Öz
İnternet hizmeti, belli bir ücret karşılığında bireylere ve kurumlara İnternet Servis Sağlayıcı (İSS) tarafından sunulmaktadır. Dünyada ve ülkemizde çok sayıda İSS olup, elektronik haberleşme sektöründeki hızlı gelişmeler nedeniyle İSS’ler arasında yoğun bir rekabet yaşanmaktadır. Bu durumda kullanıcılar, İSS seçim problemi ile karşı karşıya kalmaktadır. Kullanıcının amacı doğrultusunda ihtiyacını karşılayacak tüm nitel ve nicel kriterler düşünüldüğünde en iyi hizmeti sunacak İSS seçimi, belirsizlik içeren Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) problemi olarak tasarlanabilir. Bu çalışmada, belirsizliği modelleyebilmek için bulanık küme teorisi kullanılmıştır. Çalışmada, fiber teknoloji hizmeti almak isteyen ev kullanıcılarının İSS seçim süreci, iki aşamada gerçekleştirilmiştir. İlk aşamada, kullanıcıların İSS seçimini etkileyen kriterler belirlenmiş ve bu kriterlerin ağırlıkları, Bulanık Sıra Toplam (BST), Bulanık Sıra Karşılıklı (BSK) ve Bulanık Sıra Ağırlık Merkezi (BSAM) ile hesaplanmıştır. İkinci aşamada ise aynı kullanıcılar için fiber teknoloji hizmeti veren İSS alternatifleri, ilk aşamada belirlenen kriterler dikkate alınarak bulanık MARCOS yöntemi ile sıralanmıştır. Bu şekilde bulanık MARCOS yöntemi, farklı bulanık sıralama ağırlıklandırma yöntemleri ile birlikte değerlendirilerek karşılaştırmalı bir analiz yapılmış ve sonuçlar yorumlanmıştır.