Bu çalışmada, buhar sıkıştırmalı bir otomobil klima sistemi kullanılarak bir deney düzeneği oluşturulmuş ve bu düzenek üzerinde performans deneyleri gerçekleştirilmiştir. Kondenser fan devri ve giriş hava sıcaklığı değiştirilerek yapılan deneylerde, yüksek kondenser fan devirlerinde performansın arttığı görülmüştür. Giriş hava sıcaklığındaki artışın soğutma tesir katsayısını arttırdığı fakat soğutma süresini uzattığı tespit edilmiştir.
Otomobil klima sistemi soğutma tesir katsayısı buhar sıkıştırma fan devri
In this study, an experiment mechanism has been formed using a vapor compression automobile air conditioner system and performance experiments have been carried out using this mechanism. In the experiments made by changing condenser fan revolution and inlet air temperature, it has been observed that performance increases in high condenser fan revolutions. It has been determined that the raise in inlet air temperature increases coefficient of performance in refrigeration cycle, however, it lengthens refrigeration period
Diğer ID | JA73ZH77PH |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2006 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 9 Sayı: 1 - Cilt: 9 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.