Buji ile ateşlemeli motorlarda hava-yakıt oranını optimize etmek ve yanmayı iyileştirmek için yapılan çalışmaların başında yakıt enjeksiyon sistemleri gelmektedir. Bu çalışmada, tek noktadan enjeksiyonlu bir motor, emme manifoldu değiştirilerek karbüratörlü hale getirilmiştir. Yakıt enjeksiyon sistemi ve karbüratörlü sistemin egzoz emisyonları, özgül yakıt tüketimi ve volumetrik verim gibi performans değerleri incelenmiş ve mukayese edilmiştir. Tek nokta yakıt enjeksiyon sisteminin avantajları ortaya konulmuştur.
Among the studies in order to optimise the air-fuel ratio and combustion in the spark ignition engines, fuel injection systems come first. In this study, an engine equipped with single point injection was modified to engine equipped with carburettor by changing the intake manifold. The effects of fuel injection and carburettor systems on exhaust emissions, specific fuel consumption and volumetric efficiency were investigated and compared experimentally. The advantages of the single point fuel injection system were put forward
Diğer ID | JA64EC42SJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2003 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 6 Sayı: 1 - Cilt: 6 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.