BibTex RIS Kaynak Göster

Dizel Motorlarında Enjeksiyon Basıncı ve Maksimum Yakıt Miktarının Motor Performansı ve Duman Emisyonlarına Etkilerinin İncelenmesi

Yıl 2004, Cilt: 7 Sayı: 4 - Cilt: 7 Sayı: 4, 321 - 326, 01.12.2004

Öz

Yakıt enjeksiyon basıncı ve maksimum yakıt miktarı dizel motorlarında performans ve emisyonları etkileyen önemli çalışma parametrelerindendir. Bu çalışmada, 4 zamanlı, tek silindirli ve direkt enjeksiyonlu bir dizel motorunda enjeksiyon basıncı ve maksimum yakıt miktarının performans ve duman emisyonlarına etkileri deneysel olarak araştırılmıştır. Farklı enjeksiyon basıncı ve maksimum yakıt miktarı için motor hızına bağlı olarak, moment, motor gücü, özgül yakıt tüketimi ve duman emisyonları belirlenmiştir. Enjeksiyon basıncının artması ile moment ve güçte bir miktar artış, yakıt ekonomisinde iyileşme ve duman emisyonlarında azalma gözlenmiştir. Ancak, enjeksiyon basıncının belirli bir değerden daha fazla artırılması motor performansını olumsuz etkilemektedir. Maksimum yakıt miktarının artışı moment ve güçte artış sağlarken duman emisyonlarını ve özgül yakıt tüketimini artırmaktadır. Maksimum yakıt miktarının %75 artışı duman koyuluğunu oldukça fazla artırmakta ve tüm motor hızları için sınır değerin üzerine çıkılmaktadır.

The Investigation of the Effect of Injection Pressure and Maximum Fuel Quantity on Engine Performance and Smoke Emissions in Diesel Engines

Yıl 2004, Cilt: 7 Sayı: 4 - Cilt: 7 Sayı: 4, 321 - 326, 01.12.2004

Öz

Fuel injection pressure and maximum fuel quantity are significant operating parameters affecting the performance and emissions in diesel engines. In this experimental study, the effects of injection pressure and maximum fuel quantity on engine performance and smoke emissions were investigated in a four-stroke, single cylinder direct injection diesel engine. Engine torque, engine power, specific fuel consumption and smoke emissions depending on engine speed for various injection pressure and maximum fuel quantity were determined. It was obtained that increasing the injection pressure slightly increases the torque, power and fuel economy and reduces smoke emissions. On the other hand, decreasing the injection pressure causes some reduction in engine performance and increases smoke emissions. However, increasing the injection pressure to a value higher than a certain value may contribute adverse effect on engine performance in diesel engine. Increasing maximum fuel quantity increases in torque and power while it causes increasing in smoke emissions and specific fuel consumption. Also, smoke limit was exceeded by operating excessive fuel quantity of %75 for all engine speeds

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA98VD47VS
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yakup Sekmen Bu kişi benim

Can Çınar Bu kişi benim

Perihan Erduranlı Bu kişi benim

Erkan Boran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2004
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 7 Sayı: 4 - Cilt: 7 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Sekmen, Y., Çınar, C., Erduranlı, P., Boran, E. (2004). Dizel Motorlarında Enjeksiyon Basıncı ve Maksimum Yakıt Miktarının Motor Performansı ve Duman Emisyonlarına Etkilerinin İncelenmesi. Politeknik Dergisi, 7(4), 321-326.
AMA Sekmen Y, Çınar C, Erduranlı P, Boran E. Dizel Motorlarında Enjeksiyon Basıncı ve Maksimum Yakıt Miktarının Motor Performansı ve Duman Emisyonlarına Etkilerinin İncelenmesi. Politeknik Dergisi. Aralık 2004;7(4):321-326.
Chicago Sekmen, Yakup, Can Çınar, Perihan Erduranlı, ve Erkan Boran. “Dizel Motorlarında Enjeksiyon Basıncı Ve Maksimum Yakıt Miktarının Motor Performansı Ve Duman Emisyonlarına Etkilerinin İncelenmesi”. Politeknik Dergisi 7, sy. 4 (Aralık 2004): 321-26.
EndNote Sekmen Y, Çınar C, Erduranlı P, Boran E (01 Aralık 2004) Dizel Motorlarında Enjeksiyon Basıncı ve Maksimum Yakıt Miktarının Motor Performansı ve Duman Emisyonlarına Etkilerinin İncelenmesi. Politeknik Dergisi 7 4 321–326.
IEEE Y. Sekmen, C. Çınar, P. Erduranlı, ve E. Boran, “Dizel Motorlarında Enjeksiyon Basıncı ve Maksimum Yakıt Miktarının Motor Performansı ve Duman Emisyonlarına Etkilerinin İncelenmesi”, Politeknik Dergisi, c. 7, sy. 4, ss. 321–326, 2004.
ISNAD Sekmen, Yakup vd. “Dizel Motorlarında Enjeksiyon Basıncı Ve Maksimum Yakıt Miktarının Motor Performansı Ve Duman Emisyonlarına Etkilerinin İncelenmesi”. Politeknik Dergisi 7/4 (Aralık 2004), 321-326.
JAMA Sekmen Y, Çınar C, Erduranlı P, Boran E. Dizel Motorlarında Enjeksiyon Basıncı ve Maksimum Yakıt Miktarının Motor Performansı ve Duman Emisyonlarına Etkilerinin İncelenmesi. Politeknik Dergisi. 2004;7:321–326.
MLA Sekmen, Yakup vd. “Dizel Motorlarında Enjeksiyon Basıncı Ve Maksimum Yakıt Miktarının Motor Performansı Ve Duman Emisyonlarına Etkilerinin İncelenmesi”. Politeknik Dergisi, c. 7, sy. 4, 2004, ss. 321-6.
Vancouver Sekmen Y, Çınar C, Erduranlı P, Boran E. Dizel Motorlarında Enjeksiyon Basıncı ve Maksimum Yakıt Miktarının Motor Performansı ve Duman Emisyonlarına Etkilerinin İncelenmesi. Politeknik Dergisi. 2004;7(4):321-6.
 
TARANDIĞIMIZ DİZİNLER (ABSTRACTING / INDEXING)
181341319013191 13189 13187 13188 18016 

download Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.