For companies, improving and streamlining their supply chains is crucial for survival in the global competitive environment. Collaborative Planning, Forecasting, and Replenishment (CPFR) is a process management strategy that promotes collaboration among supply chain participants and aims to achieve mutual benefits between parties. CPFR enables effective collaboration between manufacturers, suppliers, and customers. If there are many customers and suppliers in a company's supply chain, the process of establishing collaboration can be achieved faster and at a lower cost by using biclustering, a business analytics method. Biclustering can reduce the need for multiple collaborations by grouping customers in the supply chain according to their common characteristics. Therefore, biclustering and CPFR are valuable tools that can be used together to improve efficiency in the supply chain. Combining these techniques can help increasing competitive advantage and managing supply chain operations more successfully. In this study, a company operating in the automotive supply industry used a biclustering strategy to collaborate with multiple customers. The findings revealed the potential benefits of biclustering, which enables the company to work with multiple customers simultaneously. It is evident that this strategy can benefit businesses in various ways, such as facilitating inventory control and increasing supply chain effectiveness.
Firmalar için yer aldıkları tedarik zincirlerini geliştirmek ve daha etkili kılmak, küresel rekabet ortamında hayatta kalmak adına önemlidir. İş birlikçi Planlama, Tahmin ve İkmal (İPTİ) tedarik zinciri katılımcıları arasında iş birliğini teşvik eden ve taraflar arasında ortak fayda sağlamayı amaçlayan bir süreç yönetim stratejisidir. İPTİ ile üreticiler ile tedarikçileri ve müşterileri arasında etkin iş birlikleri mümkündür. Bir firmanın tedarik zincirinde çok sayıda müşteri ve tedarikçi yer alıyorsa her bir iş birliği için ayrı çaba sarf etmek yerine bir iş analitiği yöntemi olan ikili kümeleme kullanılarak iş birliği kurma süreci daha hızlı ve daha düşük maliyetle gerçekleştirilebilir. İkili kümeleme, çok sayıda iş birliği kurma ihtiyacını tedarik zincirindeki müşterilerin ortak özelliklerine göre gruplandırarak azaltabilir. Bu nedenle, ikili kümeleme ve İPTİ, tedarik zincirinde verimliliğini artırmak için beraber kullanılabilecek değerli araçlardır. Bu tekniklerin birleştirilmesi, rekabet avantajının artırılmasına ve tedarik zinciri operasyonlarının daha başarılı bir şekilde yönetilmesine yardımcı olabilir. Bu çalışmada otomotiv yan sanayi sektöründe faaliyet gösteren bir firma, ikili kümeleme stratejisini kullanarak birden fazla müşteriyle tek bir iş birliği gerçekleştirmiştir. Bulgular, firmanın birden fazla müşterisiyle beraber çalışmasına olanak tanıyan ikili kümelemenin potansiyel faydalarını ortaya koymuştur. Bu stratejinin işletmelere müşteri odaklı girişimler oluşturma, envanter kontrolünü kolaylaştırma ve tedarik zinciri etkinliğini artırma gibi faydalar sağlayabileceği açıktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Endüstri Mühendisliği, Paketleme, Depolama ve Taşımacılık (Gıda ve Tarım Ürünleri hariç) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 ERKEN GÖRÜNÜM |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.