Araştırmadaki temel amaç, görüşülen firmaların dijitalleşme sürecinde hangi aşamada olduklarını ve bu farklılıklar ile paralel olacak şekilde satış elemanlarında SE hangi becerileri aradıklarını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniğine uygun olarak bir görüşme formu hazırlanmıştır. Formda yer alan sorular şunlardır: 1 Sizce bir SE’nında bulunması gereken en büyük özellik nedir? 2 Hangi yöntemlerle satış yapıyorsunuz, bu yöntemlerin sizin için yarar ve sakıncaları nelerdir, 3 Dijitalleşme hakkında neler düşünüyorsunuz? 4 Sizce geleceğin satışçıları nasıl olmalıdır? 5 “Satış elemanlarına kendilerini geliştirmeleri ve yenilemeleri konusunda ne tür eğitimler verilmelidir? Bu soruları amaç, anlam ve kapsam açısından değerlendirmek amacıyla 5 satış ve pazarlama yöneticisiyle görüşülmüştür. Bu aşamalardan sonra görüşme formuna son hali verilmiş ve sorular araştırma kapsamındaki kişilere yöneltilmiştir. Araştırmaya katılan satış ve pazarlama yöneticilerine göre, temsil ettikleri firmalar her ne kadar dijitalleşme konusunda ağır ilerliyor olsalar da, dijitalleşme geleceğin adı, kaçınılmaz son ve değişimin kendisi olarak nitelendirilmektedir. Bu kapsamda geleceğin satış elemanlarının da bilgi teknolojilerine ve dijital araçlara hakim olan, e-ticareti bilen bireyler olması gerektiği ifade edilmiştir. Ayrıca, gelecekte satış işlemlerinin daha çok dijital platformlara kayacağı tahmini nedeniyle satış elemanlarına verilecek eğitimlerde sosyal medya uzmanlığı, içerik yönetimi, dijital beden dili gibi konular da yer almalıdır
Dijitalleşme kişisel satış satış elemanı satış becerileri satış eğitimleri
The main objective of the study is to determine at which stage firms are in the process of digitalization and what skills they look for in salespeople in the face of digitalization? A semi-structured interview technique was used. An interview form was developed, which included the following questions: 1 What do you think is the most important quality that salespeople should have? 2 What methods do you use to make sales, and what are their advantages and disadvantages? 3 What do you think about digitalization? 4 How do you think salespeople of the future should be? 5 What kind of training should be provided to salespeople to help them improve themselves? Preliminary interviews were conducted with five sales and marketing managers to assess the suitability of these questions in terms of purpose, meaning, and scope. The interview form was finalized based on the preliminary interviews. According to participants, digitalization is inevitable and the game-changer for business, although the firms they represent, make slow progress in that regard. They stated that salespeople of the future should have a good grasp of information technologies, digital tools, and e-commerce. They also noted that the majority of transactions would be conducted through digital platforms in the future. Therefore, salespeople should be trained on issues such as social media expertise, content management, digital body language, etc
Digitalization personal selling salesperson sales skills sales training
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 2 |