BibTex RIS Kaynak Göster

Zeki Öğretim Sistemleri için Bilgisayar Uyarlamalı Test Modülünün Geliştirilmesi

Yıl 2012, Cilt: 15 Sayı: 3 - Cilt: 15 Sayı: 3, 127 - 134, 01.09.2012

Öz

Bu çalışmada, öğrenci bilgisini Bilgisayar Uyarlamalı Test (Computer Adaptive Test) (BUT) kullanarak belirleyen bir ZÖS modeli önerilmiştir. Önerilen bu model ASP.net ortamında C# programlama dili, Ajax, Jquery gibi yazılım geliştirme araçları kullanılarak web tabanlı prototip bir sistem olarak geliştirilmiştir. Geliştirilen prototip ZÖS içinde konu ve sayfa tanımları yapılarak bu konu ve sayfalarla ilişkili 70 sorudan oluşan madde havuzu oluşturulmuştur. Daha sonra ZÖS üzerinde denemeler yapılmıştır. Bu denemeler sonucunda, BUT yönteminin öğrencinin yetenek düzeyini öğrenci cevabının doğruluğuna göre hesapladığı ve yetenek düzeyine uygun zorlukta sorular sorarak öğrenciye göre uyarlama sağladığı görülmüştür. Ayrıca ZÖS sisteminin öğrencinin eksik olduğu konu ve sayfaları BUT sonucuna göre doğru bir şekilde belirleyerek öğrenciyi yönlendirdiği saptanmıştır. Ayrıca sistemde hesaplanan yetenek düzeyi puanı bulanık kümeler kullanılarak 7 kategorili (Kesinlikle Biliyor (KB), Biliyor Olabilir (BO), Büyük Olasılıkla Bilmiyor (BOBM) vs.) öğrenme düzeyi dilsel ifadesi olarak öğrenciye bildirilmektedir.

Developing The Computer Adaptive Test Module for The Intelligent Tutorial Systems

Yıl 2012, Cilt: 15 Sayı: 3 - Cilt: 15 Sayı: 3, 127 - 134, 01.09.2012

Öz

In this, an ITS model that is determining the student’s knowledge by using Computer Adaptive Test (CAT) was recommended. This model has been developed as a web-based prototype system by using C# programming language, and software development programs such as Ajax and Jquery in ASP.net context. In the prototype ITS, topic and page definitions has been made and an item pool of 70 questions that is related with this topic and pages. Afterwards tests were made on the ITS. The results of these tests indicate that CAT method determines the student’s level of skill according to accuracy of his/her answers and customizes by asking questions suited to his/her level of skill. Furthermore, ITS directs the student by determining the topics and pages in that the student is inadequate accurately according to CAT results. Besides, skill of level score that is calculated in the system is being notified as a lingual statement of 7 categories (Definitely Know (DK), May Know (MK), Most Probably Doesn’t Know (MPDK) etc.) in fuzzy sets

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA95TA95TK
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Abdülkadir Karacı Bu kişi benim

Nursal Arıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2012
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 15 Sayı: 3 - Cilt: 15 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Karacı, A., & Arıcı, N. (2012). Zeki Öğretim Sistemleri için Bilgisayar Uyarlamalı Test Modülünün Geliştirilmesi. Politeknik Dergisi, 15(3), 127-134.
AMA Karacı A, Arıcı N. Zeki Öğretim Sistemleri için Bilgisayar Uyarlamalı Test Modülünün Geliştirilmesi. Politeknik Dergisi. Eylül 2012;15(3):127-134.
Chicago Karacı, Abdülkadir, ve Nursal Arıcı. “Zeki Öğretim Sistemleri için Bilgisayar Uyarlamalı Test Modülünün Geliştirilmesi”. Politeknik Dergisi 15, sy. 3 (Eylül 2012): 127-34.
EndNote Karacı A, Arıcı N (01 Eylül 2012) Zeki Öğretim Sistemleri için Bilgisayar Uyarlamalı Test Modülünün Geliştirilmesi. Politeknik Dergisi 15 3 127–134.
IEEE A. Karacı ve N. Arıcı, “Zeki Öğretim Sistemleri için Bilgisayar Uyarlamalı Test Modülünün Geliştirilmesi”, Politeknik Dergisi, c. 15, sy. 3, ss. 127–134, 2012.
ISNAD Karacı, Abdülkadir - Arıcı, Nursal. “Zeki Öğretim Sistemleri için Bilgisayar Uyarlamalı Test Modülünün Geliştirilmesi”. Politeknik Dergisi 15/3 (Eylül 2012), 127-134.
JAMA Karacı A, Arıcı N. Zeki Öğretim Sistemleri için Bilgisayar Uyarlamalı Test Modülünün Geliştirilmesi. Politeknik Dergisi. 2012;15:127–134.
MLA Karacı, Abdülkadir ve Nursal Arıcı. “Zeki Öğretim Sistemleri için Bilgisayar Uyarlamalı Test Modülünün Geliştirilmesi”. Politeknik Dergisi, c. 15, sy. 3, 2012, ss. 127-34.
Vancouver Karacı A, Arıcı N. Zeki Öğretim Sistemleri için Bilgisayar Uyarlamalı Test Modülünün Geliştirilmesi. Politeknik Dergisi. 2012;15(3):127-34.
 
TARANDIĞIMIZ DİZİNLER (ABSTRACTING / INDEXING)
181341319013191 13189 13187 13188 18016 

download Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.