Bu çalışmada, fırçasız doğru akım motoru kullanılan bir arkadan itişli elektrikli araç için dayanıklı hız denetleyicisi geliştirilmiştir. Öncelikle, elektrikli aracın matematiksel modeli hızlanma ve yavaşlama (frenleme) durumları için çıkartılmıştır. Temel amaç; elektrikli aracın, farklı yol koşullarında ve farklı referans hız değerlerinde kararlı, güvenli ve yüksek performanslı hızlanmasını ve yavaşlamasını sağlayacak dayanıklı bir denetleyici tasarlamaktır. Bu amaçla, dayanıklı denetim yöntemlerinden biri olan Kayma Kipli Denetim (KKD) sistem tasarımında kullanılan Erişim Kuralı (EK) yaklaşımı ile elektrikli araç için hız denetleyicisi tasarlanmış ve bu denetim yönteminin uygulanmasıyla ilgili problemler benzetim sonuçlarıyla gösterilmiştir. Daha sonra, Bulanık Mantık (BM) ve EK yaklaşımı birlikte kullanılarak yeni bir denetim sistemi geliştirilmiştir. Önerilen denetim sisteminin farklı yol koşulları ve farklı referans hız değerleri için dayanıklı bir denetim sağladığını gösteren benzetim sonuçları sunulmuştur.
In this study, a robust speed controller is developed for a rear driven Electric Vehicle (EV) in which a brushless DC
motor is used. First of all, The mathematical models of EV are derived for both acceleration and deceleration cases. The main
objective is to design a robust controller that provides stable, safe and high performance acceleration and deceleration for
different road conditions and different speed references. For this aim, a speed controller for the EV is designed using the
Reaching Law (RL) Control approach which is a technique to design Sliding Mode Control (SMC) systems and the application
problems of this system is developed by using Fuzzy Logic (FL) and RL approach together. Simulation results showing the
robustness of the purposed controller for different road conditions and different reference speed values are presented.
Electric vehicles sliding mode control reaching law approach robust control fuzzy logic.
Diğer ID | JA29SJ37JA |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 9 Sayı: 2 - Cilt: 9 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.