AA5754 alüminyum alaşımı,
otomobillerin iç ve dış panellerinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu
çalışmada, soğuk metal transferi (CMT) ile birleştirilen 2 mm kalınlığındaki
AA5754 levhaların, kaynak işlemi sonrası korozyon hızının araştırılması
amaçlanmıştır. Kaynak işlemi ER5356 dolgu teli kullanılarak 73.97, 86.18,
108.99 J/mm ısı girdisi değerlerinde gerçekleştirilmiştir. Isı girdisinin
korozyon hızına etkisi Tafel ekstrapolasyon yöntemi ile belirlenmiştir. Isı
girdisinin artmasıyla korozyon hızının arttığı tespit edilmiştir. Korozyona
uğramış yüzeyler taramalı elektron mikroskobu (SEM) ile incelenmiştir.
AA5754 aluminium alloy are widely used in outer and
inner panels of automobiles. Present study aimed to investigate the corrosion
rate of cold metal transfer (CMT) welded 2 mm thick AA5754 sheets. Welded
sheets were produced with 73.97, 86.18, 108.99 J/mm heat input values using
ER5356 filler wire. Effect of heat input on corrosion rate was determined by
Tafel extrapolation method. It was determined that corrosion rate increased
with increasing heat input. Corroded surfaces were viewed by SEM. Hardness test
was applied and maximum hardness values were observed in weld metal.
Konular | Mühendislik |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.