Bu araştırmada, Türkiye Mobilya Endüstrisinin ihracata yönelik devlet destekleri ile ilgili sorunlar irdelenerek, mevcut durumun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bunun için, Mobilya Endüstrisinde Ankara’da (%23) ve Bursa’da (%77) faaliyet gösteren 97 ihracat yapan işletme araştırma kapsamına alınmıştır. İşletmelerde konuya yönelik problemlerin tespit edilebilmesi için işletme yöneticileri/sahipleri ile yüz yüze görüşülerek anket, röportaj ve gözlem yöntemleri uygulanmıştır.Araştırmada, ihracata yönelik olarak en fazla yararlanılan devlet destekleri önem sırasına göre; yurtdışı fuar ve sergilere katılım, pazar araştırma, finans, marka tanıtım ve tutundurma, araştırma-geliştirme, eğitim yardımı, patent, faydalı model, ihracata yönlendirme, danışmanlık, çevre maliyetleri, istihdam yardımı, yurtdışında mağaza açma, işletme ve marka tanıtım faaliyetleri, ortak kullanım amaçlı makine - teçhizat - ileri teknoloji kredisi olarak belirlenmiştir. Sorunlar olarak ta, işletmelerde bu konuda bilgi yetersizliği yaşandığı, bürokratik engellerin fazla olduğu, gelişmiş ülkelerle kıyaslandığında gerekli devlet yardımlarının yapılmadığı tespit edilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre; mobilya endüstrisinde ihracatın arttırılması için küçük ve orta ölçekli işletmelere yönelik devlet yardımlarının ve danışmanlık hizmetlerinin artırılması, devlet desteklerine katılımın sürekliliğini sağlamak için işletmelerin bu konuda çaba sarf etmesi ve kendi çabalarıyla katılımını sağlayacak ortamın oluşturulması önerilebilir.
In this study, Turkish furniture Industry’s problems related with, incentives supporting the exports is examined and present situation is tried to be explained. Thus, 97 exporting properties performing in Ankara (%23) and in Bursa (%77) within furniture industry were captured. To define the problems assigned with the issue among properties, face to face interviews, surveys and reports were performed with the managers. In this study, according to their importance, the mostly utilized incentives supporting the exports are defined as commitment to the fairs and exhibitions, market research, finance, promotion, branding and presentation, research and development, educational intensives, patent, beneficial model, exporting stimulation, consultation, environmental costs incentives, recruitment incentives, incentives for settlement of superstores abroad, publicity of the property and brand, hi-tech machinery credits
Diğer ID | JA67VR87PP |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 10 Sayı: 4 - Cilt: 10 Sayı: 4 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.