin iç mimarlık programlarında yer alan proje derslerinin içeriği kapsamlı bir şekilde incelenmiş, küçük, orta ve büyük ölçekli olarak tanımlanan proje konuları üzerinden bir analiz gerçekleştirilmiştir. Çalışmada ayrıca, çağdaş yaklaşımların ve tasarım temalarının projelere nasıl entegre edildiği de incelenmiştir. Bu kapsamda literatür taraması ve Türkiye üniversiteleri incelemelerinden elde edilen tüm veriler kategorize edilmiştir. Tasarım stüdyolarının yapısı, sayısı, konuları ve temaları çağın gereklilikleri doğrultusunda analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda, iç mimarlık programlarındaki tasarım stüdyosu dersleri için bir model geliştirilmesi hedeflenmiştir. Tasarım temalarının projelere nasıl entegre edildiğine dair tartışmalara dayanan çalışma, eğitimin esnek ve dinamik bir yapıya sahip olması gerektiğini ortaya koymuştur. Geliştirilen model, eğitimde esneklik sunarak, öğrencilere güncel ve kapsamlı bir bakış açısı sağlayacak, iç mimarlık kariyerleri için daha sağlam bir temel oluşturacak ve mesleki yetkinliklerini artıracaktır.
İç mimarlık İç mimarlık eğitimi Tasarım stüdyosu Tematik yaklaşım Tasarım teması
The interior architecture education is undergoing a period of significant transformation, driven by the evolving global and social requirements of the modern era and the impact of economic, technological, and social developments. Design studio courses play an important role in interior architecture education, offering innovative and creative approaches that enable students to develop problem-solving skills and contribute to the design process with an inclusive approach. The objective of this study is to highlight the critical role and function of design studio courses in interior architecture education and to examine how they can be integrated with current requirements. For this purpose, the content of project courses in interior architecture at Turkish universities has been subjected to detailed examination, with an analysis conducted on the project subjects defined as small, medium, and large scale. Furthermore, the study focuses on how current approaches and design themes are integrated into the projects. The findings were used to develop a content model for design studio courses in interior architecture education. Based on the discussions on how design themes and current approaches are integrated into the projects, the study reveals that education should have a flexible and dynamic structure. The developed model offers flexibility in education, provides students with an up-to-date and comprehensive perspective, establishes a more solid foundation for their careers in interior architecture and enhances their professional competencies.
Interior architecture Interior architecture education Design studio Thematic approach Design themes
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İç Mimarlık , Mimari Tasarım |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 16 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 11 Haziran 2025 |
Kabul Tarihi | 9 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License