Bu çalışmada; birbirlerinin satışını destekleyen hizmet ve ürünlerin, yüksek mekânsal kaliteye sahip alışveriş mekânlarında bir arada sunulmasının ticari başarı üzerinde olumlu etkiler yaratacağı görüşünün geçerliliğini araştırmak amacıyla; birbirlerinin satışını destekleyen hizmet ve ürünlere iyi bir örnek teşkil ettiği düşünülen “kitap evi – kafe” örneklem seçilmiş ve Ankara’nın İskitler Semtinde bulunan Migros Alışveriş Merkezinde toplam 400 kişi üzerinde bir anket çalışması yapılmıştır. Çalışma sonunda; kitap evleri, kafeler ve kitap evi-kafelerin mekânsal özellikleri ile ilgili kullanıcı beklentileri belirlenmiş, birbirlerinin satışını destekleyen hizmet ve ürünlerin bir arada sunulmasının ve bu alışveriş mekânlarının sahip olduğu yüksek mekânsal kalitenin; ticari başarı elde edilmesinde oldukça önemli katkılar sağlayabileceği tespit edilmiştir.
In this study; to examine the validity of the hypothesis which states that “when component products & services that support each others sales presented together at shopping center’s that have effective environmental qualities have affirmative effects on their trading success”; “book stores – cafes” has been chosen as a study model for it has been thought a good example and a questionnaire has been asked of a total of 400 people, and it was completed at Migros Shopping Center in Ankara İskitler district. The study has determined that when component products & services which support each others sales presented together in shopping center’s that has environmental qualities, their trading success improves very quickly
Diğer ID | JA42MZ78VP |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 10 Sayı: 3 - Cilt: 10 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.