BibTex RIS Kaynak Göster

Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Ateşleme Avansı ve Sıkıştırma Oranının Performans ve NOx Emisyonuna Etkisi

Yıl 2013, Cilt: 16 Sayı: 1 - Cilt: 16 Sayı: 1, 45 - 50, 01.03.2013

Öz

Bu çalışmada, yakıt olarak hidrojenin kullanıldığı buji ateşlemeli bir motorda ateşleme avansı ve sıkıştırma oranının motor performansı ve NOxemisyonuna etkisi araştırılmıştır. Motor 1600 d/d sabit devirde, f=0,6 eşdeğerlik oranında, maksimum gaz kelebeği açıklık oranında, 4 farklı sıkıştırma oranı ve 7 farklı ateşleme avansında çalıştırılmıştır. Motor performans parametrelerinin tespitinde silindir içi basıncın krank açısına bağlı değişim verileri kullanılmıştır. Basınç verilerinin analizi neticesinde ortalama indike basınç, indike termik verim, indike özgül yakıt tüketimi ve yanmış kütle oranı hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlardan, buji ateşlemeli hidrojen motorunda geciktirilmiş veya aşırı ateşleme avansının motor performansını azalttığı görülmüştür. Artan sıkıştırma oranının ise yanma süresini kısaltarak motor performansını artırdığı fakat NOxemisyonunu olumsuz yönde etkilediği tespit edilmiştir.

Effect of Ignition Timing and Compression Ratio on The NOx Emission and Performance of Hydrogen Fuelled SI Engine

Yıl 2013, Cilt: 16 Sayı: 1 - Cilt: 16 Sayı: 1, 45 - 50, 01.03.2013

Öz

were used for prediction of engine performance parameters. Mean indicated pressure, indicated thermal efficiency, indicated specific fuel consumption and mass fraction burned values were calculated from the analysis of pressure data. It was observed thatdelayedor excessiveignitionadvance reduced engineperformancein spark ignitionhydrogenengine. On the other hand, increased compression ratio decreased the combustion duration and increasedtheengine performance, butthe emission of NOx was effected adversely

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA62PR96NA
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Habib Gürbüz Bu kişi benim

İsmail Hakkı Akçay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 16 Sayı: 1 - Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gürbüz, H., & Akçay, İ. H. (2013). Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Ateşleme Avansı ve Sıkıştırma Oranının Performans ve NOx Emisyonuna Etkisi. Politeknik Dergisi, 16(1), 45-50.
AMA Gürbüz H, Akçay İH. Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Ateşleme Avansı ve Sıkıştırma Oranının Performans ve NOx Emisyonuna Etkisi. Politeknik Dergisi. Mart 2013;16(1):45-50.
Chicago Gürbüz, Habib, ve İsmail Hakkı Akçay. “Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Ateşleme Avansı Ve Sıkıştırma Oranının Performans Ve NOx Emisyonuna Etkisi”. Politeknik Dergisi 16, sy. 1 (Mart 2013): 45-50.
EndNote Gürbüz H, Akçay İH (01 Mart 2013) Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Ateşleme Avansı ve Sıkıştırma Oranının Performans ve NOx Emisyonuna Etkisi. Politeknik Dergisi 16 1 45–50.
IEEE H. Gürbüz ve İ. H. Akçay, “Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Ateşleme Avansı ve Sıkıştırma Oranının Performans ve NOx Emisyonuna Etkisi”, Politeknik Dergisi, c. 16, sy. 1, ss. 45–50, 2013.
ISNAD Gürbüz, Habib - Akçay, İsmail Hakkı. “Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Ateşleme Avansı Ve Sıkıştırma Oranının Performans Ve NOx Emisyonuna Etkisi”. Politeknik Dergisi 16/1 (Mart 2013), 45-50.
JAMA Gürbüz H, Akçay İH. Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Ateşleme Avansı ve Sıkıştırma Oranının Performans ve NOx Emisyonuna Etkisi. Politeknik Dergisi. 2013;16:45–50.
MLA Gürbüz, Habib ve İsmail Hakkı Akçay. “Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Ateşleme Avansı Ve Sıkıştırma Oranının Performans Ve NOx Emisyonuna Etkisi”. Politeknik Dergisi, c. 16, sy. 1, 2013, ss. 45-50.
Vancouver Gürbüz H, Akçay İH. Buji Ateşlemeli Hidrojen Motorunda Ateşleme Avansı ve Sıkıştırma Oranının Performans ve NOx Emisyonuna Etkisi. Politeknik Dergisi. 2013;16(1):45-50.
 
TARANDIĞIMIZ DİZİNLER (ABSTRACTING / INDEXING)
181341319013191 13189 13187 13188 18016 

download Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.