BibTex RIS Kaynak Göster

Otomobil Klima Sisteminde Fan Devri ve Giriş Havası Sıcaklığının Performansa Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi

Yıl 2006, Cilt: 9 Sayı: 1 - Cilt: 9 Sayı: 1, 7 - 12, 01.03.2006

Öz

Bu çalışmada, buhar sıkıştırmalı bir otomobil klima sistemi kullanılarak bir deney düzeneği oluşturulmuş ve bu düzenek üzerinde performans deneyleri gerçekleştirilmiştir. Kondenser fan devri ve giriş hava sıcaklığı değiştirilerek yapılan deneylerde, yüksek kondenser fan devirlerinde performansın arttığı görülmüştür. Giriş hava sıcaklığındaki artışın soğutma tesir katsayısını arttırdığı fakat soğutma süresini uzattığı tespit edilmiştir.

Experimental Research of Fan Speed and Inlet Air Temperature Affecting the Performance in Automobile Air Conditioner System

Yıl 2006, Cilt: 9 Sayı: 1 - Cilt: 9 Sayı: 1, 7 - 12, 01.03.2006

Öz

In this study, an experiment mechanism has been formed using a vapor compression automobile air conditioner system and performance experiments have been carried out using this mechanism. In the experiments made by changing condenser fan revolution and inlet air temperature, it has been observed that performance increases in high condenser fan revolutions. It has been determined that the raise in inlet air temperature increases coefficient of performance in refrigeration cycle, however, it lengthens refrigeration period

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA73ZH77PH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mesut Kocatürk Bu kişi benim

M. Sahir Salman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2006
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 9 Sayı: 1 - Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kocatürk, M., & Salman, M. S. (2006). Otomobil Klima Sisteminde Fan Devri ve Giriş Havası Sıcaklığının Performansa Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi. Politeknik Dergisi, 9(1), 7-12.
AMA Kocatürk M, Salman MS. Otomobil Klima Sisteminde Fan Devri ve Giriş Havası Sıcaklığının Performansa Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi. Politeknik Dergisi. Mart 2006;9(1):7-12.
Chicago Kocatürk, Mesut, ve M. Sahir Salman. “Otomobil Klima Sisteminde Fan Devri Ve Giriş Havası Sıcaklığının Performansa Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi”. Politeknik Dergisi 9, sy. 1 (Mart 2006): 7-12.
EndNote Kocatürk M, Salman MS (01 Mart 2006) Otomobil Klima Sisteminde Fan Devri ve Giriş Havası Sıcaklığının Performansa Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi. Politeknik Dergisi 9 1 7–12.
IEEE M. Kocatürk ve M. S. Salman, “Otomobil Klima Sisteminde Fan Devri ve Giriş Havası Sıcaklığının Performansa Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi”, Politeknik Dergisi, c. 9, sy. 1, ss. 7–12, 2006.
ISNAD Kocatürk, Mesut - Salman, M. Sahir. “Otomobil Klima Sisteminde Fan Devri Ve Giriş Havası Sıcaklığının Performansa Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi”. Politeknik Dergisi 9/1 (Mart 2006), 7-12.
JAMA Kocatürk M, Salman MS. Otomobil Klima Sisteminde Fan Devri ve Giriş Havası Sıcaklığının Performansa Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi. Politeknik Dergisi. 2006;9:7–12.
MLA Kocatürk, Mesut ve M. Sahir Salman. “Otomobil Klima Sisteminde Fan Devri Ve Giriş Havası Sıcaklığının Performansa Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi”. Politeknik Dergisi, c. 9, sy. 1, 2006, ss. 7-12.
Vancouver Kocatürk M, Salman MS. Otomobil Klima Sisteminde Fan Devri ve Giriş Havası Sıcaklığının Performansa Etkisinin Deneysel Olarak İncelenmesi. Politeknik Dergisi. 2006;9(1):7-12.
 
TARANDIĞIMIZ DİZİNLER (ABSTRACTING / INDEXING)
181341319013191 13189 13187 13188 18016 

download Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.