BibTex RIS Kaynak Göster

Otomobillerin Şasi Montajlarında Cıvata Sıkma Limitlerinin Saptanması

Yıl 2014, Cilt: 17 Sayı: 4, 193 - 202, 01.12.2014

Öz

Bu araştırmanın amacı, araç şasi komponentlerinde bağlantı noktalarını oluşturan cıvata ve somunların, mekanik montaj sürecinde sıkılması gereken tork değerlerinin ve bu değerlere tolerans teşkil eden alt ve üst limitlerinin hesaplanmasında uygulanacak yöntemin teorik olarak belirlenmesi ve deneysel bakımdan da doğrulanmasıdır.Bu çalışmada; bağlantı elemanlarına gelen kuvvetler, bu kuvvetlerin etkileri ve hesaplamalarda dikkate alınacak kritik bağlantı bölgeleri gözden geçirilerek bir hesap yöntemi oluşturulmuş ve Excel formatında genelleştirilerek her bağlantıya uygulanabilir hale getirilmiştir. Bu hesap yöntemi kullanılarak bir araçta örnek şasi bağlantı noktalarındaki tork değerleri ve limitleri hesaplanmış, ortaya çıkan sonuçlar uzun yol testine gönderilen bir araç üzerinde incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda araç üzerinde iyileştirmeler yapılarak tüm bağlantılar sorunsuz hale getirilmiştir.Böylece, araç tasarım sürecinde önceki araç modellerinden örneklenerek saptanan ve yol testleri ile doğrulanan tork değerleri aracılığıyla uygulanmak zorunda olunan yol testleri ve dolayısıyla maliyetler önemli oranda azaltılmış ve tasarım süreci hızlanmıştır.

Determining Limits of the Bolts Tightening in Chassis Components Mounting of the Automobiles

Yıl 2014, Cilt: 17 Sayı: 4, 193 - 202, 01.12.2014

Öz

The aim of this research is to determine and to verify theoretically and experimentally a calculation method for bringing up the torque values and their lower & higher limits as well as forming the tolerances, those to be applied on chassis component joints during mechanical assembly process. In this study, a calculation method is generated and simply presented in an Excel format for all joint types by scrutinizing the forces acting on the joints, effects of these forces and the critical joint segments to be considered on calculations. Making use of this calculation method, the torque values and limits of several example joints of a vehicle are calculated and the results are examined on a vehicle applied to the long way road test. Considering the results obtained, all improvements have been performed to eliminate the possibility of arising problems on the vehicle. Consequently, it is provided to advance quickly in design process by means of torque values which were determined by originating previous vehicles and verified with necessary road tests, and thus all costs related to road tests and manufacturing process were decreased considerably

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA24NU25CH
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Turgut Kadri Gürsel Bu kişi benim

Tuncay Yarkın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 17 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Gürsel, T. K., & Yarkın, T. (2014). Otomobillerin Şasi Montajlarında Cıvata Sıkma Limitlerinin Saptanması. Politeknik Dergisi, 17(4), 193-202.
AMA Gürsel TK, Yarkın T. Otomobillerin Şasi Montajlarında Cıvata Sıkma Limitlerinin Saptanması. Politeknik Dergisi. Aralık 2014;17(4):193-202.
Chicago Gürsel, Turgut Kadri, ve Tuncay Yarkın. “Otomobillerin Şasi Montajlarında Cıvata Sıkma Limitlerinin Saptanması”. Politeknik Dergisi 17, sy. 4 (Aralık 2014): 193-202.
EndNote Gürsel TK, Yarkın T (01 Aralık 2014) Otomobillerin Şasi Montajlarında Cıvata Sıkma Limitlerinin Saptanması. Politeknik Dergisi 17 4 193–202.
IEEE T. K. Gürsel ve T. Yarkın, “Otomobillerin Şasi Montajlarında Cıvata Sıkma Limitlerinin Saptanması”, Politeknik Dergisi, c. 17, sy. 4, ss. 193–202, 2014.
ISNAD Gürsel, Turgut Kadri - Yarkın, Tuncay. “Otomobillerin Şasi Montajlarında Cıvata Sıkma Limitlerinin Saptanması”. Politeknik Dergisi 17/4 (Aralık 2014), 193-202.
JAMA Gürsel TK, Yarkın T. Otomobillerin Şasi Montajlarında Cıvata Sıkma Limitlerinin Saptanması. Politeknik Dergisi. 2014;17:193–202.
MLA Gürsel, Turgut Kadri ve Tuncay Yarkın. “Otomobillerin Şasi Montajlarında Cıvata Sıkma Limitlerinin Saptanması”. Politeknik Dergisi, c. 17, sy. 4, 2014, ss. 193-02.
Vancouver Gürsel TK, Yarkın T. Otomobillerin Şasi Montajlarında Cıvata Sıkma Limitlerinin Saptanması. Politeknik Dergisi. 2014;17(4):193-202.
 
TARANDIĞIMIZ DİZİNLER (ABSTRACTING / INDEXING)
181341319013191 13189 13187 13188 18016 

download Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.