Pazarlama yazınında pazarlama disiplinine ilişkin sorunların analiz edildiği ve yeniden düzenleme ihtiyacının savunulduğu araştırmalar disipline ilişkin değerlendirmelere dikkat çekmektedir. Buna bağlı olarak pazarlama disiplini içinde stratejik pazarlama alanının sorunlu olduğu ve bir kimlik krizi yaşadığı düşünülmektedir. Uluslararası çalışmalardaki bu yaklaşımlar bu sonuca yer verse de ulusal çalışmalar kapsamında böyle bir algı olup olmadığı bilinmemektedir. Bu amaçla, tanımlayıcı nitelikli bu çalışmada 1995-2018 tarihleri arasında gerçekleşen PPAD Pazarlama Kongreleri- UPK ’nde yayınlanan bildiriler stratejik pazarlama alanı çerçevesinde sistematik olarak taranmış ve analiz edilmiştir. Sistematik literatür taraması ile bilimsel yayınların yazar, konu, yayın bilgisi, vb. gibi özelliklerinin niceliksel olarak incelenmesi ve araştırmanın yapıldığı bilim alanına dair değerlendirmeler yapılması sağlanmıştır. Bu anlamda, çalışmanın bir diğer amacı ise nitel bir araştırma çerçevesinde UPK yayınlarında stratejik pazarlama alanının pazarlama disiplinine katkılarını sorgulamaktadır. Çalışma sonunda elde edilen bulguların, UPK’larda stratejik pazarlama yazınının konumunu belirlemede katkı sağladığı düşünülmektedir
Pazarlama Strateji Pazar Bölümleme Hedef Kitle Konumlandırma
Existing research regarding the evaluations on marketing emphasizes the presence of problems in the discipline and the need for rearrangements in marketing literature. Accordingly, previous research states that the strategic marketing field is also problematic and is experiencing an identity crisis. Although studies in the international arena highlight these issues, it is not acknowledged whether such a perception exists within the scope of national studies. With this aim, in this descriptive study, the papers published in National Marketing Congress between 1995-2018 were systematically analyzed within the framework of strategic marketing. The results of the systematic literature review investigated the authors, the subject of the study, and publication information of scientific publications, and lead to the evaluations of research within strategic marketing field. Another aim of the study is to make contributions to marketing discipline by conducting qualitative research on strategic marketing. The findings of the study contribute to the acknowledgment of the importance given to strategic marketing literature in National Marketing Congress publications
Marketing Strategy Market Segmentation Target Market Positioning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 13 Sayı: 2 |